Gå til innhold

Jeg har veldig gode karakterer fra bachelor, men vil ta master for gøy. Går det greit med B fra bachelor og D fra master?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å ta masteren ved siden av full jobb og lese mest på et enkelt emne, men bare stå i de andre. Bryr arbeidsgivere seg seå lenge jeg gjorde det bra i bacheloren eller bør jeg droppe master når jeg ikke skal satse på gode karakterer? Dreier seg om it

Anonymkode: 29e2f...75b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at bachelorkarakterene er irrelevante når man har master, da er det masterkarakterene som teller. Gode karakterer herfra kan også åpne dører, så dumt å ta fag kun med tanke om bestått er godt nok. Det er dessuten mye jobb å skrive masteroppgaven, mye mer enn folk tror, så har du ikke tenkt å gjøre det skikkelig kan du like godt la være. 

Anonymkode: 5e7ac...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hvilket fag? Jeg tok master i et humanistisk fag og generelt er det mye større krav til å bare bestå. Flere arbeidskrav og innleveringer underveis for å i det hele tatt få gå opp til eksamen og obligatorisk gruppearbeid og oppmøte i seminarer. Jeg klarte det ikke ved 100% dagjobb. 

Anonymkode: ce3dc...f45

AnonymBruker
Skrevet

På mitt institutt deler de ikke ut dårlige karakterer på master engang, for det er null verdt. De deler heller ut stryk enn D, for å gi kandidaten en mulighet til å gjøre en bedre jobb.

Anonymkode: fe7c8...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Om du allerede er i jobb innen IT så vil arbeidserfaring telle mer senere enn karakter fra master. 

Anonymkode: fc6e6...26a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man master så er det få som er interessert i bachelorkarakterer. Er man allerede inne i arbeidsmarkedet så er det få som er interessert i masterkarakterer. Min erfaring.

Anonymkode: ffa4e...78b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så da kan jeg ta master med fokus på å stå så lenge jeg har en bra jobb fra før?😁 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar master på deltid for moro! Jobber fulltid innen samme felt da, og har tenkt å bli her - så da betyr ikke karakterene noe. Hadde B snitt på bacheloren, og ligger mellom B/C på masteren nå :) Er ikke sikkert det blir D snitt, om du gjorde det greit på bachelor har du det grunnleggende inne.

Anonymkode: 9ccf8...79a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tenker å ta masteren ved siden av full jobb og lese mest på et enkelt emne, men bare stå i de andre. Bryr arbeidsgivere seg seå lenge jeg gjorde det bra i bacheloren eller bør jeg droppe master når jeg ikke skal satse på gode karakterer? Dreier seg om it

Karakterene fra bacheloren teller ingenting om du går videre. Karakterene dine fra masteren derimot. Det er enklere å suse gjennom bacheloren med et B snitt, enn det er på master. På master blir det ganske så synlig hvem som legger ned en innsats og hvem som "bare skql igjennom"

Anonymkode: 3f1f3...c38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok master for interessen sin del, hadde ikke tenkt å "bruke" den til noe sånn sett. Men man får vel ikke D på noe man er oppriktig interessert i? Da burde man isåfall tatt en annen master, kanskje....

Anonymkode: fe7c8...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...