Gå til innhold

Samværsfordeling via familievernkontoret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere gode erfaringer med dette? Favoriserer de mor/far?

Anonymkode: 04960...b69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved samlivsbrudd der man har barn sammen plikter man å gå til 1 time mekling. 

Min erfaring er at fvk der vi gikk favoriserte far. Det var ikke måte på hva en baby på 3 mnd skulle finne seg i og sendes hit og dit, samt at en 4 åring fiiiiint kunne reise alene med fly annenhver helg. Jeg var sterk, stod på mitt, jeg har kjent barnefar mange mange år og vet utmerket godt hvordan han tenker og prioriterer. Jeg nektet å signere noen samværsavtale før far viste evne til å holde avtaler. Nå har det gått 12 år, ingen avtale signert, samvær har det vært hele veien. Men samvær er når det passer far, ikke når vi har avtalt det. 

Har strekt meg ufattelig langt for å bygge relasjonen mellom far og barnet, samt reist verden rundt for å besøke far der han måtte jobbe til den gitt tid. Ingen takknemlighet eller refleksjon over hva dette har krevd av meg, og barnet som har blitt med hit og dit. Men jeg gjør det, svelger kameler, og fokuserer på at barnet mitt skal kjenne far og at han skal være en naturlig del i livet hans. 

Anonymkode: 02e8c...2c3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 8eb75...f3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ved samlivsbrudd der man har barn sammen plikter man å gå til 1 time mekling. 

Min erfaring er at fvk der vi gikk favoriserte far. Det var ikke måte på hva en baby på 3 mnd skulle finne seg i og sendes hit og dit, samt at en 4 åring fiiiiint kunne reise alene med fly annenhver helg. Jeg var sterk, stod på mitt, jeg har kjent barnefar mange mange år og vet utmerket godt hvordan han tenker og prioriterer. Jeg nektet å signere noen samværsavtale før far viste evne til å holde avtaler. Nå har det gått 12 år, ingen avtale signert, samvær har det vært hele veien. Men samvær er når det passer far, ikke når vi har avtalt det. 

Har strekt meg ufattelig langt for å bygge relasjonen mellom far og barnet, samt reist verden rundt for å besøke far der han måtte jobbe til den gitt tid. Ingen takknemlighet eller refleksjon over hva dette har krevd av meg, og barnet som har blitt med hit og dit. Men jeg gjør det, svelger kameler, og fokuserer på at barnet mitt skal kjenne far og at han skal være en naturlig del i livet hans. 

Anonymkode: 02e8c...2c3

Dette høres veldig merkelig ut, for ingen samværsavtale blir lagt med barn under 2 år. Foruten samvær med mor. 

Anonymkode: 2a05c...a58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret bestemmer ikke noe som helst, og de har ingen makt eller myndighet.

Deres jobb er å få dere foreldre til å snakke sammen, så dere kan prøve å finne en løsning.

Går ikke det, så er det rettssak for å fastsette samvær. Familieretten har myndighet og kan bestemme/dømme.

Anonymkode: ab0e9...020

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...