Gå til innhold

.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg veldig malplassert der da så å si alle de andre var ganske synlig utviklingshemmede. Men sikkert bra for noen

Anonymkode: 6a629...e8e

AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at det mulig kan være veldig lang ventetid. Jeg har stått på venteliste i 1 år nå og har blitt forespeilet at jeg må nok vente minst 2 år til. 

Anonymkode: 925bb...33c

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (9 minutter siden):

Sååå lang tid? Hjelp.. Hadde håpet å komme inn i en bolig til høsten..

Det varierer jo fra kommune til kommune og fra person til person. Her er det stor mangel på boliger i tillegg til at det ikke er absolutt nødvendig at jeg skal bo i døgnbemannet bolig for å klare meg. Og da havner jeg jo lengre ned på listen. Du får nok høre fra kommunen når de har mottatt søknaden din. 

Anonymkode: 925bb...33c

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Det kan jeg se for meg. Psykisk utviklingshemmede kan være ekstremt intense og innpåslitne også.

Det håpet  må du legge bort. Her er ventelistene på gjennomsnittlig fire år

Anonymkode: 03fba...712

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to psykisk syke som har bodd/bor i døgnbemannet bolig. Den ene var misfornøyd og flyttet ut, men den andre får ganske god hjelp av å bo der. Man får hjelp til struktur i hverdagen, og har noen å prate med og få støtte fra hele tiden. Det funker vel greit hvis man ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Hvis det er lang ventetid er kanskje en lengre innleggelse aktuelt? Hvor lange har innleggelsene dine vært? En lengre innleggelse kan kanskje ha nok effekt til at du slipper å havne inn og ut av akuttpsykiatrisk hele tiden. Jeg var innlagt på lukket avdeling i nesten et halvt år, og fikk god hjelp av det. Det er vel mye bedre enn å havne inn og ut av psykiatrisk?

Anonymkode: 74265...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som bor på sånn bolig, ventetiden er ofte rundt en 4-6 år her, hun mistrives også veldig. En del av de andre som bor der har problemer med utagering, sinne, trusler mot ansatte og andre beboere osv. 

Anonymkode: 19fbf...942

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Det kan jeg se for meg. Psykisk utviklingshemmede kan være ekstremt intense og innpåslitne også.

Det var en stygg holdning. 

Anonymkode: c9b6a...2a3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som mange sier dessverre lang ventetid flere steder. Jeg var på venteliste i 1,5 år før jeg sa det ifra meg. Mye pga jeg ønsket å klare meg hjemme, men på den tiden gikk det tilsynelatende bedre. Også har jeg barn som det ikke ville være bra å ha der. 

Jeg er også ut og inn av sykehus og hadde hatt stor nytte av et slags familie-tilbud hvor det var flere foreldre som meg, som strever. Og også da tilrettelagt for å ha barn på samvær og slikt. For jeg klarer meg dårlig alene. Men det fins ikke noe sånt. 

I perioder hvor jeg er veldig dårlig skulle jeg virkelig ønske jeg hadde holdt på planen om å flytte i slik bolig. Men i de litt bedre periodene hvor jeg greier å ha ungene mine så ville det vært dumt å bo i en knøtt liten leilighet sammen med andre som sliter. 

Uansett. Håper din kommune har kortere ventetid. Den er minst tre år i min kommune. 

I

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...