AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har nylig signert kontrakt med en ny jobb og har oppstart medio august. Men jeg merker allerede nå at jeg ikke kommer til å trives der og har derfor allerede nå begynt å grue meg til å begynne der. Kan jeg si opp før jeg har begynt? Og pleier man å få noen reaksjoner på det? Noen som vil dele erfaringer her?❤️ Anonymkode: 38d90...571
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har ikke erfaring, men jo fortere du sier opp kontrakten jo enklere gjør du det for arbeidsgiver å finne en erstatter. Det er uheldig med kontraktsbrudd, men ingen vil insistere på at du skal jobbe der 14 dager for å overholde oppsigelsestida i prøveperioden. Bare ikke søk samme sted igjen. Anonymkode: 53d3e...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Slik jeg har forstått er egentlig reglene slik at du må jobbe ut oppsigelsestiden. Men, siden få arbeidsgivere er interessert i å bruke en måned på å lære opp noen som uansett skal slutte vil de fleste arbeidsgivere være villige til å slippe deg fra kontrakten. Da kan de finne noen nye med en gang. Så mest sannsynlig vil det gå helt fint, men gjør så raskt som mulig. Anonymkode: 02e8a...4ab
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Hvorfor tror du at du ikke kommer til å trives? ❤️ Anonymkode: 86aa7...bb9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Jeg sa opp en jobb jeg skulle begynne i om mindre enn to uker, da jeg fikk tilbud om en annen, mer relevant stilling i en annen by. Dritkjipt å gjøre det, men det gikk fint. De ville selvsagt ikke ha meg der for en måned, og ble løst fra kontrakten. Anonymkode: 3a296...8ee
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sa opp en jobb jeg skulle begynne i om mindre enn to uker, da jeg fikk tilbud om en annen, mer relevant stilling i en annen by. Dritkjipt å gjøre det, men det gikk fint. De ville selvsagt ikke ha meg der for en måned, og ble løst fra kontrakten. Anonymkode: 3a296...8ee Hvordan sa du opp? Merker at jeg gruer meg veldig til samtalen og vet ikke helt hvordan jeg bør ordlegge meg uten at arbeidsgiveren blir sur (for det blir han nok uansett) ts Anonymkode: 38d90...571
Geojak Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Jeg gjorde det en gang, sa opp en jobb rett før jeg skulle begynne, fordi jeg fikk bedre tilbud hos min eksisterende arbeidsgiver. De jeg skulle ha begynt hos ble selvfølgelig litt sure, for de må jo begynne prossessen på nytt, med å ansette. DE mente jeg hadde brukt dem til å presse eksisternde arbiedgiver til å gi meg beder betingelser. Min daværedne arbeidsgiver var da så grei at de jkontaktet dette firmaet, og kunne avkrefte at jeg hadde gjort det på denne måten, det var de som hadde reagert så tregt. Men du må nok regne med de blir litt sure, de har kanskje allerede gitt beskjed til alle andre søkere et jobber er besatt. Skjønner godt du gruer deg, det gjorde jeg også, men få det overstått , så går du videre i en annen jobb :-) 1
Mt3 Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Klart en kan si opp før en har begynt, men er du sikker på at det ikke er skepsis til endring du føler på. Langt bedre for arbeidsgiver å få beskjed nå før de har hatt deg der på opplæring og brukt tid og ressurser for ingenting, samtidig så kan det hende de er så heldige at de får tak i en ny kandidat som kan starte i august. Om arbeidsgiver blir sur og grinete over dette så viser det bare at du tok riktig avgjørelse, for en slik sjef vil ikke være noe kjekt å jobbe for ellers heller. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå