Gå til innhold

Hvorfor er det egentlig flystreik??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyteknikerne krever et helt sinnsykt lønnshopp (18% høyere lønn) og er ikke villige til å rykke på kravet. Ganske sykt, mtp at de allerede tjener i gjennomsnitt nesten 800.000 kr med tillegg leste jeg…

• Liker 5
Skrevet
Anonyym97 skrev (36 minutter siden):

?

Eh, det står vel om det i stort sett alle nettaviser? Så det burde være mulig å finne ut av på egenhånd.

Skrevet

Merker at jeg har veldig liten sympati med dem nå. Den enorme lønnen på rundt 750-800.000 i året og så skal de ha 17% høyere lønn? 

Skrevet
Rosol skrev (12 timer siden):

Merker at jeg har veldig liten sympati med dem nå. Den enorme lønnen på rundt 750-800.000 i året og så skal de ha 17% høyere lønn? 

Enig! Og i tillegg blir jeg irritert på at jeg for en gangs skyld synes NHO fremstår som rimelige, for de pleier jo, sånn jeg har tolka streiker siden jeg begynte å følge med litt på starten av århundret, å være den urimelige parten som trigger konflikt og dermed en enkel "oh lord here we go again"-greie når man ikke orker å bry seg så hardt 🙊😂

• Liker 3
Skrevet

Verdt å bemerke seg at de omtrent har like lang utdanning som helsefagarbeidere, 3 år med videregående i tillegg til praksis. De sier at det kan gå liv tapt dersom de gjør feil. En helsefagarbeider som setter feil insulin kan ta livet av en person. Sier ikke dermed at helsefagarbeidere skal tjene 800 000 kr i året, men det er lov å ha litt magemål. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mener på de har 2 år med fagskole i tillegg til fagbrev som flymekaniker. Så litt mer er det jo. Men å tjene nesten en million syns i året er vanvittig for den utdanningen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...