AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Etter alvorlig sykdom er kroppen helt nedkjørt. Stiv og full av smerter. I tillegg har jeg et ekstremt søvnbehov pga fatiuqe/utmattelse. Jeg vil gjøre hva som helst for å bli bedre/komme ut av utmattelsen. Og leste om mediyoga. Og lurer på om noen har forsøkt dette og kan fortelle litt om sin erfaring? Hva var grunnen til at du startet med det -og har du opplevd positiv endring i kroppen? (er det verdt det?) Anonymkode: fc595...f6c
skreppamedleppa Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Heisann, nå kan det hende at jeg svarer litt kjapt rett og slett fordi jeg er noe trøtt 😜 Men om jeg skriver litt kort så kan jeg heller fylle ut tomrommene i måren evt viss det er noe du føler du ønsker svar på.. Men ja, først og fremst så har Jeg har en nær venn som har utdanning innen medi yoga-medisinsk yoga. Også har jeg tatt med meg noen øvelser hun har vist meg til psykomotorisk fysioterapeut og vi har sammen utviklet et program som passer meg ypperlig på ca 50 min, (psykomotorisk fysioterapeut er også utdannet innen mediyoga) der øvelsene bygger seg opp til en avsluttende hjerte meditasjon som varer i 12 min. Mye av øvelsene jeg har fått blir gjort i sittende eller liggende men skal også lage øvelser for stående. Viss du ønsker kan jeg selvsagt skrive litt om de forskjellige øvelsene jeg har på arket mitt... Det er veldig enkle men effektive avslsppingsøvelser. Medisinsk yoga retter seg jo direkte inn på det autonomiske nervesystemet og for min del funker det veldig godt. Det eneste er selvsagt som med allt annet i livet at jeg må prioritere det i en hektisk hverdag og at øvelse gjør mester. Første gangen jeg prøvde det tenkte jeg "helsikken-få meg vekk herifra NÅ", ikke fordi det var ubehagelig eller vondt men for meg var det enkelte øvelser som trigget angsten min f eks. Mens i dag merker jeg veldig forskjell de ukene jeg gjør det 3-4 ganger i uken kontra de ukene jeg er slurvete og bare gjør det 1 gang.. Det har veldig god effekt-for meg😊 Jeg vet ikke om det er noe mer spesifikt du lurer på-spør i så tilfelle gjerne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå