AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Del Skrevet 21. juni 2022 Ja, de siste dagene har jeg begynt å klø her og der. Kløen kan oppstå hvor som helst, men det er ingen ting å se på huden. Etter å ha klødd som besatt kan selvfølgelig huden se rød ut, men ser ingenting på forhånd. Plutselig kjenner jeg at det klør for eksempel inni hånden eller på overarmen, leggen, låret, i hårskillen osv. Men altså ingen synlige tegn til eksem eller stikk. Det startet da jeg gikk ut i ferie nå i helgen så det har ikke vart så lenge. Har lurt på om det bare er at jeg har tid til å kjenne etter, eller helt tilfeldig at det startet nå. Har hatt ganske stor arbeidsbelastning den siste tiden, om det skulle ha noe å si (stress). Noen med erfaring, tips eller råd? Anonymkode: 6845e...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Del Skrevet 21. juni 2022 Time hos legen. KG kan ikke hjelpe deg med dette. Anonymkode: 9e38d...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Time hos legen. KG kan ikke hjelpe deg med dette. Anonymkode: 9e38d...992 Takk for svar. Jeg har googlet, og ser at å ha perioder med kløe ikke er uvanlig. Det anbefales å oppsøke lege om det ikke gir seg etter noen uker, så det kommer jeg jo til å gjøre om det vedvarer. Tenkte derfor å høre om andres erfaringer og evt tips i første omgang siden jeg bare har hatt det en fire - fem dager så langt 😊 Anonymkode: 6845e...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Del Skrevet 21. juni 2022 Sånn generelt så kan du reagerer på varme og svette . Hjelper det med en kald dusj lissom Du kan også ha periode med ekstrem tørr hud .prøv deg fram med en vet hudkrem en stund siden du venter med lege. Anonymkode: 2fac2...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Del Skrevet 21. juni 2022 Tja ei venninne av meg klødde som besatt og trodde det var tørr hud, viste seg å være skabb. Det kom utslett etterhvert før det bare klødde det. Anonymkode: 5ac9e...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg støtter forslaget om skabb. Det klør noe inni granskauen, og er ikke lett å se med det blotte øyet i starten. Det har også spredd seg voldsomt i det siste. Jeg ville kontaktet lege med en gang, hvis det er skabb er det lurt å komme i gang med behandling og full nedvask av huset med det samme. Hele husstanden må vel behandles også, og kanskje advare andre du/dere har hatt nær kontakt med i det siste. Anonymkode: d834f...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Del Skrevet 21. juni 2022 Takk for svar. Leste om skabb nå. Det høres ut som det klør verre enn det jeg opplever, og at det gjerne forverres om natten. Jeg klør ikke om natten. Og det er ikke sånn infernalsk kløe liksom. Ikke hele tiden heller. Men har det i bakhodet. Skal prøve å få meg en legetime straks. Håper ikke det er skabb, det høres slitsomt ut .. Kan også være varme ja. Og har generelt tørr hud så skal prøve med en uparfymert fuktighetskrem. Mulig jeg reagerer på vaskemiddel så bytter til neutral sporenstreks 😊 Anonymkode: 6845e...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå