Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått operasjon via det offentlige? I så fall hvordan plager hadde du som førte til at operasjon var nødvendig? Og hvor stort mellomrom har du.

Etter barn nr 3 er magen større enn noen gang. Den ble aldri liten etter de første to svangerskapene heller, selv om vekta viste at jeg tidvis var undervektig. Går til behandling for ryggplager.

Lurer på om jeg kan kvalifisere til operasjon

Anonymkode: 54620...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

Anonymkode: 8a0e3...c97

AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg husker nøyaktig mener jeg det er en regel som sier at dersom du får mer enn to fingre/3 cm mellom magemusklene kan du kvalifisere til operasjon. Fu finner non riktige mål på Google. Start med å dra til fastlegen for å få sjekket hvor stort mellomrom du har mellom magemusklene, så blir du nok henvist videre dersom du kvalifiserer til operasjon. 

Anonymkode: 09879...46d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uten at jeg husker nøyaktig mener jeg det er en regel som sier at dersom du får mer enn to fingre/3 cm mellom magemusklene kan du kvalifisere til operasjon. Fu finner non riktige mål på Google. Start med å dra til fastlegen for å få sjekket hvor stort mellomrom du har mellom magemusklene, så blir du nok henvist videre dersom du kvalifiserer til operasjon. 

Anonymkode: 09879...46d

Med tanke på alle de som går i årevis inn og ut hos legen uten å få hjelp, uansett hvor stort mellomrom de har, så er det langt fra sikkert. 

Anonymkode: a479b...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Mener det må være over 7 cm for å få det dekket i det offentlig. Det må også være minst to år siden sist graviditet, du må ha relativt normalt bmi og være frisk ellers.

Anonymkode: f28fe...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Aha, ja da må jeg nok vente litt. Har fortsatt noen kilo igjen etter svangerskapet og det har bare gått et halvt år ca. 

Anonymkode: 54620...19d

AnonymBruker
Skrevet

Google hypopressiv trening.

Anonymkode: b0df8...f6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Google hypopressiv trening.

Anonymkode: b0df8...f6f

Ingen dokumentert effekt på hverken delte magemuskler eller bekkenbunn. 

Anonymkode: a479b...6ae

• Nyttig 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 9.59):

Mener det må være over 7 cm for å få det dekket i det offentlig. Det må også være minst to år siden sist graviditet, du må ha relativt normalt bmi og være frisk ellers.

Anonymkode: f28fe...0a3

Det er ikke absolutte krav, tror jeg. Jeg fikk nettopp innvilget operasjon som vil være ca. 1,5 år etter fødsel. Er frisk ellers og har normal bmi. De målte ikke avstanden mellom musklene annet enn å kjenne med hånda, og jeg fikk innvilget på bakgrunn av plager. Jeg skal ikke ha full mageplastikk da, så mulig det er lempeligere krav da. 

Anonymkode: 9cf0f...42b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...