AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 I februar så lekte jeg med en fyr som ikke respekterte mine grenser. La oss kalle han Fredrik. Han tok ikke nei for et nei og stoppet heller ikke da jeg brukte kodeordet rødt. Det skjedde ikke juridisk overgrep, men mine grenser ble ikke respektert, i følge han så trengte han det jeg hadde sagt nei til. Og jeg hadde til og med sagt nei til at det skulle skje før vi møttest, jeg var ganske tydelig. I dag lekte jeg med en ny fyr, som var helt fantastisk. La oss kalle han Markus. Markus Spurte flere ganger om jeg hadde det bra og stilte meg masse spm slik at jeg følte meg trygg og at det var enkelt å si nei om det var noe jeg ikke ville. Men da Markus gjorde det samme som han Fredrik, så fikk jeg flashbacks og det føltes ut som det var Fredrik som lekte med meg igjen. Det føltes ut som jeg var i den situasjonen igjen. Noe som var ganske ubehagelig. Grunnen til at jeg ikke ville gjøre disse tinga med Fredrik var fordi jeg ikke ville det på det tidspunktet og noe prøvde jeg å avbryte av ting vi hadde blitt enig om fordi han var så veldig hardhent. Men han avbrøt i 1 minutt før han gjorde det samme igjen. Men jeg følte meg mye tryggere med Markus, han var forsiktig og kjempe snill, men likevel så følte jeg på at flashback. Det var som om det var Fredrik som gjorde det igjen. Er det, det som kalles traume? Anonymkode: fe92d...de0
Fioljenta Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Traumer er «en fellesbetegnelse på alle salgs kroppslige og mentale saker og belastninger som skyldes påvirkning utenfra.» (Store medisinske leksikon). Psykologforeningen har en god definisjon av traumer, synes jeg. Jeg vet ikke om det du opplevde var en traume. Jeg har ofte flashback til lignende ting som har skjedd før uten at det trenger bety noe mer enn at jeg assosierer. 🤷♀️ Men hva man kaller det, er kanskje ikke så viktig? Det som er viktig, er at man aldri leker med folk man ikke føler seg trygg på. Grenser skal respekteres! Ta vare på deg selv! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå