AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Så kona har fått seg noen nye venner med hobbyen sin, fleste er av motsatte kjønn. Det i seg selv er ikke et problem siden det er for det meste normale voksne med et liv ved siden av hobby med familie osv. Men han ene gir meg en skikkelig uggen følelse, og rett slett oppfører seg ganske ugreit. Hvert fall det lille jeg har fått inntrykk av han. Singel kar med lite sosiale antenner, som tar helt av når han får oppmerksomhet fra motsatte kjønn. Driver å sender meldinger hele tiden, å er så jævlig interessert i forholde mellom kona og meg. Sånn som det er med oss nå for tiden er at vi har slitet litt, og jobber for å fikse eller gjøre det slutt i løpet av sommeren. Han starter liksom med "viste ikke at du var gift, hvordan går det forholde da? Giftet du deg for å redde forholde? (noe vi ikke gjorde) Jeg er singel skulle gjerne hatt noen å dele livet mitt med." Så er han jo veldig på at han er der for hun og kan fortelle alt til han. Det viktigste er å være litt ego iblant å tenke på hva du vil osv osv. Jeg skjønner godt at når man har det tøft så vil man ha egne venner som ikke er en del av felles venner til å kunne snakke om ting som er tøft i forholde. Men kanskje ikke en fyr som man har kjent i bare noen uker, og som det er veldig tydelig ønsker mer en vennskap. Det skal nevnes at kona har noen diagnoser som gjør at hun ikke plukker opp så lett ting mellom linjene eller ting som ikke direkte sies. Hun syntes han bare er søt og snill og har ikke lyst å være stygg mot han ved å ikke svare siden han er en del av gjengen med hobbyen. Så nå ser jeg bare for meg en ond sirkel hvor han er den søte snille som vil hennes beste og gir komplimenter, mens jeg blir han sure gubben som hun bare blir mer og mer usikker på. Hva bør man gjøre ta kontakt med han, eller nekte hun å prate med han? jeg stoler ikke på han og er ikke en fyr jeg vil ha i livet vårt hvis vi velger å fortsette. Eller må kona bare vite hva grensene er for kontakt osv.? Kan hende dette bare høres ut som surr, men hvis forholde mitt skal gå duken så vil jeg at det er noe vi er enig om. Ikke at en sleip ål prøver seg å bare ødelegger. Anonymkode: 31168...100 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Det er kona di som må gi beskjed om at hun er godt gift og ikke interessert i andre. Det hjelper ikke at du løper rundt og skal gi beskjed. Anonymkode: e2f24...599 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så kona har fått seg noen nye venner med hobbyen sin, fleste er av motsatte kjønn. Det i seg selv er ikke et problem siden det er for det meste normale voksne med et liv ved siden av hobby med familie osv. Men han ene gir meg en skikkelig uggen følelse, og rett slett oppfører seg ganske ugreit. Hvert fall det lille jeg har fått inntrykk av han. Singel kar med lite sosiale antenner, som tar helt av når han får oppmerksomhet fra motsatte kjønn. Driver å sender meldinger hele tiden, å er så jævlig interessert i forholde mellom kona og meg. Sånn som det er med oss nå for tiden er at vi har slitet litt, og jobber for å fikse eller gjøre det slutt i løpet av sommeren. Han starter liksom med "viste ikke at du var gift, hvordan går det forholde da? Giftet du deg for å redde forholde? (noe vi ikke gjorde) Jeg er singel skulle gjerne hatt noen å dele livet mitt med." Så er han jo veldig på at han er der for hun og kan fortelle alt til han. Det viktigste er å være litt ego iblant å tenke på hva du vil osv osv. Jeg skjønner godt at når man har det tøft så vil man ha egne venner som ikke er en del av felles venner til å kunne snakke om ting som er tøft i forholde. Men kanskje ikke en fyr som man har kjent i bare noen uker, og som det er veldig tydelig ønsker mer en vennskap. Det skal nevnes at kona har noen diagnoser som gjør at hun ikke plukker opp så lett ting mellom linjene eller ting som ikke direkte sies. Hun syntes han bare er søt og snill og har ikke lyst å være stygg mot han ved å ikke svare siden han er en del av gjengen med hobbyen. Så nå ser jeg bare for meg en ond sirkel hvor han er den søte snille som vil hennes beste og gir komplimenter, mens jeg blir han sure gubben som hun bare blir mer og mer usikker på. Hva bør man gjøre ta kontakt med han, eller nekte hun å prate med han? jeg stoler ikke på han og er ikke en fyr jeg vil ha i livet vårt hvis vi velger å fortsette. Eller må kona bare vite hva grensene er for kontakt osv.? Kan hende dette bare høres ut som surr, men hvis forholde mitt skal gå duken så vil jeg at det er noe vi er enig om. Ikke at en sleip ål prøver seg å bare ødelegger. Anonymkode: 31168...100 Hun bør sette klare grenser for denne fyren, men mulig hun liker oppmerksomheten. Hun burde skjønne dette selv uten at du skal føle noe behov for å nekte hemme kontakt med noen. Prat med henne om dette, slik du skriver her og om det ikke hjelper så får du finne ut hva du gjør med det. Du kan prøve å gjøre det samme selv og se om hun syns det er greit. Eller du kan si at du ikke ønsker et forhold der hun har kontakt med folk som er tydelig interessert i henne. Om hun har noe som helst respekt for forholdet sitt så bør hun innse at denne type kontakt ikke er ok. Om hun har noe respekt for deg så holder hun seg til vanlige vennskap. Sånt jeg jeg rimelig tydelig på og det er samboer også. Vi snakker sammen om slikt og om et vennskap føles ubehagelig for den andre så går man utenom det. Anonymkode: 90069...c1c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun bør sette klare grenser for denne fyren, men mulig hun liker oppmerksomheten. Hun burde skjønne dette selv uten at du skal føle noe behov for å nekte hemme kontakt med noen. Prat med henne om dette, slik du skriver her og om det ikke hjelper så får du finne ut hva du gjør med det. Du kan prøve å gjøre det samme selv og se om hun syns det er greit. Eller du kan si at du ikke ønsker et forhold der hun har kontakt med folk som er tydelig interessert i henne. Om hun har noe som helst respekt for forholdet sitt så bør hun innse at denne type kontakt ikke er ok. Om hun har noe respekt for deg så holder hun seg til vanlige vennskap. Sånt jeg jeg rimelig tydelig på og det er samboer også. Vi snakker sammen om slikt og om et vennskap føles ubehagelig for den andre så går man utenom det. Anonymkode: 90069...c1c Takk for tips ts Anonymkode: 31168...100
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Kanskje prøve å få henne til å forstå at det gjør deg veldig usikker at hun har kontakt med en fyr som står klar og venter på å få ta over henne? Hvis hun ønsker å fikse ting så er jo det hun gjør nå å skape mer avstand mellom dere, ved å ikke sette grenser for fyren. Hun åpner opp for at han kan få skape usikkerhet og avstand mellom dere. Tenker du må prøve å få tatt en prat med henne om det. Men ikke på en angripende måte. Dersom du går inn med ydmykhet og sårbarhet har du mye større sjanse for å nå inn. Si det slik du føler det. Anonymkode: f3d55...c24 1
Mumia Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så kona har fått seg noen nye venner med hobbyen sin, fleste er av motsatte kjønn. Det i seg selv er ikke et problem siden det er for det meste normale voksne med et liv ved siden av hobby med familie osv. Men han ene gir meg en skikkelig uggen følelse, og rett slett oppfører seg ganske ugreit. Hvert fall det lille jeg har fått inntrykk av han. Singel kar med lite sosiale antenner, som tar helt av når han får oppmerksomhet fra motsatte kjønn. Driver å sender meldinger hele tiden, å er så jævlig interessert i forholde mellom kona og meg. Sånn som det er med oss nå for tiden er at vi har slitet litt, og jobber for å fikse eller gjøre det slutt i løpet av sommeren. Han starter liksom med "viste ikke at du var gift, hvordan går det forholde da? Giftet du deg for å redde forholde? (noe vi ikke gjorde) Jeg er singel skulle gjerne hatt noen å dele livet mitt med." Så er han jo veldig på at han er der for hun og kan fortelle alt til han. Det viktigste er å være litt ego iblant å tenke på hva du vil osv osv. Jeg skjønner godt at når man har det tøft så vil man ha egne venner som ikke er en del av felles venner til å kunne snakke om ting som er tøft i forholde. Men kanskje ikke en fyr som man har kjent i bare noen uker, og som det er veldig tydelig ønsker mer en vennskap. Det skal nevnes at kona har noen diagnoser som gjør at hun ikke plukker opp så lett ting mellom linjene eller ting som ikke direkte sies. Hun syntes han bare er søt og snill og har ikke lyst å være stygg mot han ved å ikke svare siden han er en del av gjengen med hobbyen. Så nå ser jeg bare for meg en ond sirkel hvor han er den søte snille som vil hennes beste og gir komplimenter, mens jeg blir han sure gubben som hun bare blir mer og mer usikker på. Hva bør man gjøre ta kontakt med han, eller nekte hun å prate med han? jeg stoler ikke på han og er ikke en fyr jeg vil ha i livet vårt hvis vi velger å fortsette. Eller må kona bare vite hva grensene er for kontakt osv.? Kan hende dette bare høres ut som surr, men hvis forholde mitt skal gå duken så vil jeg at det er noe vi er enig om. Ikke at en sleip ål prøver seg å bare ødelegger. Anonymkode: 31168...100 Kutt han ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå