Gå til innhold

Ekkel opplevelse i bussen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hodeplagget bør du uansett kutte ut, da det er sosial kontroll og nedtrykkende. Uansett om du "ønsker" det selv, du sender ut feil signaler ved å bruke det. Støtter nedtrykkingen av kvinner.

Anonymkode: c871b...bb0

Er bikini sosial kontroll? Eller er det tilfeldig at nesten alle damer i Norge bruker det?

Anonymkode: c0e25...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal legge dette innlegget bak meg og skal ta med med meg  alle fine kommentarer og støtten jeg har fått videre i livet.  Takk for det, dere er gode ❤💖 

Dette innlegget har blitt helt avsporet av folk som mener at de har rett til å fortelle meg hva jeg skal gjøre med hijabet mitt. Om ikke det er undertrykkelse så vet ikke jeg hva annet er. 

For å understreke for de som har vanskeligheter med å forstå: Dette innlegget var ment som ros for de to nydelige damene som stod opp mot urett. Ikke mer.

Ha en fin sommer ALLE sammen ❤🌸

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har buss paa ostkanten med dette aa gjore?

hilsen en med utenlandskbakgrunn

Anonymkode: ef700...fe1

• Liker 2
Skrevet
MammatilPer skrev (3 minutter siden):

Jeg skal legge dette innlegget bak meg og skal ta med med meg  alle fine kommentarer og støtten jeg har fått videre i livet.  Takk for det, dere er gode ❤💖 

Dette innlegget har blitt helt avsporet av folk som mener at de har rett til å fortelle meg hva jeg skal gjøre med hijabet mitt. Om ikke det er undertrykkelse så vet ikke jeg hva annet er. 

For å understreke for de som har vanskeligheter med å forstå: Dette innlegget var ment som ros for de to nydelige damene som stod opp mot urett. Ikke mer.

Ha en fin sommer ALLE sammen ❤🌸

Ha en fin sommer du og! ☺️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kan du si. Avsporinger happens 😞

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS: denne mannen har åpenbart store psykologiske problemer som kun psykiatrien kan fikse opp i.

Anonymkode: d668d...e3e

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er tydelig ikke frisk. 

Hvorfor svarer du tilbake til psykiske ustabile personer? 

Det er det aller siste du skal gjøre. 

Denne rasismen får man bare lære seg å leve med, det oppleves rasisme hver eneste dag i alle kriker og kroker i samfunnet, mot de som har lite penger og de som har mye penger, mot fargede og mot de som er melkehvite, mot religion og de som ikke tror på noe, mot hårfarge, mot de som ikke har hår, mot de som er for tykke eller tynne, mot gamle og mot unge. Det er ike den ting man ikke kan bli krenket for. Hvis man virkelig ønsker å la seg bli krenket. 

Skal man bruke tid på å la seg krenke hele tiden, enten mot seg selv eller på vegne av andre så får man ikke gjort annet. 

Lev ditt liv, slik du ønsker med dine venner ig familie. 

Vanskeligere er det ikke for å leve et godt liv. 

Anonymkode: ec094...958

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hm... forklare litt hvor hendelsen oppstod? 

Anonymkode: ecb1a...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Ustabile og psykisk syke folk kan man risikere å treffe på hvor som helst, med ulikt utfall. 

Min mann traff en slik person som snakket med seg selv og var tydeligvis i sin egen verden på en dagligvarebutikk. Helt ut av det blå fikk han så ørene flagret fordi han hadde på seg shorts. Det var visstnok både motbydelig og patetisk, og "du må ikke tro du kan valse rundt på den måten" for folk kunne bli kvalme, og dessuten var det helt åpenbart at han var spion eller undercover eller hadde i allefall andre uærlige hensikter for myndigetene.

Eh...ja. 

Mannen bare holdt kjeft og gikk videre. Det er ikke noe vits i å prøve å forklare eller konfrontere slike personer. De har det ikke godt med seg selv. 

Anonymkode: 32801...a5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm... forklare litt hvor hendelsen oppstod? 

Anonymkode: ecb1a...7f8

Ser ikke relevansen

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for misbruk av AB-funksjon, brukerdebatt og brukerangrep i tillegg til siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 12.27):

Ser ikke relevansen

Ikke jeg heller. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva med den uretten nordmenn opplever, som må forsørge innvandrere som samtidig forsøker å ødelegge vårt sekulære samfunn med å promotere islam og all den driten det står for? Feller du en tåre for dem? Nei?

Anonymkode: 03b61...a96

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fysj. Du er jo ikke noe bedre selv. Slenge dritt til psykisk syke folk på bussen...

Anonymkode: c63cd...b7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fysj. Du er jo ikke noe bedre selv. Slenge dritt til psykisk syke folk på bussen...

Anonymkode: c63cd...b7d

Hør hør!

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva med den uretten nordmenn opplever, som må forsørge innvandrere som samtidig forsøker å ødelegge vårt sekulære samfunn med å promotere islam og all den driten det står for? Feller du en tåre for dem? Nei?

Anonymkode: 03b61...a96

I Norge er det heldigvis sånn at alle nordmenn, uavhengig av kultur eller religion, har rett på ytelser fra det offentlige hvis man ikke kan forsørge seg selv. 

Den børa bæres av alle som jobber, enten det er legen din som har besteforeldre som kom fra Pakistan, bussjåføren fra Tunisia, snekkeren fra Polen eller frisøren fra Bodø. 

Hvis du ikke liker dette systemet, forslår jeg at du flytter til et annet land. 

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for avsporing, nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Håpa du ser vekk fra avsporinga ein del av kommentarane her er. Så fint å få lov å oppleve kvardagsmagi og medmenneskelighet i ein ellers kjedelig og vond situasjon, og spesielt i dei tider vi er i no der folk virker meir opptatt av å bryte kvarandre ned enn å dra kvarandre opp. Ta vare på minna om det fine i situasjonen - og takk for at du delte. Vi alle hadde trengt litt medmenneskelighet i blandt. Håpar du får ei fin veke og at når dine barn blir vaksne så er slengbemerkninger angående farge, religion og f.eks funksjonsnedsettelse eit tilbake lagt tema. 

Anonymkode: 1c141...2c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ofte i Sverige, fordi samboer er svensk. Sist vi var der, satt jeg og samboer ute på en kafé, og jeg fortalte han noe på norsk. Da kom det en svensk dame og lot oss vite at det var synd at grensene hadde åpnet igjen og en sarkastisk kommentar at jeg koste meg vel i Sverige. Også nevnte hun navnet på noen politikere.. Hu babla i vei om EU og Norge var ikke med i EU og jeg vet ikke, jeg fulgte ærlig talt ikke helt med. Jeg og samboer bare snudde oss vekk fra henne og ignorerte. Men hun var tydelig psykisk syk eller alkis eller noe. De er idioter, og man kan ikke ta seg nær av det de sier. De sitter ikke med sannheten. Jeg svarer ikke sånne folk. De fortjener ikke oppmerksomheten. 

Anonymkode: 06e6e...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt og ubehagelig for deg da med dattera di tilstede. Jeg tenker ar du i bunn og grunn ble et lett offer. Fulle/ psykiske folk kan lempe dritt til hvem som helst. Siden du sto, og hadde på deg plagg, som er lett for grunne folk å angripe. Så ble du nok et lett offer for han. Har lært at slike folk i nærheten så er det best å være minst synlig. Er etnisk norsk, og hatt lignende opplevelser av fulle folk selv. Men de angriper meg mer på person. Siden de ikke kan ta meg på religion.  De angriper den de legger mest merke til der og da.

Men ofte så hjelper det å ikke bli sinna. Men evnt spørre om det egentlig går bra med dem. Hvis du føler for å si noe. 

Anonymkode: a828e...521

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...