Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er gravid i uke 7 og i uke 5 sendte legen henvisning til sykehuset for kontroll i uke 8 pga oppstart med medisiner og oppfølging pga risikosvangerskap. Fikk beskjed av gyn i mine to siste svangerskap at første kontroll skulle være i uke 8. Min lokale jordmor mener også at det skal være en kontroll da.

Ringte på mandag ang time til TUL og da sa hun på timekontoret at jeg var forespeilet time mellom uke 11 og 13. Forklarte da situasjonen å skulle da få sms om time iløpet av dagen. Hørte ingenting å jeg ringte inn idag x3 uten å komme gjennom. 

Snakket med JM på telefonen idag da vi avtalte første svangerskapskontroll, og hun ba meg mase på eller å rett å slett ringe fødeavdelingen for de har mer direkte kontakt med gynekologene (lite lokalt sykehus, de kjenner JM osv). Da med beskjed om å si at hun ba meg ringe inn også forklare situasjonen. 

Men føler meg jo som den dusten som ringer inn, og delvis uten å bli hørt. Blir jo litt engstelig for jeg vet at den medisinen bør jeg starte på i den uken. 

Anonymkode: fd01a...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Just do it.

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ringe og mase, helsevesenet har store problemer med å følge opp på rett måte noen ganger, og da skjer det ikke hvis ikke du passer på selv. 

Anonymkode: f0332...ede

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare mase! Det er mennesker du snakker med, de roter og glemmer og misforstår. Dessuten skal det sansynligvis gjennom flere ledd, så da er det enda større sjanse for feil. 

Anonymkode: 40807...417

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke jordmor hjelpe deg å purre?

Anonymkode: b6868...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor kan ikke jordmor hjelpe deg å purre?

Anonymkode: b6868...12b

Jordmor gjorde også det, men møtte motstand hos ei på timekontoret.. Men etter tips om å ringe til føden så ga de beskjed til gyn direkte, ble oppringt å fikk time neste uke🙌🏻

Anonymkode: fd01a...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...