AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Noen av dere som har gjort det og har lyst å dele din historie og tips. jeg holder på å bryte med en i nær familie. Hen er ikke snill, sårer alle, snakker alle ned og er utrolig egoist . Hen er en narcisist og rett og slett slem. Både mot små og store . jeg har ikke tatt kontakt på 6 uker nå. Jeg har ikke tatt initiativ til noe . Svarer på en og annen svada snap jeg får men ikke mer. Det er bare sånn se på meg snap eller se hva jeg har kjøpt snap . jeg vet det blir pes hvis jeg ikke inkluderer i ting jeg skal i sommer , selv om hen ikke inkluderer oss. noen tips til hva jeg skal svare når hen lurer på hva som skjer , hvorfor jeg ikke inviterer osv. jeg kan jo si fordi du er slem og jeg vil ikke ha deg i livet mitt 🤪 men jeg må innimellom forholde meg til denne personen så jeg bør holde det akurat bra nok til å møtes i felles familie sammenkomster men ikke ellers . hadde vært så mye bedre om dette bare gjaldt meg og hen og ikke mer familie rundt Anonymkode: 1c2bc...c96
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Vel, du har vel ikke brutt, dersom du svarer på snappene? Du fantaserer om at det ikke skulle vært annen familie rundt, men dette er ikke tilfelle. Du bør først og fremst bestemme deg om hva du vil. Har du tatt opp med denne personen, at du ønaker endring i atferdsmønsteret, dersom dere skal ha videre kontakt? Anonymkode: 2fb83...ec7
maverick22 Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen av dere som har gjort det og har lyst å dele din historie og tips. jeg holder på å bryte med en i nær familie. Hen er ikke snill, sårer alle, snakker alle ned og er utrolig egoist . Hen er en narcisist og rett og slett slem. Både mot små og store . jeg har ikke tatt kontakt på 6 uker nå. Jeg har ikke tatt initiativ til noe . Svarer på en og annen svada snap jeg får men ikke mer. Det er bare sånn se på meg snap eller se hva jeg har kjøpt snap . jeg vet det blir pes hvis jeg ikke inkluderer i ting jeg skal i sommer , selv om hen ikke inkluderer oss. noen tips til hva jeg skal svare når hen lurer på hva som skjer , hvorfor jeg ikke inviterer osv. jeg kan jo si fordi du er slem og jeg vil ikke ha deg i livet mitt 🤪 men jeg må innimellom forholde meg til denne personen så jeg bør holde det akurat bra nok til å møtes i felles familie sammenkomster men ikke ellers . hadde vært så mye bedre om dette bare gjaldt meg og hen og ikke mer familie rundt Anonymkode: 1c2bc...c96 Hva er hen? 1 1
Sheik Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Brøt kontakt med mora mi for noen år siden. Begeret rant over for min del. Har aldri hatt kontakt med særlig mange på hennes side av familien uansett. Jeg har jevnlig kontakt med hennes kusine, og kusina støtter meg i min avgjørelse og respekterer at jeg ikke ønsker kontakt med min mor. Kan være lurt å snakke med noen i familien din om hva du ønsker å gjøre og hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Du har kontakt om du svarer på snap. Jeg kuttet kontakt med faren min for 2,5 år siden. Droppet også hele hans dritt familie som støttet hans grusomme handlinger imot oss og moren min. De mente det var synd på pappa som hadde vært utro mot mamma samt forlatt henne når hun trengte helsehjelp og mente også at han hadde behandlet oss så bra.. Fyren er psykopat! Anonymkode: 7228e...276
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Min far er narsissist, så han orker jeg ikke å ha kontaktet med. Dessverre er han fortsatt gift med min mor, som jeg har kontakt med stadig vekk, så jeg får han ikke helt bort fra livet. Men jeg har i hvertfall zoomet ham ut, og jeg gidder ikke gi ham oppmerksom eller energi. Noen ganger senderen han meldinger/bilder av seg og sitt, og da svarer jeg helt kjølig på kun én av meldingene. Mer får han ikke av meg, og jeg tror han har begynt å innse at jeg ikke er interessert i ham. Jeg skulle gjerne ha kuttet tvert, men så lenge han er i min mors liv, møter jeg på ham nå og da. Men han får ikke oppmerksomheten eller anerkjennelsen min. Anonymkode: 68c00...3c7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Gjorde dette for noen år siden. Har mistet en del kontakt med resten av familien som følge av det, men det er helt greit siden de alldeles ikke har forståelse for min side av saken, eller ønsker å engang høre hvorfor jeg brøt med denne foreldren min. Har sporadisk kontakt i familiesammenkomster pga mine barn. Alle vet at jeg ikke ønsker kontakt med denne personen og at ting er anstrengt, så de later som om ingenting er galt og er sukkersøt rundt meg. Kanskje de tror at hvis de bare smisker med meg så glemmer jeg misbruket og volden og alt kan gå tilbale til normalen hvor psykopaten slenger dritt hvert ledige sekund? Lov å håpe, men begeret har rent over for meg, og slik forblir det. Merker at min egen mentale helse er mye bedre når jeg ikke lever i konstant frykt i nærheten av en person som misbrukte meg og fortsetter å misbruke meg med latterliggjøring, løgner, nedsettende kommentarer, fat shaming av meg og min mann osv osv. Resten av familien mener jeg overdramatiserer, for de takler ikke håndtere vonde følelser. De skal bare glatte over det og late som om alt er fint. Begrenset kontakt med denne gjengen er helt okei! Anonymkode: a061f...089 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: jeg vet det blir pes hvis jeg ikke inkluderer i ting jeg skal i sommer , selv om hen ikke inkluderer oss. noen tips til hva jeg skal svare når hen lurer på hva som skjer , hvorfor jeg ikke inviterer osv. Anonymkode: 1c2bc...c96 Det er så godt som umulig å gi konkrete tips til hva du skal svare, når du ikke vil fortelle noe som helst konkret om situasjonen. "Jeg trodde ikke trebenet ditt klarte fjellturer, Onkel Anders (91)" er jo en litt merkelig forklaring hvis det er din kun kjøttspisende kusine som dytter andres grønnsaker ned i grillkullene som spør hvorfor hun ikke er invitert til grillfest. Anonymkode: cf9eb...