AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Tenker å ta masteren ved siden av full jobb og lese mest på et enkelt emne, men bare stå i de andre. Bryr arbeidsgivere seg seå lenge jeg gjorde det bra i bacheloren eller bør jeg droppe master når jeg ikke skal satse på gode karakterer? Dreier seg om it Anonymkode: 29e2f...75b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Min erfaring er at bachelorkarakterene er irrelevante når man har master, da er det masterkarakterene som teller. Gode karakterer herfra kan også åpne dører, så dumt å ta fag kun med tanke om bestått er godt nok. Det er dessuten mye jobb å skrive masteroppgaven, mye mer enn folk tror, så har du ikke tenkt å gjøre det skikkelig kan du like godt la være. Anonymkode: 5e7ac...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 I hvilket fag? Jeg tok master i et humanistisk fag og generelt er det mye større krav til å bare bestå. Flere arbeidskrav og innleveringer underveis for å i det hele tatt få gå opp til eksamen og obligatorisk gruppearbeid og oppmøte i seminarer. Jeg klarte det ikke ved 100% dagjobb. Anonymkode: ce3dc...f45
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 På mitt institutt deler de ikke ut dårlige karakterer på master engang, for det er null verdt. De deler heller ut stryk enn D, for å gi kandidaten en mulighet til å gjøre en bedre jobb. Anonymkode: fe7c8...bb3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Om du allerede er i jobb innen IT så vil arbeidserfaring telle mer senere enn karakter fra master. Anonymkode: fc6e6...26a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Har man master så er det få som er interessert i bachelorkarakterer. Er man allerede inne i arbeidsmarkedet så er det få som er interessert i masterkarakterer. Min erfaring. Anonymkode: ffa4e...78b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Så da kan jeg ta master med fokus på å stå så lenge jeg har en bra jobb fra før?😁 Anonymkode: 29e2f...75b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Jeg tar master på deltid for moro! Jobber fulltid innen samme felt da, og har tenkt å bli her - så da betyr ikke karakterene noe. Hadde B snitt på bacheloren, og ligger mellom B/C på masteren nå Er ikke sikkert det blir D snitt, om du gjorde det greit på bachelor har du det grunnleggende inne. Anonymkode: 9ccf8...79a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tenker å ta masteren ved siden av full jobb og lese mest på et enkelt emne, men bare stå i de andre. Bryr arbeidsgivere seg seå lenge jeg gjorde det bra i bacheloren eller bør jeg droppe master når jeg ikke skal satse på gode karakterer? Dreier seg om it Anonymkode: 29e2f...75b Karakterene fra bacheloren teller ingenting om du går videre. Karakterene dine fra masteren derimot. Det er enklere å suse gjennom bacheloren med et B snitt, enn det er på master. På master blir det ganske så synlig hvem som legger ned en innsats og hvem som "bare skql igjennom" Anonymkode: 3f1f3...c38
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Jeg tok master for interessen sin del, hadde ikke tenkt å "bruke" den til noe sånn sett. Men man får vel ikke D på noe man er oppriktig interessert i? Da burde man isåfall tatt en annen master, kanskje.... Anonymkode: fe7c8...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå