Gå til innhold

Når kjøpte dere mobil til deres barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe til min førsteklassing, slik at vi kan ringes. Når kjøpte dere dette?

Anonymkode: 15297...77e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet her begynner i 3klasse til høsten. Har ikke mobil enda. Har klokke på armen til å kunne ringe. Ganske tidlig med mobil til en 1.klassing. De jeg vet om som har mobil ender ofte opp med å legge de igjen, miste de i bakken etc .... Hadde droppet mobil og valgt klokke.

Anonymkode: b3425...d98

Skrevet

Min fikk mobil når han sluttet på SFO og begynte å komme seg til og fra skolen på egenhånd. Han er type barn som lett blir engstelig, så måtte ha en måte å kunne få tak i oss når han var (og er) alene hjemme. Og siden fasttelefon ikke eksistere lenger.. så fikk han arve mannens gamle iphone. Dette var i løpet av 3 klasse. 

Har en som begynner i 1.klasse til høsten, han får mobil når han skal slutte på SFO. Ikke behov før det. Ser for meg at han bare hadde fjaset med den mobilen nå 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt fikk mobil når han var 9 år. 
Avtalen var at han skulle få når han ble 10 år, men livet endret seg på mange måter. Vår nærmeste naboer flyttet et stykke unna, så kameraten han slo følge med fra skolen flyttet og de delte ikke lenger skolevei, de hadde ikke tryggheten i hverandre etter skolen og jeg kunne ikke lenger spille på naboene og nå de på mobil. I tillegg skiftet jeg jobb med lenger pendlervei, der jeg må gjennom tuneller og motorvei som ofte er midlertidig stengt pga det ene og andre. Jeg er aleneforsørger og han enebarn, så det var viktig å kunne gi han beskjed om jeg ble forsinket hjem. 

Synes personlig mobil og div spillgreier som xbox etc er en uting, og det skulle vært aldersgrense 12-13 år på alt slikt. Det har ingenting i barneskolen å gjøre er min mening. Fullstendig vekst og utviklingshemmende. 

Anonymkode: 375de...a8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk i 2. klasse da han fikk. Han går i 4. klasse nå. Men mobilen blir sjelden/aldri brukt til spilling. Jeg må minne ham på å ta den med seg når han går ut (hvis vi vil ha mulighet til å få tak i ham). Han spiller heller på ipaden/playstation, mobilen er mer et nødvendig onde for ham, som han må huske på å ta med seg når han skal på overnatting el.l.

Anonymkode: 53aea...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Fikk til jul i 3. klasse. Syns det var et perfekt tidspunkt, var ikke den første, og heller ikke den aller siste som fikk telefon. Er nå straks ferdig med 4.

Anonymkode: 47e99...864

AnonymBruker
Skrevet

Mine får til 9-årsdagen. Eldste var da blant de siste i sin klasse til å få egen mobil. I yngste sin er de ganske mange med mobilklokker, men ingen med egen mobil ennå - så vidt jeg har fått høre 😉 De er 7 nå. Telefonen til eldste har så langt ikke vært med på skolen. Det er unødvendig for våre pga grei skolevei og egen nøkkel. 

Anonymkode: 35b83...f40

Skrevet

Min eldste er akkurat ferdig med 3klasse, og har ikke fått mobil ennå. Vurderer å kjøpe til 10års dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Vår er ferdig i 4.kl, fortsatt ingen mobil. Ingen behov i hverdagen.vet om 2 i klassen som har mobil 

Anonymkode: 59951...28b

AnonymBruker
Skrevet

Stedatteren min fikk telefon til 6-årsdagen sin, ca et halvårs tid før skolestart. Det var stas i noen få måneder, så la hun den fra seg. Nå vet hun visst ikke hvor den er. 
I tillegg fikk hun klokke som vi kunne ringe henne på da hun startet på skolen, så hva hun skulle ha telefon til, skjønner jeg fortsatt ikke. 

Anonymkode: 78050...063

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har en gammel som ungen kan få overta? Uansett anbefaler jeg Family Link, slik at du kan styre tidsbruk, appbruk og slikt fra din telefon :)

Anonymkode: f035d...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vurderer å kjøpe til min førsteklassing, slik at vi kan ringes. Når kjøpte dere dette?

min fikk det i februar da fikk han det på bursdagen sin , fylte 9.

tidligere hadde ikke vert aktuelt her

Anonymkode: 402b9...70f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her arver de kun våre gamle. Første fikk min gamle iphone når hun var 8?9? Husker ikke. Men det var etter årevis med masing, veninnene begynte jo å få allerede på barnehagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er nettopp ferdig i 4 klasse. Har ingen mobil og har ikke behov for det heller. Flere av jentene i klassen har mobil og det har vært mye drama pga meldinger Some som er blitt sendt mellom dem.

Anonymkode: cc85a...323

AnonymBruker
Skrevet

Første klasse

Anonymkode: 3ba04...8b8

Skrevet (endret)

Fikk da hun fylte 9. var da en av de siste i klassen til å få. Ikke lett å holde igjen 😐 Det var også da hun sluttet på SFO, så vi kunne kontakte henne og hun oss hjemmefra. Ringe 113 osv. 

Husker da jeg gikk på skolen, så var 13 år den magiske alderen da alle fikk mobil. Nokia3310 😁 Men før det hadde vi jo fasttelefon, og ringte foreldrene våre fra den. 

Endret av Irja
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte telefon, ikke smart telefon, når barnet begynte å være alene hjemme. Da må de kunne kontakte oss, og kære seg å ringe nødnummer. Den har blitt stående som fasttelefon hjemme og ble ikke tatt ut av huset før mange år etter. 

Skulle de til venner måtte de fortsatt ringe på og vi dro for å hente eller hadde kontakt med foreldrene. Når de er så små bør fortsatt vi foreldre være tett involvert og ikke bare drive og ringe dem. Vi bør oppsøke lekeplassene og stedene de er ute, for å få inntrykk av hvem de er sammen med og hva de driver med. 

Anonymkode: dea4f...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...