Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både tante, ei venninne og svigermor jobber som styrer i barnehager.

De virker som trygge mennesker, slike personer som folk liker å være rundt. 

De har nok lært seg mye dette, både igjennom kurs og bøker.  Kanskje har de også noe av dette medfødt, men jeg har tro på at dette også kan læres.

- Har noen tips til gode bøker for hvordan man kan bli litt mer en slik person som folk liker? 
- Finnes det kurs?

Anonymkode: 5d372...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig tror de har gått på kurs og lest bøker om det så må du jo spørre dem, men jeg kan garantere at det ikke er tilfellet.

Anonymkode: 10646...d2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes endel gode selvhjelpsbøker, men synes det er vanskelig å gi konkrete tips. For «vil bli bedre likt» er veldig vagt - hva vil du forbedre? Selvfølelse? Relasjoner? Skikk og bruk? Det jeg vil tipse om er å se på tante, venninne og svigermor - hva er det de gjør som du liker? Hva kan du lære av dem når det gjelder din egen fremtreden? 

Anonymkode: b2292...ba1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller lest bøker om temaer man ikke kan noe særlig om fra før av. Jeg blir godt likt av de fleste, men tror mye av grunnen er at jeg kan holde samtaler om alt fra katter til musikk eller finans. Kan selvfølgelig være greit å lære litt om speiling av følelser, men du kan lære mye om det på nettet.

Skrevet

Jeg blir også godt likt av de fleste, og det tror jeg er fordi jeg er blid, positiv, hjelpsom og interessert i menneskene jeg møter. Egentlig er jeg både sjenert og introvert, men jeg har lært meg å overvinne disse sidene av meg selv i sosiale settinger. Som @Majer nevner, så er det også viktig at man følger litt med slik at man har noe å snakke om. Jeg er faktisk ganske dårlig på "smalltalk", men øver for å bli bedre :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (4 timer siden):

Jeg blir også godt likt av de fleste.

Jada, du kan jo tro det.

Anonymkode: 38647...6f0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jada, du kan jo tro det.

Anonymkode: 38647...6f0

Så lenge folk er smilende, vennlige og høflige i retur, så spiller det egentlig ingen rolle hva de måtte mene🙂 Nær familie og venner er uansett de viktigste.

AnonymBruker
Skrevet

Hva ved disse menneskene er det du beundrer? Finner du ut av det, så finner du også ut av hva du selv kan jobbe med. 

Anonymkode: 7ee8c...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er alenemor til tre barn, to i tenårene. Mye MYE tid går med til å være med disse, organisering osv. 

Merker jeg hungrer etter voksenkontakt, da jeg synes det er tøft å stå alene.

Jeg er alltid i farta, virker nok litt småstressa. Litt overblid når jeg møter noen. Selvom det «kommer fra hjerte», legger jeg nok dermed grunnlaget for samtalen som litt overfladisk og humørfylt.

Føler jeg er full av tanker og bekymringer for om jeg strekker til som mor, og søker nok bekreftelser på dette, muligens i litt for stor grad.

Jeg virker alltid enig med samtalepartneren. 

Redd for at vedkommende skal føle at hun har sagt noe dumt, så da svarer jeg noen ganger opp med å si/ gjøre noe enda teitere.

Opplever at det skjer så mye i livet mitt, jeg har liksom mer enn nok med å holde styr på alt som skjer rundt meg. Derfor har jeg altså et behov for å lufte mye av mine hverdagslige utfordringer med barna. På den måten virker jeg nok også litt selvsentrert. Men: (og her kommer poenget) når jeg bevisst under hele kafebesøket forsøker å vise interesse for den andre personen, er det svært lite jeg får innblikk i. 

TS

Anonymkode: 5d372...575

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger bare jobbe med selvbildet ditt. Du er nok en person som har mye å tilby de rundt deg, og blir helt sikkert bedre likt enn du tror. 

Å interessere seg for andre, være åpen og imøtekommende, og behandle alle mennesker med respekt tror jeg kan være en god ide. 

Anonymkode: a81bb...2b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...