Solstikk Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Vi ser etter noe større, har funnet noe som er helt perfekt...om man ser bort i fra at det ikke er hage. Altså vi får to etg. Med 4soverom,to bad og to stuer. Vil savnet etter hage komme? Eller vil terrasse være nok?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Det er jo helt individuelt, så spør heller deg selv og familien din! 😄 Anonymkode: 3d90e...f99 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Jeg hadde ikke klart meg uten hage. Det handler om å ha muligheten til å gå ut og ha gress under bena, å dyrke egne grønsaker, ha frukttrær og bærbusker. Dette er veldig viktig for meg. Om du vil savne hage kommer jo an på hvor mye og hvordan du bruker den du har i dag? Anonymkode: 9d5a2...194 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Jeg bor i blokk etter å ha flyttet fra foreldrene mine som bodde i enebolig. Det jeg savner mest er ikke egentlig hage å sole seg i, for jeg har altan. Men mest det å ha et sted ute til praktiske ting. For eksempel bare det å skulle spyle noe, eller støvsuge bilen blir vanskelig. Eller om jeg trenger å male eller sage i et møbel eller lignende. Da har jeg ikke noe bra sted til det. Anonymkode: eee05...9da 1
Duff Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Jeg må ha hage for å trives. Trenger ikke være så stor men litt større enn "klippe gresset med saks" størrelse. 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville savnet hage, men hva dere gjør vet ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Jeg hadde nok ikke savnet selve hagen, men innkjørselen og muligheten til å gå rett ut på jorda fra flere steder i huset setter jeg pris på. Husker jeg følte meg mer "innelåst" eller "utilgjengelig" fra naturen da jeg bodde i leilighet uten balkong. Det viktigste for meg er å ha veranda og/eller terrasse, helst flere slik at jeg kan flytte meg etter solen. Dessuten er jo hagen en sterk bidragsyter til å skape fristed og avstand fra naboene 😅 Anonymkode: a6a9c...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Har hage nå og flytter snart til leilighet uten hage, men med stor veranda 🤩 tenker egentlig det blir deilig å slippe hagearbeid og bare ha Potter og noen kasser i stedet for å ha litt planter og blomster. Anonymkode: 1b542...616 2
Muskath Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Du kan jo gjøre mye ut av en terrasse, ha kasser og krukker med vekster, det kan bli veldig fint. Men det er jo individuelt hva folk liker, hvis det er barn i viss alder, elsker de ofte å leke og løpe på gresset i hagen. Men hvis det er blokk dere kommer til å bo i, er det ofte felles arealer med lekemuligheter for barn.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Det er da klin umulig for andre å svare på. Noen flytter fra enebolig til blokk nettopp for å unngå å ha hage. Mens andre flytter til hus for å få hage. Noen liker hage, andre ikke. Foreldrene mine hater hage, de har lagt platting over hele tomten for å slippe å styre med plenklipping og bed og faenskap. Svigers elsker hagearbeid, og invaderer nå hagen til svogeren min etter at de flyttet til hage-fri leilighet. Jeg hater egentlig hagen vår, skulle mye heller hatt bare platting. Men jeg hater også ha naboer tett på meg, så holder ut med hagen for å få mer privatliv. Så du må da se på hva DU og din familie liker. Liker dere gress og blomster og bed? Da kommer dere kanskje til å savne hagen. Om dere hovedsaklig bruker hagen til å sitte og grille i, gjør gjerne en platting nytten. Anonymkode: 42bd8...e54 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Solstikk skrev (18 timer siden): Vi ser etter noe større, har funnet noe som er helt perfekt...om man ser bort i fra at det ikke er hage. Altså vi får to etg. Med 4soverom,to bad og to stuer. Vil savnet etter hage komme? Eller vil terrasse være nok? Vi har ikke skikkelig hage, og jeg savner sårt en plen. Kunne derimot klart meg helt fint uten blomsterbed. Svaret er vel at det er subjektivt. Har dere hage i dag? Bruker dere den mye? Om dere ikke har hage, er det noe som har vært høyt opp på ønskelisten? Og eventuelt hvorfor? Hva kan dere bruke en hage til som dere ikke kan bruke terassen til? Dette er ikke ting jeg lurer på, men ment som spørsmål du kan reflektere over ☺️ Og dersom dere ikke har et veldig romslig budsjett er det alltid et eller annet man ikke får når man kjøper seg bolig, kanskje hage ikke er det verste? Anonymkode: 9be83...583
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Jeg får en fantastisk lykkefølelse i meg når jeg ser tulipanene jeg satte i fjor springe ut på våren, eller når fagerbusken blomstrer som et rosa eventyr.. eller når man kan gå barbent fra stuen ut i gresset med et glass hvitvin i hånden.. Så jeg hadde savnet hage. Men andre finner sikkert lykke andre steder. Anonymkode: 17b06...674 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 Det er jo veldig personavhengig. Jeg ELSKER hagen min, og kunne ikke flyttet fra her frivillig. Hagen er terapi, den gir masse energi og grønnsaker om sommeren, men hagearbeid er jo ikke for alle. Anonymkode: bb7b1...be2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Jeg er vokst opp i stor enebolig, med frukt og bær, blomster og flere soner. Flyttet til hybel, så til blokk. Savnet ikke hage. Tok med meg en bok og fant en park. Så balkong noen år. Og lærte raskt at jeg synes det å holde liv i planter er noe herk. Nå har jeg enebolig. Men har brukt hagearkitekt for å lage soner og finne planter som krever minimalt med vedlikehold. Liker å ha litt urter, bær og epler, da jeg er vant med matauk. Men hver gang jeg savner gress mellom tærne tenker jeg på alle de forferdelige timene med plenklipping. Trenger jeg mer natur og grønt løper jeg langtur i skogen. Anonymkode: 177e3...fff
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Jeg hadde nok savnet hage. Selv om jeg egentlig ikke helt vet hvorfor, jeg bruker så og si aldri hagen her vi bor nå. men vi har veldig stor veranda da, ellers hadde vi nok benyttet hagen mer. Anonymkode: ef816...364
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 Om det er et sameie eller borettslag,så er det et fellesareal med beplantning som skal holdes? Om de har et dugnadsutvalg, meld deg interessert. Etter min erfaring, får du mer enn nok å gjøre i en slik felles hage. Anonymkode: 9b277...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå