Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer julen seg stadig, og den har allerede kommet godt i gang i butikkene.

Jeg lurer på om dere har begynt med julegavene? Vet det er de som stort sett er ferdige allerede, så nå føler jeg det er på tide å starte. Er sånt et stress og gjøre sånt i siste liten, og det skal jo være koselig også:)

I år er det litt stramt økonomisk, i og med at jeg er student og ikke har tid til å jobbe så mye for å tjene penger i tillegg. Heldigvis har sambo jobb da:) Tenker det blir litt hjemmelagede julegaver i år, for å lette litt på økonomien.

Lurer på om det er noen som har gode forslag til gaver man kan lage(kan gjerne kjøpe litt materialer og sånt, bare det ikke blir så dyrt, må være overkommelig) til både de som er i 20 årene og oppover til besteforeldre? Hvert år er det like vanskelig å finne gaver til de som har alt, og da blir det gjerne en tur på polet rett før jul. Men det kan jo bli kjedelig å få det samme hvert år, så man må vel prøve å finne på noe annet. Så kom gjerne med forslag dere som har ideer, hva det skulle være!

Ellers så liker jeg veldig godt å lage fine julegaver, og legger gjerne litt tid på hver enkelt gave, spesielt til nærmeste familie. Synes det er koselig å sitte å pakke inn julegaver og høre julemusikk.

Jeg har sett at opp gjennom de årene, fra jeg husker jula, så har trendene med julepynt, julegaver, julebakst og sånt forandret seg en del. Jeg er veldig glad i den "gammeldagse" jula om man kan si det slik. Jeg synes gamle juletrekuler og sånt som foreldre har tatt vare på i mange år er så koselige å henge på treet. Nisser er jeg også veldig glade i, men det må være ordnetlige nisser, som ser skikkelig nissete ut, gjerne fjøsnisser. Lys er også veldig stemningsfullt, og det er fint å senke de vanlige lysene og tenne stearinlys, og ekstra koselig er det jo lille julaften når lysene på treet kommer i tillegg.

Vi har ikke så mye julepynt og sånt enda, så om det er noen som har tips til hvordan man kan få litt julestemning i huset uten at det trenger å koste så mye, så må dere gjerne inspirere:)

I år skal vi prøve å få til å hente juletre med hest og slede, men vi får nå se om det blir snø og sledeføre til å dra.

En annen ting jeg gleder meg så mye til i jula er alle de koselige julefilmene, og av og til skulle jeg ønske at jeg kunne se på flere kanaler samtidig, for det er jo så mye fint!:) Jeg ser julebarnetv på nrk1 hele desember og gleder meg til Jul på månetoppen i år. Ser også på tv2 hvis det er noe bra og hvis jeg får det til. Tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen er også klassikere jeg prøver å få med meg. Og så går det jo mange julefilmer på alle kanaler. Liker Alene Hjemme og prøver å få med meg andre julefilmer som går for å komme i skikkelig stemning:) Noen som har gode anbefalninger til julefilmer/serier/programmer? Kom gjerne med dem:)

Dette ble en tråd med mye rart, men håper dere har forslag å komme med både til det ene og det andre. Hadde vært fint å høre hvordan dere liker julen, hva dere liker å gjøre og om dere har inspirasjon til julegaver, julepynt, julebakst og andre ting:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med samme problem i forhold til julegaver(dog ikke fordi jeg er student, men av andre grunner) og det krever at jeg er litt oppfinnsom. De siste årene har jeg kjøpt inn noen billige kurver, som jeg har pyntet og fylt med diverse godsaker.

I disse dager kommer det alltid endel tilbud av ymse slag, og da kjøper jeg gjerne litt forskjellig inn. Til de nærmeste(sønn,kjæreste,barnebarn) bruker jeg gjerne litt mer penger på ingridiensene i kurven, mens jeg til mere perifere gavemottakere kjøper billigere ting. Kjører gjerne kurvene på forskjellige temaer, f.eks. spa (små såper, badeskum, bodylotion, billige håndklær o.l.)

Å lage til kurvene selv er et alternativ for oss som ikke har råd til å bestille de fra firmaer som leverer ferdiglagede..... :roll:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Kan du strikke eller hekle, kan du lage pulsvanter! Jeg fikk hjemmestrikkede pulsvanter av en venninne av meg for noen år siden, og de pulsvantene er svært velbrukte! :)

Skrevet

Hei sveis. Først og fremst: se her.

Ok, da, jeg biter i det sure eplet i år, og funderer på julen allerede i november. Hei, jeg må få lov til det, fordi jeg har flyttet hjemmefra i høst, og gleder meg viltert til å komme hjem til jul. Jeg registrerte meg til og med her på grunn av juleforumet, 10-hi. Nåvel, skal vi se. Jeg gleder meg i alle fall helt sinnsykt til jul, og ikke minst julefilmer!

Når det gjelder julegaver, så sier jeg meg enig i begge de som foreslo ting, lix. Jeg strikket horder av pulsvanter, med perler i mønstre, til folk før, og det falt som regel i smak(spesielt dersom mønsteret/tegningen er tilpasset målgruppen, f. eks. hester, noter, gitarer og lignende :klem: ).

Selv hadde jeg satt pris på en kurv med diverse lure ting i, lix! Jeg kan forresten opplyse om at jeg er 20 år, da, men en lur pakkekurv faller sikkert i smak hos alle og enhver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...