Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sjefen min på et sykehjem har spørt meg om å komme på jobb hvor jeg har sagt ja til. Jeg har jobbet 2 ekstravakter hvor hun ikke har registrert timene mine inne i systemet. Jeg har gitt beskjed 2 ganger til henne at hun ikke har lagt de i systemet, hvor hun svarte meg at hun skal gjøre det. Det har nå gått 2 dager siden andre gangen jeg ga beskjed til henne, og hun har enda ikke registrert mine timer. Virker jeg masete hvis jeg minner om dette en tredje gang?

Anonymkode: 34a93...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du varsler mer oppover at timene dine ikke registreres.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mulig hun gjør det like før lønning? Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en siste sjekk like før lønning, hadde det ikke vært på plass da, ville jeg ha purret på nytt da, og vært veldig tydelig.

Skrevet (endret)

Enig med kommentaren over. Vent til lønnsslippen kommer. Er det ikke kommet da, ta det videre. Eventuelt skriv mail i forkant av at tar det videre,  sånn at du har det skriftlig også. Skriv at du har spurt to ganger før, at du er fullstendig avhengig av lønna di og at du ser deg nødt til å ta det videre et nivå opp eller HR, for å sikre deg at du får lønna som du må ha. 

Jeg har også opplevd at leder har glemt,og jeg må påminne, men å måtte mase seg til lønna, 2 ganger uten at det skjer noe!! 😐Nope, på ingen måte ok

Endret av Laraa
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så viktig når timene dine legges inn, så lenge de er inne før lønnskjøring.

Helt vanlig at ikke alt av vakter og fravær legges inn umiddelbart.

Når kjøres lønn da?

Anonymkode: d74f6...e3d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte sjekkes og gjøres dette rett før man kjører lønn, så sjekk før månedskiftet. Ikke mas mer nå. 

Anonymkode: 8ccae...2f0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (6 minutter siden):

Mulig hun gjør det like før lønning? Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en siste sjekk like før lønning, hadde det ikke vært på plass da, ville jeg ha purret på nytt da, og vært veldig tydelig.

Dette.

Veldig vanlig at ikke alt legges fortløpende, men allikevel før dato det kjøres lønn.

Anonymkode: d74f6...e3d

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...