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Jeg tenker det er lurt å fortelle resten av nær familie at du nå har satt foten ned. At du kommer til å delta i familiesammenkomster, men utover det så har du avsluttet all kontakt med Mr.X. Og så ville jeg videre sagt at årsaken er hans oppførsel gjennom lang tid, som ikke har endret seg tross tilbakemeldinger. Jeg har selv slitt med ei søster som ikke var grei. Hun har vært grei med alle, unntatt meg. Og det har vært utrolig vanskelig i alle år, for jeg har jo ikke hatt lyst til å fortelle noen om hvor ille det var. Men i fjor sprakk ballongen. Jeg kjente at nå var det nok. Så jeg fortalte sannheten til våre nærmeste. Og jeg har siden det kjent meg ti kilo lettere. Jeg har sendt mld til min søster og sagt at vi to ikke kan ha et forhold. Og jeg har fortalt andre søsken og våre foreldre om hvor ille det har vært, hvor stygg hun har vært mot meg i alle år. Det har rett og slett vært en enorm lettelse, og noe jeg burde gjort for 15 år siden. Anonymkode: 4d69c...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 Hei. Jeg vet jeg ikke har brutt kontakten , derfor jeg skrev at jeg holder på med det. Faser mer og mer ut. Jeg har sagt at oppførselen ikke er ok. Og hver gang det skjer noe så sier jeg ifra. Nå etter sist gang h*n fikk raserianfall/skjelle oss ut så har det vært stilt fra meg . jeg vet hva jeg vil men det er tantebarn involvert som jeg ønsker kontakt med . Som er helt uskyldige oppi dette. De begynner å bli store og vi kan ha mer kontakt utenom men jeg må møte vedkommende i familie selskaper. vi har ikke hatt noe kontakt på flere uker. Det jeg mente med at det blir bråk er at vedkommende er veldig urimelig. For eks Så hvis h*n gjør mye i sommer og ikke inkluderer oss så er det helt normalt . Men hvis vi gjør noe og ikke inkluderer h*n så blir det bråk og styr og bare helvete. Jeg får bare si noe sånn som at : du har reist mye og ikke sagt noe til oss så da tenkte jeg bare at vi hadde sluttet med det. tusen takk for svar alle sammen , jeg tar med meg erfaringene deres. Det hjelper meg når jeg blir usikker Anonymkode: 1c2bc...c96
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 Situasjoner og folk er forskjellige. Det å ta avstand fra folk som ikke er bra for en er en iblant en nødvendig ting å gjøre. Min psykopat var altfor intens og opptatt av penger så jeg faset hen sakte men sikkert ut og lot hen ikke få vite noe om meg. Deilig å slippe å forholde seg til invitasjonene og all sarkasmen pakket inn i humor. Jeg har fått en ny og god og sterk godhet for meg selv etter dette. Nye venner hen ikke vet hvem er bygger meg hel og sterk igjen og at jeg gleder dem gjør meg sterk og glad. Jeg var en ruin hen næret seg på. Jeg skal aldri dit igjen. Anonymkode: fb215...9b9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Jeg har i et års tid prøvd å gå zero contact med min narsissistiske mor. Det er ufattelig vanskelig for en narsissist vil gjøre alt for å opprettholde kontakt for fasaden sin del og ikke minst for å ikke miste uvurderlig hjelp, tjenester osv. Hun driver med svertekampanje i tillegg, samtidig som hun prøver å være sukkersøt og snill nå når hun sender meldinger. Jeg har ikke snakket med henne fysisk eller på tlf siden i fjor men svarer på meldinger av og til. Av ymse grunner kan jeg ikke kutte helt dessverre. Det hadde vært mye enklere om jeg kunne blokkere og slette i alle medier så om du har muligheten til å kunne kutte helt hadde dette vært det enkleste. Har du med en narsissist å gjøre må du uansett være forberedt på stygge rykter om deg i etterkant av at du kutter kontakten.. Anonymkode: a829f...439
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Vi omgås ikke lengre på fritid da det er så mye styr, stygt og sårende som blir sagt. Jeg har tatt mitt valg og det føles greit. Jeg skal klare å holde maska og late som ingenting et par ganger i året i familie sammenkomst men ellers tenker jeg det blir nada. Så lenge h*n tror at jeg ikke gjør noe så får jeg være i fred. Så da bare forteller jeg ikke noe. Når h*n vet jeg gjør noe /skal noe så starter maset for det e viktig at vi sees sammen . Fasade vettu. Men det blir sagt så mye stygt og sårende pakket inn så jeg tenker det er deilig uten alt styret . håper dere andre også klarer å holde dere unna . Iallefall så mye som mulig Anonymkode: 1c2bc...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå