AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Hei! Jeg er sammen med en mann med et stort barn (myndig faktisk) og har to mindre barn selv. Bodd sammen i vel to år. Både i fjor og i forfjor har vi reist på en liten ferietur alle fem, samt at jeg og samboer har vært på en tur, og i tillegg har jeg og barna mine reist på tur til en nær slektning (vi har barn på samme alder, eneste sjansen ila året vi kan møtes) av meg i noen dager. I fjor ble det muggen stemning da jeg reiste avgårde med barna mine. Samboer var mutt i flere uker, og han sa ingenting om hva han følte om denne saken. Ingenting var galt, men jeg merket på stemninga at det var det! Jeg forklarte at det er viktig for meg med denne turen, både for ungene sin del og min og min slektning sin del. Nå er vi nok engang invitert til denne slektningen min, og jeg merker at jeg gruer meg til å si det til samboer.. Så ille at jeg har utsatt det i to uker.. Er jeg slem som reiser avgårde på denne måten, eller er det innafor? Hjelp.. Anonymkode: 2a8db...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Helt innafor! Mener han virkelig at dere må gjøre alt sammen 24/7? Anonymkode: 46341...6f5 12 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Aller først: det er helt innafor! Dere ferierer sammen med og uten barn og det er snakk om noen dager. Selv om dette ikke burde være et problem så er det tydeligvis det for samboeren din. Hva gjorde han mens dere var borte? Hadde dere noen løse planer som måtte utsettes/ikke ble noe av? Fikk han beskjed i siste liten uten mulighet til å lage egne planer fordi han hadde regnet med å være med dere? Var det noe arbeid med huset som skulle vært gjort de dagene dere dro bort som han ble sittende alene med? Uansett burde han jo kunne si det om det var noe. Vil han helst at dere skal gjøre absolutt alt sammen? Kan han bli med? Anonymkode: 01497...271 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aller først: det er helt innafor! Dere ferierer sammen med og uten barn og det er snakk om noen dager. Selv om dette ikke burde være et problem så er det tydeligvis det for samboeren din. Hva gjorde han mens dere var borte? Hadde dere noen løse planer som måtte utsettes/ikke ble noe av? Fikk han beskjed i siste liten uten mulighet til å lage egne planer fordi han hadde regnet med å være med dere? Var det noe arbeid med huset som skulle vært gjort de dagene dere dro bort som han ble sittende alene med? Uansett burde han jo kunne si det om det var noe. Vil han helst at dere skal gjøre absolutt alt sammen? Kan han bli med? Anonymkode: 01497...271 Nei, det var ikke noe det gikk utover. Vi var trege med å planlegge alt i fjor, så det ble en ganske enkel ferie med alle fem. Han ville aldri planlegge eller si hva han ville. Til slutt var det nesten for sent, få valgmuligheter. Og når jeg da skulle reise enda mer, med bare de to minste.. Ja da ble han furten. Men ingenting var galt. Kan være noe sjalusi, eller at jeg har formulert meg dårlig.. Hadde satt pris på å få vite hva jeg gjør galt. Skulle kanskje ligget under samliv dette her da, men.. Men uansett, om folk mener det er innafor at vi reiser, så gjør jeg det. Hans eldste barn skal da på ferie med moren, så det er ikke slik at det blir stor forskjell for barna heller. Jeg vil på en måte føle at jeg og mine barn fortsatt kan finne på ting alene - en sjelden gang-, uavhengig om man har fått ny familie. Kanskje egoistisk, men tror det er sunt for alle. Men ikke sikkert samboer er enig. Det får nesten stå sin prøve.. Anonymkode: 2a8db...6dc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Nå er vi nok engang invitert til denne slektningen min, og jeg merker at jeg gruer meg til å si det til samboer.. Så ille at jeg har utsatt det i to uker.. Anonymkode: 2a8db...6dc Ingenting blir bedre av at du venter med å si det. Faktisk er det litt respektløst. Hvis du har tenkt deg å dra, så gi beskjed. Anonymkode: 43996...771 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Er denne slektningen en mann på din alder som du ikke er i biologisk familie med? Da kan han få lov til å reagere. Ellers har han ingen sak. Anonymkode: 81548...3c0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 100% greit at du drar! Tror jeg ville prøvd å nøste opp i hva som gjorde ham så sur. Følte han seg utenfor? Nedprioritert? Brukte du feriedager eller penger som han trodde skulle går til dere to? Kanskje det er lettere for ham å sette ord på det når det er ett år siden? Anonymkode: 964e7...7bf 3
Gjest Wrightandrong Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Ser ikke noe problem i du drar bort en tur med barna dine. Det synes du også kan gjøre med god samvittighet i år.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er denne slektningen en mann på din alder som du ikke er i biologisk familie med? Da kan han få lov til å reagere. Ellers har han ingen sak. Anonymkode: 81548...3c0 Haha nei. Søsteren min. Anonymkode: 2a8db...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 100% greit at du drar! Tror jeg ville prøvd å nøste opp i hva som gjorde ham så sur. Følte han seg utenfor? Nedprioritert? Brukte du feriedager eller penger som han trodde skulle går til dere to? Kanskje det er lettere for ham å sette ord på det når det er ett år siden? Anonymkode: 964e7...7bf Ja, får prøve på det, utrolig kjipt om han føler seg såret/utelatt el. Det var jo overhodet ikke meningen. Ts. Anonymkode: 2a8db...6dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingenting blir bedre av at du venter med å si det. Faktisk er det litt respektløst. Hvis du har tenkt deg å dra, så gi beskjed. Anonymkode: 43996...771 Huff ja.. Har prøvd å psyke meg opp hver dag, men feiget ut, såpass ubehagelig var det i fjor. Men skal gjøre det NÅ. Ts. Anonymkode: 2a8db...6dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 Ts her. Sa det nå. Han ble irritert og sa at jeg hadde sagt at jeg ikke skulle dit i sommer fordi VI skulle prioritere penger på noe mye viktigere (oppussing). Kan ikke huske å ha sagt dette!!! Anonymkode: 2a8db...6dc
Luckiness Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Sa det nå. Han ble irritert og sa at jeg hadde sagt at jeg ikke skulle dit i sommer fordi VI skulle prioritere penger på noe mye viktigere (oppussing). Kan ikke huske å ha sagt dette!!! Anonymkode: 2a8db...6dc Men det koster vel neppe så mye? Bor dere ikke hos slektningen da?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #14 Skrevet 21. juni 2022 Luckiness skrev (Akkurat nå): Men det koster vel neppe så mye? Bor dere ikke hos slektningen da? Jo, vi bor gratis 😳 ts Anonymkode: 2a8db...6dc 1
Luckiness Skrevet 21. juni 2022 #15 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, vi bor gratis 😳 ts Anonymkode: 2a8db...6dc Da ser jeg ikke helt problemet med mindre det koster mye for transport (fly feks). Men denne turen, går den utover felles ferieuker dere skal ha? Isåfall kan jeg gjerne skjønne at han kan føle seg litt utenfor her eller oppleve at du ikke prioriterer han/alle i felles ferie.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #16 Skrevet 21. juni 2022 Nei vi skal kjøre bil. Vi har tre uker med barna (bruker ca 4-5 dager på turen) og tre uker uten barn. Så.. Vi hadde uansett ikke tenkt å reise mer med barna enn den turen vi allerede skal på.. Så er ganske overrasket over reaksjonen, hadde trodd det var jeg som gruet meg uten grunn, og overanalyserte sist.. Han sa nå at ferien i fjor var dårlig pga mine valg. Ts. Anonymkode: 2a8db...6dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #17 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei vi skal kjøre bil. Vi har tre uker med barna (bruker ca 4-5 dager på turen) og tre uker uten barn. Så.. Vi hadde uansett ikke tenkt å reise mer med barna enn den turen vi allerede skal på.. Så er ganske overrasket over reaksjonen, hadde trodd det var jeg som gruet meg uten grunn, og overanalyserte sist.. Han sa nå at ferien i fjor var dårlig pga mine valg. Ts. Anonymkode: 2a8db...6dc Superrart! Kanskje han er skuffet over å ikke bli invitert med? Anonymkode: eba4c...6d2 2
fru Alving Skrevet 21. juni 2022 #18 Skrevet 21. juni 2022 Han høres litt rar ut, jeg hadde bare syntes at det var deilig om samboeren tok med ungene sine bort noen dager. Det ert jo og en mulighet for ham til å leke ungkar i noen dager og gjøre det han vil. Og da tenker jeg på ting som å se hva han vil på tv, spise det han har lyst på, møte kompiser osv.. 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #19 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Superrart! Kanskje han er skuffet over å ikke bli invitert med? Anonymkode: eba4c...6d2 Ja, kan hende det.. Skal jeg da la være å reise eller må han jobbe med seg selv? Prøver alt jeg kan å bekrefte han i ulike anledninger, så han ikke skal bli usikker på meg.. Anonymkode: 2a8db...6dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #20 Skrevet 21. juni 2022 Reis med god samvittighet 😊 Anonymkode: 70ce9...f2e 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå