AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Jeg ønsker å flytte hjem og ser etter en jobb der og området rundt. Det er ikke mye innen min bransje, men jeg har søkt på utlyste stillinger, ringt til ulike bedrifter, sendt Mail for å spørre, prøver å bruke nettverket mitt. Snakket med en hyggelig mann i et firma som sa at kunne ikke gi meg jobb fordi jeg kommer til å forsvinne etter 3 måneder. Jeg prøvde å overbevise han om at jeg synes bla rutinearbeid er helt ok, og ønsket at han så bort i fra masteren min. Men han kunne ikke ta sjansen, ettersom opplæring er kostbart. Virket som han likte meg ellers. Tilsvarende svar får jeg andre steder, hvorfor ønsker jeg å jobbe der når jeg har mastergrad? Jeg har ikke noe ønske om en jobb som krever mastergrad, jeg trives i en helt vanlig jobb. Men det er vanskelig å overbevise om dette. Jeg vil flytte hjem, og jeg må ha en jobb der. Men jeg får jo ikke jobb pga den jævla mastergraden. Hva gjør jeg da?😔 Anonymkode: 3f606...d22
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 La være å nevne det i cv-en? Anonymkode: f2b1d...bf4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Lar være å opplyse om at du har den og prøver å bortforklare "hullet" i CV'n på en annen måte. Men da blir du også lønnet deretter. Anonymkode: 324ab...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Jeg tok ikke bachelorgrad først, men det var integrert 5 årig masterstudie. Så jeg kan heller ikke skrive i cv at jeg har en bachelorgrad, og så fjerne mastergraden. Føles også rart å fjerne en utdanning fra cv, og lyve om et hull. Men det er kanskje det jeg må gjøre. Anonymkode: 3f606...d22
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lar være å opplyse om at du har den og prøver å bortforklare "hullet" i CV'n på en annen måte. Men da blir du også lønnet deretter. Anonymkode: 324ab...2d2 Lønnen var også en av bekymringene til mannen jeg snakket med. Jeg sa at lav lønn var heeelt ok😂 Anonymkode: 3f606...d22 2
Knirke Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tok ikke bachelorgrad først, men det var integrert 5 årig masterstudie. Så jeg kan heller ikke skrive i cv at jeg har en bachelorgrad, og så fjerne mastergraden. Føles også rart å fjerne en utdanning fra cv, og lyve om et hull. Men det er kanskje det jeg må gjøre. Anonymkode: 3f606...d22 Ja, det er det du må gjøre, og nei du trenger ikke lyve. Jeg hadde samme problem, men det løste seg etter at jeg fjernet alle gradene og fagene fra CV'en og erstattet dem med "diverse fag fra universitetet" og årstall. Hadde ikke noe problem med å få ufaglærte jobber etter det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Jeg forstår tankesettet til en potensiell arbeidsgiver, men siden du skriver at du flytter hjem og det er få relevante jobber der, så aner det meg at dette er et mindre sted? Da burde de jo egt prise seg lykkelig for å få noen «hjem» som har lyst til å jobbe der? Og skulle jo tro arbeidsgiver også vet at jobbmarkedet er begrenset? Klarer du å få tilstrekkelig godt nok frem at du er ferdig ute i den store verden og klar for å bygge opp livet «hjemme», TS? Anonymkode: d01c7...18c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forstår tankesettet til en potensiell arbeidsgiver, men siden du skriver at du flytter hjem og det er få relevante jobber der, så aner det meg at dette er et mindre sted? Da burde de jo egt prise seg lykkelig for å få noen «hjem» som har lyst til å jobbe der? Og skulle jo tro arbeidsgiver også vet at jobbmarkedet er begrenset? Klarer du å få tilstrekkelig godt nok frem at du er ferdig ute i den store verden og klar for å bygge opp livet «hjemme», TS? Anonymkode: d01c7...18c Det er ikke et lite sted, middels by i Vestfold. Men det er begrenset hvilke jobber som er relevant for utdanningen min. Da må jeg jobbe i Oslo, og der vil jeg ikke bo. Jeg vil bo i Vestfold, og aller helst barndomsbyen Derfor strekker jeg meg langt for en jobb, men jeg får bare ikke muligheten. Anonymkode: 3f606...d22
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Knirke skrev (54 minutter siden): Ja, det er det du må gjøre, og nei du trenger ikke lyve. Jeg hadde samme problem, men det løste seg etter at jeg fjernet alle gradene og fagene fra CV'en og erstattet dem med "diverse fag fra universitetet" og årstall. Hadde ikke noe problem med å få ufaglærte jobber etter det. Jeg skal vurdere dette. Det føles fortsatt feil. Jeg er nemlig veldig ærlig på intervju, og kommer garantert til å forsnakke meg. Anonymkode: 3f606...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå