Gå til innhold

Hvor mye betaler dere for barnehage / skolebilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på portrettene av barnet deres, per bilde. 😊

Anonymkode: 936da...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

210 kr per "ark" (20x30, man kan velge om det skal være ett stort portrettbilde eller to eller flere mindre på samme ark).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk svar :)

Anonymkode: 936da...2d1

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

210 kr per "ark" (20x30, man kan velge om det skal være ett stort portrettbilde eller to eller flere mindre på samme ark).

Er ikke det dyrt? man vil jo gjerne kjøpe til kanskje besteforeldre med flere også. Ser for meg de med dårlig råd. 

Anonymkode: e9b6f...c32

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er ikke det dyrt? man vil jo gjerne kjøpe til kanskje besteforeldre med flere også. Ser for meg de med dårlig råd. 

Det koster en del ja, men samtidig er dette fotografens jobb som han/hun skal leve av. Når du betaler for et fotografbilde betaler du for fotografens tid samt at bildet er profesjonelt og ikke tatt av en amatør, da blir prisen deretter. Om man vil ha noe billigere kan man ta bildene selv og bare få fremkalt i en butikk (det koster f.eks. bare 59 kroner for et 20x30 bilde på JapanPhoto), så det er muligheter om det ikke er superviktig med profesjonelle bilder. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ca tusen kroner for gruppebilde og 3 portretter (digitalt, ikke print, med unntak av gruppebilde) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke dyrt. Du betaler ikke bare for "arket", du betaler for fotografens oppmøte og jobb med selve fotograferingen, for etterbehandling og lagring av filer, for jobben med å printe. Pakking og levering. For ikke å snakke om at profesjonelt fotoutstyr er kostbart, tenk rundt 30.000 bare for kamerahuset, så kommer objektiv, lys, eventuell bakgrunn, datautstyr og printer i tillegg.

Til sammenligning betaler du ikke bare for selve lampene når du har elektriker som installerer spotlights på stua.

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er lite penger, men når man ser på helheten i arbeidet rundt, så er det ikke dyrt 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...