Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 30 år, kvinne, jobber i industri. Tjener godt nå, men savner tiden jeg var vikar på en 1-10. skole. Jeg har ikke god nok karakter i matte til å bli lærer, og bare å bestå matte var for meg veldig vanskelig, så det er ikke et alternativ å prøve å forbedre den. Finnes det noen andre utdanninger man kan ta for å kvalifisere for jobb i skolen? Jeg har to fagbrev og fagskoleutdanning innen retningen jeg jobber i nå, men ønsker å jobbe med ungdomsskoleelever og ikke som yrkesfaglærer. Kanskje rådgiver i ungdomsskole, må man være lærer for å bli det? 
lønna er vel mye lavere i skolen, men jeg savner virkelig å jobbe der.

Anonymkode: 9f717...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Jeg er 30 år, kvinne, jobber i industri. Tjener godt nå, men savner tiden jeg var vikar på en 1-10. skole. Jeg har ikke god nok karakter i matte til å bli lærer, og bare å bestå matte var for meg veldig vanskelig, så det er ikke et alternativ å prøve å forbedre den. Finnes det noen andre utdanninger man kan ta for å kvalifisere for jobb i skolen? Jeg har to fagbrev og fagskoleutdanning innen retningen jeg jobber i nå, men ønsker å jobbe med ungdomsskoleelever og ikke som yrkesfaglærer. Kanskje rådgiver i ungdomsskole, må man være lærer for å bli det? 
lønna er vel mye lavere i skolen, men jeg savner virkelig å jobbe der.

Anonymkode: 9f717...41e

Se her: https://veilederforum.no/artikler/nyheter-og-omtaler/hvilken-kompetanse-bor-en-radgiver-ha

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er helsefagarbeider og jobber som miljøarbeider med medisinsk ansvar for en gjeng elever med diverse spesielle behov. Noen av elevene går i vanlige klasser og andre går i spesialklasser. Alt fra ADHD og epilepsi til tung autisme og multihandikappede. Kunne det vært noe?

Anonymkode: 48104...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe i ungdomsskolen hvis du tar PPU-Y. 

Anonymkode: ece56...e64

AnonymBruker
Skrevet

Du kan studere historie, språk m.m for å kvalifisere til å bli lærer i et fag. Hvis det er hva du lurte på. 

Ellers kan du helt sikkert jobbe som miljøarbeider og assistent for elever med spesielle behov. 

Anonymkode: 5ebf6...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...