AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Del Skrevet 21. juni 2022 Hei håper det er noe mere heste folk som vill hjelpe meg litt 😊 jeg er konstant stiv I ryggen å beina kjennes ut som ett er lenger en det andre å nå mistenker jeg at det kan være grunnen til hesten får nye låsninger på samme plass regelmessig. Driver å bøyer å tøyer henne etter vist fra kiropraktor men det dukker opp nytt på samme plass vær gang. Noen som har erfaring med rytteren fleksibelhet å hest? Alt av utstyr å helsesjekk på hesten er tatt. Noen øvelser får meg uten hest får å rette opp? Noen tiltak jeg kan gå på? Har før skadet nakke/rygg og hode men det er mange år siden å har ikke vondt nå bare øm å anspent. Burde jeg prøve yoga eller sette nåler på meg selv neste gang? 😂 Anonymkode: bf6b2...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville anbefalt deg å tatt en tur til feks kiropraktor eller fysio. Da vil du også trolig få øvelser for å styrke dine svake områder. Rytterens kropp påvirker også hesten. Hvis du rir skjevt i salen vil jo dette påvirke hestens bevegelsesmønstre. Anonymkode: 2c6f8...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Del Skrevet 22. juni 2022 Enig i at det nok er best for deg å gå til fysio eller kiropraktor. Gjerne en med erfaring med sport og rytter om du finner, men uansett vil det være nyttig og bra for deg å løse egne ryggproblemer. Som bruker over sier, alle dine problemer overføres til hesten. Anonymkode: 523c0...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 22. juni 2022 #4 Del Skrevet 22. juni 2022 Korsryggen? Har du prøvd å tøye? Jeg har slitt med det selv, gradvis mer og mer stiv og til tider låst i korsryggen. Både om morgenen og ved bevegelse. Spesielt når jeg går, merkelig nok. Jeg har fått VELDIG mye hjelp av trening, OG uttøying! Spesielt det siste. Da i all hovedsak setemusklatur, lårbøyeren, og korsryggen. Min fysioterapeut som har hjulpet meg her sier at han ofte ser at ryttere og syklister, spesielt, har korte psoas-muskler. Dette gjør at bekkenet blir i spenn ved at det dras noe forover, som gjør at man får låsninger og andre vondter i korsryggen. Psoas går fra bekkenet og frem til lårmuskelen og er den som bøyer låret oppover :) Google kan fortelle deg masse om dette :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå