Gå til innhold

MA - noen med erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag fikk vi beskjed om at den lille babyen jeg har lengtet sånn etter ikke hadde hjerteslag. Jeg er i uke 11, og ultralydlegen målte fosteret til 9+2. jeg tok UL privat, og bøe henvist til sykehuset i morgen. Jeg har ikke hatt noen blødninger, og har fortsatt alle symptomene jeg har hatt hele veien.

Er det noen med erfaring som kan si noe om hva som kommer til å skje på sykehuset? Kan man velge å få kirurgisk utskraping i stedet for tabletter hjemme? Er det fysisk smertefullt? Noen som har blitt gravid igjen? Hvor lang tid tok det? Er det noen sjans for at legen kan ha sett feil, og at babyen bare sov eller noe? Far fetched, jeg skjønner det, men er så lei meg…

jeg ble så satt ut og knust hos legen at jeg ikke tenkte på å spørre om noe…

Anonymkode: 37354...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei. Først vil jeg si at jeg føler med deg. Jeg gjennomgikk en MA for 5 uker siden, begynte plutselig å spotte brunt og det viste seg at fosteret hadde sluttet å vokse i uke 7. Jeg var da i uke 10.

Jeg startet å blø av meg selv 3 dager etter at UL (privat) bekrefta MA, men fikk henvisning til UL på sykehus 3 dager etter og der fant de rester slik at jeg fikk tabletter for å få ut resten.

Bortsett fra det psykiske så vil jeg si at tabletter hadde jeg valgt igjen. Det var vondt, men ikke noe jeg ikke klarte å takle med sterke smertestillende. Be om dette dersom de ikke gir deg noe.

Ellers kan jeg si at det er viktig å sørge og det er lov å være lei seg. Så mye du trenger.

Jeg fant ut i går at jeg er gravid igjen. Kun 5 uker etter, og uten mens i mellom. For oss var det viktig å komme igang igjen så fort som mulig så vi startet prøvinga så fort jeg sluttet og blø og 2 uker etter tablettene.

Jeg ønsker deg lykke til videre ❤️

Anonymkode: b7768...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært gjennom det samme og føler så innmari med deg. Var på ultralyd i uke 13 og fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 7. Det føltes så innmari urettferdig og unødvendig ut. 

Jeg var på sykehuset dagen etter. Da tok de ny ultralyd og jeg fikk med meg piller hjem. Jeg valgte bare å kjøre på den samme kvelden. Tenkte jeg skulle sove meg gjennom smertene😅 Det funket sånn passe. Kan ikke huske at det var spesielt smertefullt, men en del blod og gris ble det jo. 

Jeg ble raskt gravid igjen. Har to barn nå og vil si at sorgen jeg følte ved min abort er helt glemt nå. 

Tror dessverre sjansen er ekstremt liten for at gynekologen har tatt feil. Dette kommer du deg gjennom. Når du er ferdig med renselsen så kjører du på igjen! Sjansen er liten for at dette skjer igjen.

Lykke til!!!! 

Anonymkode: d7242...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...