Gå til innhold

Tung pust og hoste etter korona (med astma)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde korona for 14 dager siden. Begynte med kribling og tørrhoste. Jeg har astma i utgangspunktet, men den er ikke veldig alvorlig eller "vanskelig" til vanlig. Jeg har opplevd å bli tung i pusten under/etter luftveinsinfeksjoner før, men dette er litt ekstra.

Nå er det tyngre å puste mer eller mindre hele tiden. Stort sett tørrhoste, men av og til slim som kommer opp. Jeg fungerer ok, men ista kunne jeg for eksempel ikke snakke i "vanlig" volum, men måtte ned i volum for å ha pust nok. Ventoline hjelper, men i veldig korte perioder. Har lyst til å ta oftere enn en gang i timen, ihvertfall.

Spørsmålet er: jeg reiser på en liten ferie på torsdag. Innenlands, men ikke veldig sentralt i forhold til leger osv. Blir borte i fem dager. Almenntilstanden er fin, men pusten og hosten plager meg. Er dette "nok" til å bestille en hastetime hos legen i morgen tidlig, for å eventuelt kunne få noe mer for pusten? Eller er det urimelig å bruke en leges tid på noe sånt? Jeg er ikke redd som sådan, men det hemmer meg i det daglige. Hoster så å si hele tiden, og det hjelper selvfølgelig ikke på pusten.

Anonymkode: 3a979...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...