AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Reiser til Rhodos i juli, og har aldri vært i syden før. Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på at så mange har liggi i samme sengesett før oss, så jeg vurderer å ta med et par sett. Er dette merkelig, eller er det noen andre som gjør det samme? Tviler litt på at det kokes og lusesjekkes mellom hvert bruk, og vil ikke komme hjem med lopper eller lus. Anonymkode: 53fba...45e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Har aldri hørt om noen som tar med seg sengetøy, men jeg har heller aldri hørt at noen har fått med seg lopper og lus heller. Veggdyr derimot har jeg hørt noen har fått med seg, om ikke akkurat fra Rhodos. Nå er det turister de lever av, så de vil ikke ha rykte på seg at de ikke har rent sengetøy. Det er jo bare laken, uansett. Anonymkode: f890e...12b 11
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Ja, det er litt merkelig. Gjør du dette alltid når du bor på hotell? Aldri hørt om at noen har fått lopper eller lus på hotell hverken i Syden eller noe annet sted. Anonymkode: a8939...e7e 7
Boetica Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Reiser til Rhodos i juli, og har aldri vært i syden før. Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på at så mange har liggi i samme sengesett før oss, så jeg vurderer å ta med et par sett. Er dette merkelig, eller er det noen andre som gjør det samme? Tviler litt på at det kokes og lusesjekkes mellom hvert bruk, og vil ikke komme hjem med lopper eller lus. Anonymkode: 53fba...45e Ja, det er merkelig 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Sengetøy på hotell byttes etter hvert besøk, hallo... Anonymkode: bcc15...ff2 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Det er helt galskap. Du sover på et rent laken, du har et rent laken over deg og du har en pute med rent trekk. Hva frykter du? Anonymkode: 45854...6c6 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reiser til Rhodos i juli, og har aldri vært i syden før. Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på at så mange har liggi i samme sengesett før oss, så jeg vurderer å ta med et par sett. Er dette merkelig, eller er det noen andre som gjør det samme? Tviler litt på at det kokes og lusesjekkes mellom hvert bruk, og vil ikke komme hjem med lopper eller lus. Anonymkode: 53fba...45e Lusesjekkes? Kokes? Går ut i fra at du skal bo på hotell. Det er vanlig - også i "Syden" å tilby gjestene rent sengetøy. Egentlig er det vel kanskje best at du tenker over om det i det hele tatt er lurt å dra til skumle "Syden". Koker de bestikk/service? Vasker de i det hele tatt noe som helst? Skummelt, skummelt.... Anonymkode: 80b2f...874 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Det er lov å spørre her inne. Anonymkode: 139a6...af1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Hva enn du tenker finnes i sengetøyet, finnes da også i sengen. Om du er redd for dyr, så er egentlig madrassen stedet dyrene bor. Så da kan du ikke sove på madrassen..? Det vil ikke hjelpe å sove et annet sted. Slike dyr kravler rundt på natten, for da er matfatet (oss hehe) fremme. Så uansett hvor du legger deg, vil dyrene finne deg pga døde hudceller vi etterlater oss og de lukter pusten vår. Det eneste dyret du egentlig kan dra med deg hjem er veggedyr. Men vet du hva? Norden er faktisk stedet for veggedyr. Vi tenker kanskje det tilhører utlandet/syden, men neida. De liker seg i kjøligere klima. Blir det for varmt, så dør de. Sjekk ut på YouTube hvordan du leter etter veggedyr. Det er ikke bare å titte rundt om du ikke vet hva du skal se etter (avføringen deres). Vil du være ekstra forsiktig, ha kofferten lukket på badet, helst i badekar om det finnes. Veggedyr dør og blir sløve om det blir for varmt, så om det går an, slå av aircondition mens dere er ute på dagtid. Når man kommer hjem, kan man gjøre litt forskjellig ift klima. Bor man i nord og det er kaldt, la kofferten stå ute en stund. Men veggedyr kan leve lenge, hvor lenge husker jeg ikke. Men de tåler dvale en god stund. Det er bedre om man bor mer sørpå og kan la kofferten stå ute på verandaen i solsteiken. For blir det for varmt, så dør de. En annen teknikk er å fryse ned tøy i fryser. En annen teknikk er å vaske tøy på 60 grader (men alt tøy tåler ikke det…) Men helt ærlig, det er bedre å søke opp på forhånd hva du skal se etter når det kommer til veggedyr, er det ingen spor så glemmer man at de kan eksistere og nyter ferien Anonymkode: 133f2...d04
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reiser til Rhodos i juli, og har aldri vært i syden før. Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på at så mange har liggi i samme sengesett før oss, så jeg vurderer å ta med et par sett. Er dette merkelig, eller er det noen andre som gjør det samme? Tviler litt på at det kokes og lusesjekkes mellom hvert bruk, og vil ikke komme hjem med lopper eller lus. Anonymkode: 53fba...45e Tror du må jobbe litt med fobiene dine, og ikke minst fordommene dine. Anonymkode: b0884...058 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 Det er jo bare å kjøpe sengetøy der nede å kaste det før dere reiser hjem, er ikke nødvendig å drasse med sånt hjemmefra. Anonymkode: b531c...40d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 Det tryggeste er å ta med hengekøye og pute, teppe, laken og liggeunderlag hjemmefra. Husk å ta med hengekøye til bagasjen også, slik at den ikke oppbevares på gulvet på hotellet. Anonymkode: bae13...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Reiser til Rhodos i juli, og har aldri vært i syden før. Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på at så mange har liggi i samme sengesett før oss, så jeg vurderer å ta med et par sett. Er dette merkelig, eller er det noen andre som gjør det samme? Tviler litt på at det kokes og lusesjekkes mellom hvert bruk, og vil ikke komme hjem med lopper eller lus. Anonymkode: 53fba...45e De kokvasker sengetøyet, så du trenger ikke dra med deg noe hjemmefra. Om du ikke bor på et pensjonat, herberge eller hospits da, der er det litt mer ymse renhold. Om du har bakteriefobi så vil jeg tipse deg om hårføneren, doknappen og dusjhodet, som er det med mest bakterier på hotell - i tillegg til madrassen. Ta med desinfeksjonsservietter og tørk over overflater om du vil. Anonymkode: 690f1...071 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #14 Skrevet 21. juni 2022 Jeg sjekker alltid hotellsenger for spor etter veggedyr. Ser under madrassen. Om det ser bra ut (det har det alltid gjort) så slapper jeg helt av. Reisefølget kaller meg alltid hysterisk, men det der vil jeg ikke ha med meg hjem. Ditt nivå er hakket mer cray cray enn til og med meg. Dropp sengetøy, sjekk tilstanden, og klag om du ikke er fornøyd. Men ikke glem å slappe av og ha det gøy på ferie. Anonymkode: 12d16...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #15 Skrevet 21. juni 2022 Det er ikke nødvendig å ta med eget sengetøy.. Men jeg har en rutine. Når jeg går inn på hotellrommet sjekker jeg kvaliteten på renholdet. Tar en kikk på dyner/puter/laken etter flekker ol.. i 9/10 tilfeller er det 100% tipp topp... Ser jeg slurv av renhold går jeg rett ned til resepsjonen og sier ifra.. Som regel kommer det alltid personell som fikser problemene :) eller så får du et annet rom. Anonymkode: db374...b3e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #16 Skrevet 21. juni 2022 Grunnen til at de fleste hoteller har hvitt sengetøy er at det tåler å bli kokvasket og klorblekes. Syns du det er ekkelt å sove i samme seng som andre hadde jeg heller prioritert madrassbeskytter enn sengetøy. Anonymkode: 9eea8...177 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 Oppbevar alt i lukket koffert, når klær o.l. ikke er i bruk. Da slipper du å pakke! Med deg kakerlakker og veggdyr på hjemreise. Ikke ta med sengetøy som skal medbringes hjem. Anonymkode: 26fde...1de
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 Lopper og lus?!? Hva slags hotell skal du bo på egentlig? Veldig sært og merkelig å ta med eget sengetøy. Jeg har faktisk opplevd å ikke få lov å bruke medbrakt sengetøy på en camping her i Norge. Vi skulle bo en natt i leilighet tilhørende campingplass og hadde tatt med sengetøy i tilfelle det var nødvendig på den type overnatting. Der måtte vi leie sengetøy fordi de ville forsikre seg mot veggdyr. Sengetøy fra dem var kokvasket. For vi kan jo også dra med oss kryp i det vi bringer med oss. (Selv om det kanskje er mer sjeldent i Norge.) Anonymkode: 4e004...faf 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Hvis du er redd for lopper og lus etc., så ville forresten hatt store betenkeligheter med å ta med meg hjem igjen eget sengetøy. Risiko for veggdyr er nok høyere i varme strøk, men likevel så ville jeg ikke vært redd for det på Rhodos. Anonymkode: 4e004...faf
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 Helt unødvendig, da sengetøy skiftes hver morgen på hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå