AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Slik at det kan komme en kontroll? Jeg kan umulig se for meg at de aktuelle boligene er lovlig for utleie. Snakk om to boliger. Den ene uten adresse. En av boligene ble totalskadd i brann for et par år siden, huseier har vært å lappet det sammen, og nå bor det 4-6 forskjellige mennesker der, som ikke er i familie (mennesker som har falt ut av samfunnet). Utgangsdøra kan ikke en gang lukkes ordentlig, den ene leieboeren har selv sagt at det tidvis lukter brent i boligen, og husene ser ikke ut, uten at huseier bryr seg. Jeg kan heller ikke skjønne annet enn at det må være masse vannskader etter slukkingsarbeidet etter brannen. Dette drar selvsagt med seg mye dritt i nabolaget, da ingen ordentlige folk vil leie noe sånt. Disse boligene kan umulig være helsemessig forsvarlige. Anonymkode: 8987b...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Aner ikke, men kanskje brannvesenet? Anonymkode: 3ed3b...57b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aner ikke, men kanskje brannvesenet? Anonymkode: 3ed3b...57b Takk for tips, men brannvesenet godkjenner vel ikke boliger for utleie/ godkjenner helseforsvalige boforhold? Anonymkode: 8987b...bf1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Du kan melde fra til plan- og bygningsetaten. Hos oss tar vi tilsyn og ulovlighetsoppfølgning av ulovlige boenheter, og det er høy prioritet fordi det kan falle innenfor kategorien fare for liv og helse. Anonymkode: b1dbd...452 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Plan og bygg i kommunen. Min samboer får beskjed om ulovlige utleieboliger fra tid til annen, og da blir det kontroller. Anonymkode: 1dfea...7c4 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du kan melde fra til plan- og bygningsetaten. Hos oss tar vi tilsyn og ulovlighetsoppfølgning av ulovlige boenheter, og det er høy prioritet fordi det kan falle innenfor kategorien fare for liv og helse. Anonymkode: b1dbd...452 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Plan og bygg i kommunen. Min samboer får beskjed om ulovlige utleieboliger fra tid til annen, og da blir det kontroller. Anonymkode: 1dfea...7c4 Takk for tips! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommunen Anonymkode: 7bcb3...bb5 Jeg vet ikke hvor mye kommunen ville tatt tak i dette. Jeg ser en kommunebil der fra tid til annen, når en av beboerne har ruset seg fra sans og samling. Men igjen, de som kommer der da jobber vel med omsorg, og ikke plan og bygg. Anonymkode: 8987b...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Ps: det kan godt hende boligene har vært godkjent som utleie en gang i tiden, men jeg kan ikke forstå at det fremdeles er det, når en av boligene har vært i en massiv brann, og de påfølgende vannskadene det må ha fått. Fremdeles plan og bygningsetaten som er riktig instans? Anonymkode: 8987b...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ps: det kan godt hende boligene har vært godkjent som utleie en gang i tiden, men jeg kan ikke forstå at det fremdeles er det, når en av boligene har vært i en massiv brann, og de påfølgende vannskadene det må ha fått. Fremdeles plan og bygningsetaten som er riktig instans? Anonymkode: 8987b...bf1 Absolutt Men beskriv forholdet nøyaktig, ikke bare at det er potensielt ikke-godkjente utleieenheter. Det er lett å slå fast at 1. her er det lov med flere boenheter, 2. vi avslutter saken. Men hvis du ytrer bekymring for liv og helse, og forklarer situasjonen, så er de forpliktet til å sjekke det ut Anonymkode: b1dbd...452 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Absolutt Men beskriv forholdet nøyaktig, ikke bare at det er potensielt ikke-godkjente utleieenheter. Det er lett å slå fast at 1. her er det lov med flere boenheter, 2. vi avslutter saken. Men hvis du ytrer bekymring for liv og helse, og forklarer situasjonen, så er de forpliktet til å sjekke det ut Anonymkode: b1dbd...452 Tusen takk for flotte tips! Anonymkode: 8987b...bf1 1
Drizzt Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 Tips kommunen, Plan og bygg. Du sannsynligvis redder liv. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 Drizzt skrev (50 minutter siden): Tips kommunen, Plan og bygg. Du sannsynligvis redder liv. Takk for det. Skjønner ikke hvordan noen klarer å bo sånn. 😥 Anonymkode: 8987b...bf1 1
Drizzt Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for det. Skjønner ikke hvordan noen klarer å bo sånn. 😥 Anonymkode: 8987b...bf1 Det er alltid noen som vil bare ha tak over hodet og enten ikke er klar over helsefarene ved å bo i en utrygg bygning, eller ikke bryr seg fordi man er desperat. Dette er et enormt problem i Stortbritannia hvor mange, mange tusenvis av mennesker i de store byene bor i brannfarlige og fulle av sopp og mugg boliger fordi de må ha et sted å bo og betaler dyrt til utleier som tydeligvis ikke bryr seg om folks liv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Drizzt skrev (11 timer siden): Det er alltid noen som vil bare ha tak over hodet og enten ikke er klar over helsefarene ved å bo i en utrygg bygning, eller ikke bryr seg fordi man er desperat. Dette er et enormt problem i Stortbritannia hvor mange, mange tusenvis av mennesker i de store byene bor i brannfarlige og fulle av sopp og mugg boliger fordi de må ha et sted å bo og betaler dyrt til utleier som tydeligvis ikke bryr seg om folks liv. Huseier håver inn noe grovt på det greinet her. Det jeg dog syns er rart, er at kommunen ikke reagerer. Ingen av de som bor der er i arbeid, så leia blir jo ikke betalt av de. I tillegg har jeg sett en kommunebil der fra tid til annen, enkelte av de ruser seg jo fra sans og samling fra tid til annen.. men de som kommer til er vel kanskje omsorgsarbeidere, og har vel dermed ikke noe med boforhold å gjøre sånn sett.. politiet er det ofte de og, og de heller gjør jo ingenting.. Anonymkode: 8987b...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå