AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Har en baby på 3 mnd som sovner mellom 22.30 og 23.30, da sover den til rundt 11-12 på morgenen, jeg skulle gjerne forskjøvet denne rytmen slik at baby sovner tidligere på kvelden og våkner tidligere på morgenen. Babyen vokser et par tre ganger i løpet av natten for å ammes. Sover på kvelden kun ved siden av meg, på morgenen ligger den litt alene når jeg går ut, men ikke kvelden. Er det noen måte jeg kan gjøre dette på? Anonymkode: 7a555...8c9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Den er bare 3 mnd. Dette er helt normalt. Snart vil babyen bli merkbart trøttere om kvelden fordi hun/han produserer melatonin. Den finner sin egen døgnrytme snart. Anonymkode: 46eda...7b6 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Forsøke å vekke den en time tidligere enn den bruker å våkne`Og så vente noeen dager, vekke den en time tidligere igjen osv Anonymkode: c54ed...b24
Regnbuefisk Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forsøke å vekke den en time tidligere enn den bruker å våkne`Og så vente noeen dager, vekke den en time tidligere igjen osv Anonymkode: c54ed...b24 Dette funker jo garantert ikke på en liten baby som sover 4+ lurer ila dagen 😅 leggetiden kommer helt sikkert til å flytte seg av seg selv etter som hun vokser. Minstemann her er fem mnd, og legger seg ca 2030 nå. Fra fødselen til ca en uke siden tok vi kvelden mellom 22 og 23. Regner med at han vil legge seg enda tidligere snart, når dagsovingen er kommet mer i system også. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Regnbuefisk skrev (3 timer siden): Dette funker jo garantert ikke på en liten baby som sover 4+ lurer ila dagen 😅 leggetiden kommer helt sikkert til å flytte seg av seg selv etter som hun vokser. Minstemann her er fem mnd, og legger seg ca 2030 nå. Fra fødselen til ca en uke siden tok vi kvelden mellom 22 og 23. Regner med at han vil legge seg enda tidligere snart, når dagsovingen er kommet mer i system også. Funka på mi som sov dagen og var våken på natten. Anonymkode: c54ed...b24 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Fra ca 4 mnd vil babyen produsere søvnhormoner som gjør at dne på sikt vil få en mer regelmessig døgnrytme og sovne tidligere. Det du kan gjøre fra ca 4 mnd alder er å legge litt og litt tidligere for hver kveld, for eksempel et kvarter tidligere hver dag. Men det går seg til av seg selv uansett ❤️ Hør ellers på podcasten til Foreldrerådet og da episodene med Caroline Lorentzen (?), veldig nyttige 🙏🏼 Anonymkode: fd8b8...213
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Om babyen sover 12 med 2-3 oppvåkninger inni der, det høres ut som en drøm! Langt bedre enn vi hadde på samme alder 😅 Skjønner at det er frustrerende, men prøv å tenke at det kunne vært (mye) verre. Anonymkode: 59e8e...f04 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Ehm.. den første tiden måtte vi pent følge babyens døgnrytme😅 han fikk naturlig døgnrytme av seg selv etterhvert. 3-4 mnd så begynte han å sovne 19-19:30. Anonymkode: 79f5f...668
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Håper jeg får en baby som sover like lenge på morgenen 🙏 Anonymkode: 8fee1...897 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Sånn var døgnrytmen hos oss også, deilig med rolige morgninger, men man savner jo kvelden litt. Jeg satt hvertfall å ammet hele kvelden og man blir jo sliten i lengden av det. For vår del løsnet det rundt 4 mnd ish. Og fra der av la vi tidligere og tidligere. Frem til ca 3 mnd la jeg med med baby, fra 3-4 mnd øvde vi på å ligge i engen seng til første oppvåkning, men baby sovnet ikke før 22/23 da heller. Anonymkode: 926b2...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå