Gå til innhold

Bo ved siden av gård..lukt!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Teit spørsmål. Vi bor ved siden av en gård, og føler de sprer møkk flere ganger i året, nå har han nettopp gjødslet igjen, og lukta kommer såklart inn i huset og det stinker. Helt jævlig. Men er det farlig å puste det inn?? 😅

Anonymkode: 0e53d...703

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke farlig

Anonymkode: c3724...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Tror du bønder hadde hatt normal levealder og helse hvis det hadde vært farlig å puste inn?

Bønder har spredd møkk på jordene sine i århundrer.

Så du kan trygt roe ned et par hakk, og ikke tro alt er farlig. Du er ikke så skjør at du ikke tåler lukten av litt naturgjødsel?

Anonymkode: c9da7...14f

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt sprer de møkk flere ganger i året. Det er sånn de får gresset til å vokse. 

Det er ikke farlig å puste inn lukta. Det kan være farlig å puste inn gjødselgass dersom du oppholder deg i en fjøs under f.eks. omrøring i bløtgjødsel, da kan du få gjødselgassforgiftning. 

Anonymkode: af495...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke farlig 😛 bare sånn det er 

Anonymkode: 1dab2...533

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på gård. Det er ikke farlig å lukte på møkka. Vil dog ikke anbefalt å henge ut vasken på klesstativet🤷‍♀️

Det som faktisk er farlig, er hvis du befinner deg i tett fjøs og de begynner å røre i møkka. Da blir du forgifta og stuper

Anonymkode: 89067...bdf

Skrevet

Jeg bodde ved siden av 2 gårder for endel år siden. Ja, det stinket hver vår da de gjødslet. Ellers ikke. Da datteren skulle konfirmeres ringte jeg gårdene. Spurte, kan dere vente med gjødsling i 2 dager? Svaret var ja. Hadde huset fullt av folk, fra innland og utland. De fikk en fantastisk opplevelse. Naboene var kjempefine. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenn lys, det tar bort lukta.

Anonymkode: 3b97f...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...