Gå til innhold

Hvor mye er huset ditt verdt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Pås skrev (3 timer siden):

Virdi sier 11 mill, noen som skjønner hva som ligger bak den vurderingen? Virdi kan da ikke vite mye om oppgraderingen osv. innvendig?

De ser på postnummer og hva hus på samme kvm er solgt for i området. Så nei det stemmer ikke alltid mtp nyoppusset og oppussingsobjekt. Hva går tilsvarende hus for på Finn i området ditt?

Anonymkode: c5915...e3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5 mil på landet en time fra Oslo

Anonymkode: 73bf7...289

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte for 2,1 i 2009, nå fått takst på 4 mill. Sentralt i Trondheim.

Anonymkode: 24202...333

AnonymBruker
Skrevet

ca 8 mill. Enebolig på Jessheim.

Anonymkode: 23ba9...86a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ca 22.mill. på huset.

Ca 7-8 mill. på hytta. 

Har ikke arvet, men kom tidlig inn på boligmarkedet. Når barna blir store, selger vi huset og gir barna startkapital. 
Bor i Oslo-området. Hytte i Vestfold. 

Anonymkode: ce36e...4a7

Hvor skal dere bo da? Skal dere flytte til billigere område? Leilighet koster jo ofte like mye som hus, om man går fra hus til leilighet så ønsker man jo gjerne en leilighet med utsikt/sol/osv. 

Anonymkode: c5915...e3f

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvordan folk kan hus til tosifret antall millioner, hvis de ikke har arvet mye oenger.

Anonymkode: 80273...68f

Har man vært lenge nok i boligmarkedet i Oslo kan man ha bolig til 20 millioner selv med normal inntekt og ingen arv. 

Anonymkode: 5ca2d...090

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke hvordan folk kan hus til tosifret antall millioner, hvis de ikke har arvet mye oenger.

Anonymkode: 80273...68f

Vi har fått nesten 2 millioner i arv/privat lån, så her stemmer det. 

Vi fikk forhåndstakst i dag på huset vi skal bygge på 12,5 millioner. 

Anonymkode: 03f5a...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser flere nevner virdi prisantydning her i tråden. Måtte sjekke selv, og det er helt urealistisk pris den gav meg i allefall. 3 mill /30% høyere enn jeg betalte for bare 7-8 måneder siden… så ikke ha for stor tiltro til det den sier i allefall..

Anonymkode: 537f7...da0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 12 mill, det dobbelte av hva vi betalte selv for 10 år siden. Rekkehus i Oslo. Før rekkehuset eide vi en 3-roms som vi solgte for 1 mill mer enn  vi kjøpte den for. Før der en 1-roms som økte 0,5 mill mellom kjøp og salg. To stk vanlige inntekter. Vi har i tillegg arvet god økonomisk sans hjemmefra.

Anonymkode: 9b926...34a

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig 3etg, ca 140kvm, garasje, litt i underkant av 1mål  flat tomt.

2020 når vi kjøpte 2,5mill.

2022 ny takst etter noe oppussing 3,4mill.

Ca 30min unna trheim by.

Anonymkode: eed27...1ee

AnonymBruker
Skrevet

- kjøpte ei leilighet i 2004 til 750.000,- og da jeg solgte den i 2018 fikk jeg 1.800.000,- Satt igjen med 1 mill i egenkapital. 

Kjøpte ny leilighet for 2.200.000,- i 2018 og etter 4 år har den nå en estimert markedsverdi på 2.800.000,-

(naboleiligheten ble nylig solgt for 3.080.000,-)

Det er jo blitt helt ville boligpriser nå. Bor i en liten by i Nord-Norge. Jeg har vært alene-betalende og alenemor til to barn siden 2004. Ikke har jeg høy inntekt men jeg har alltid klart meg. 

Anonymkode: 2c495...b03

AnonymBruker
Skrevet

14,5 mill, Asker. Enebolig :) 

Anonymkode: e4367...679

AnonymBruker
Skrevet

4,3 mill. 3 etasjes hus på 300kvm. Totalt renovert i 2014. 1 mål med hage, sjøen rett under altanen med båtplass. 

🥰Vestlandet🥰

Anonymkode: 3e2e2...fa3

AnonymBruker
Skrevet

10-12 mill, vil jeg tro. Ser andre hus i vårt nabolag gå for 15 mill, men da litt større. Kjøpte for rett under halvparten for ti år siden. Har pusset opp en del. Bor i Asker. Med bra solforhold, litt utsikt til fjorden og like ved togstasjon. 

Anonymkode: 6bac7...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. 

Kjøpte med eks i 2002 for 1,6 og solgte fem år senere for 3,4 (delt på to siden vi gikk fra hverandre). 

Kjøpte deretter i 2007 en for 1,8 som jeg solgte for 2,6 i 2011. 

Kjøpte da en for 2,6 i 2012 som jeg solgte to år senere for 3,2. 

Den jeg kjøpte i 2014 kostet 4,6 men har nå takst på over 8. Kunne solgt denne og kjøpt for 10, men det har jeg ikke behov for.

Jeg har ikke nedbetalt før på den siste leiligheten. Ikke arvet noe. 

Anonymkode: 572c4...fea

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 4,5. Kjøpt for 3 mill i 2015. Ligger på Romerike, 10 min fra OsL.

Anonymkode: 0377a...804

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 0.05):

4,3 mill. 3 etasjes hus på 300kvm. Totalt renovert i 2014. 1 mål med hage, sjøen rett under altanen med båtplass. 

🥰Vestlandet🥰

Anonymkode: 3e2e2...fa3

Høres deilig ut! 🤩

Anonymkode: 3be53...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Bor litt utenfor Oslo, ikke arvet noe. Tjener litt over gjennomsnittet. Hus verdt mellom 8.5 og 9 mill.

Anonymkode: f6865...bd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 13.03):

Ca 22.mill. på huset.

Ca 7-8 mill. på hytta. 

Har ikke arvet, men kom tidlig inn på boligmarkedet. Når barna blir store, selger vi huset og gir barna startkapital. 
Bor i Oslo-området. Hytte i Vestfold. 

Anonymkode: ce36e...4a7

Men fikk du hjelp til startkapital eller var foreldrene dine medsøkere på den første boliglånet ditt?

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (7 timer siden):

Men fikk du hjelp til startkapital eller var foreldrene dine medsøkere på den første boliglånet ditt?

Ikke meg du spør. Men hvorfor antar du at det må være en av disse alternativene? 

Noe var sparepenger fra barndommen, ting som pengegaver til bursdager, og konfirmasjonspenger. Jeg jobbet også mye i ferier og litt ved siden av studier, så sparte også disse årene. Da jeg gikk ut i jobb fortsatte jeg å bo på hybel, og leve som student til jeg hadde nok egenkapital. Droppet egen bil, og dyre abonnement. 

Etterhvert traff jeg jo mannen, som også hadde jobbet og spart tidlig i 20 årene, og kjøpt eget. Det gjelder nok mange som svarer i denne tråden, at de oppgir verdier for to personer. 

Om årstallet i brukernavnet ditt er fødeåret så er vi akkurat like gamle. 

Anonymkode: 8ba68...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...