Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har PCOS og vi ønsker å bli gravide i Desember. Når bør jeg slutte på prevensjon? 

Anonymkode: 1292d...d72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå. Du aner ikke hvor lang tid kroppen bruker på å stabilisere seg 

Anonymkode: d852f...379

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå. Du aner ikke hvor lang tid kroppen bruker på å stabilisere seg 

Hvor lang tid tok det for deg?

AnonymBruker
Skrevet

PCOS? Da hadde jeg sluttet ASAP og brukt alternativ prevensjon frem til dere er klare. Hadde du regelmessig mens før du begynte på hormonell prevensjon?

Anonymkode: 4438a...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Har selv pcos. Sluttet på prevensjon i mai 2020, fikk mens mai 2021, uregelmessig, ca 5-6 menstruasjoner på et år. 
Status juni 2022: 2 runde letrozol unnagjort, fremdeles ingen graviditet. 
Som nevnt over her, dersom du har pcos ville jeg også sluttet på prevensjon nå og heller ønsket et svangerskap tidligere enn desember velkommen om det skulle klaffe tidligere.

Anonymkode: 313fc...9bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har selv pcos. Sluttet på prevensjon i mai 2020, fikk mens mai 2021, uregelmessig, ca 5-6 menstruasjoner på et år. 
Status juni 2022: 2 runde letrozol unnagjort, fremdeles ingen graviditet. 
Som nevnt over her, dersom du har pcos ville jeg også sluttet på prevensjon nå og heller ønsket et svangerskap tidligere enn desember velkommen om det skulle klaffe tidligere.

Anonymkode: 313fc...9bf

Jepp, de færreste med PCOS blir gravide "på bestilling"😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid tok det for deg?

2 mnd. Men jeg har ikke pcos. 

AnonymBruker
Skrevet

6 år og 3 ivf runder tok det her. Ja har pcos 

Anonymkode: 0af28...405

Skrevet

Det kan ta månedsvis, noen ganger opp til et år før syklusen normaliserer seg etter p-piller, spiral eller hva enn du har brukt av hormonprevensjon så jeg ville slutta med den nå og så bruke kondom til dere ønsker å prøve. I tillegg er det jo bare sånn… 20-30%(ish?) sjanse for gravidtet for normale, friske mennesker per prøverunde. Så sjansen for at det skal sitte på første forsøk i desember er jo.. minimal. 😅 Men hvis det ikke er krise å bli gravid litt senere så gjør det jo ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, pcos er ingen dødssykdom men i forhold til barneønske, er man med pcos dømt til å ikke kunne få velge og vrake av måneder man skal bli gravid og ikke. 
Du sier du har PCOS, men vet du egentlig hva det innebærer? Isåfall er det ekstremt spesielt at du tror du kan klare å bli gravid i en spesifikk måned. Tror dette er troll.

Men dersom du mener det, så må du for all del prøve. Tror dessverre dere må prøve en del år dersom du kun skal prøve å bli gravid i løpet av desember måned.

Før jeg ble gravid tenkte jet shit så dritt det må være å få baby i desember, for babyens del. Men etter å ha prøvd i over et år med pcos var lykken stor da jeg ble gravid i mars med termin i desember, det betyr ikke noe med hvilken måned når man har en tilstand som pcos, da er man bare sjeleglad når det endelig treffer.

Anonymkode: 1edf6...d33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Beklager, pcos er ingen dødssykdom men i forhold til barneønske, er man med pcos dømt til å ikke kunne få velge og vrake av måneder man skal bli gravid og ikke. 
Du sier du har PCOS, men vet du egentlig hva det innebærer? Isåfall er det ekstremt spesielt at du tror du kan klare å bli gravid i en spesifikk måned. Tror dette er troll.

Men dersom du mener det, så må du for all del prøve. Tror dessverre dere må prøve en del år dersom du kun skal prøve å bli gravid i løpet av desember måned.

Før jeg ble gravid tenkte jet shit så dritt det må være å få baby i desember, for babyens del. Men etter å ha prøvd i over et år med pcos var lykken stor da jeg ble gravid i mars med termin i desember, det betyr ikke noe med hvilken måned når man har en tilstand som pcos, da er man bare sjeleglad når det endelig treffer.

Anonymkode: 1edf6...d33

Jeg har et barn fra før og er under utdanning. Ferdig med master til neste sommer. Derfor den spesifikke tidshorisonten. Å nei, jeg er nok ikke veldig inne på hva sykdommen dreier seg om, bortsett fra at jeg har mange cyster på eggstokkene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har et barn fra før og er under utdanning. Ferdig med master til neste sommer. Derfor den spesifikke tidshorisonten. Å nei, jeg er nok ikke veldig inne på hva sykdommen dreier seg om, bortsett fra at jeg har mange cyster på eggstokkene. 

Hvis du har gått på p-piller så vil det kunne ha maskert en del symptomer og du vet kanskje ikke helt hvordan syklusen oppfører seg. Folk med PCOS er så ulike, noen blir uplablagt gravide, noen med mye hjelp og noen lykkes aldri. Men du har vært gravid før så det bør jo gå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...