AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Nok en tråd om søvn, men finner ikke igjen noen relevant.. Vi har fått et sovebarn. Fram til nylig har han sovet fra ca 19-6.30, må bare putte inn smokken et par ganger på natta, og sover ca 1,5timer to ganger på dagen. Han ble nettopp 1 år. Nå har han begynt å våkna 5.30 og er mer enn klar for første lur allerede kl 8. Vi hadde håpet på gradvis overgang til 1 lur før barnehagestart i august, men nå har det bare blitt enda mer ugunstige sovetider. Hvordan skal det gå med barnehage om han er stuptrøtt allerede kl 8? Å levere en trøtt og grinete unge for at de ansatte må starte med å legge er jo håpløst. Er det noen som har lignende erfaringer? Det er jo litt over en måned til barnehagestart er det nok tid til at det går seg til? Vi har et barn fra før, men hun syntes soving på dagtid var oppskrytt og var nede i en lur på 30 minutter på dagtid lenge før hun var ett år, så dette er en litt ny problemstilling. Anonymkode: 1b5f9...e96
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Hvor lenge har han stått opp 0530? Min gutt er 15 mnd og han legger seg kl 19 og står opp 07. Han har alltid vært sovebaby og at han legger seg 19 er en stor forbedring fra kl 18.. Han har i noen perioder våknet 0530, men da sovnet et par timer senere fordi jeg tror ikke det var meningen at han skulle starte dagen så tidlig. Da har jeg sett på det som om han har en "nattoppvåkning". Mannen min har likevel stått opp med ham, og det hadde jeg nok gjort selv. Skjer det enda tidligere, ligger vi bare i sengen og koser og prater litt til han sovner. Så det kan være en periode.. Men er det ikke det, ville jeg prøvd å legge litt senere. (ta gjerne en dupp nr to om nødvendig). (dette var som å lese om mine barn, vår første måtte vi kutte dagduppen ved 18 mnd.. 😂 Han her har akkurat gått fra to til én dupp og sovner like herlig på kvelden) Anonymkode: 1d974...623
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har han stått opp 0530? Min gutt er 15 mnd og han legger seg kl 19 og står opp 07. Han har alltid vært sovebaby og at han legger seg 19 er en stor forbedring fra kl 18.. Han har i noen perioder våknet 0530, men da sovnet et par timer senere fordi jeg tror ikke det var meningen at han skulle starte dagen så tidlig. Da har jeg sett på det som om han har en "nattoppvåkning". Mannen min har likevel stått opp med ham, og det hadde jeg nok gjort selv. Skjer det enda tidligere, ligger vi bare i sengen og koser og prater litt til han sovner. Så det kan være en periode.. Men er det ikke det, ville jeg prøvd å legge litt senere. (ta gjerne en dupp nr to om nødvendig). (dette var som å lese om mine barn, vår første måtte vi kutte dagduppen ved 18 mnd.. 😂 Han her har akkurat gått fra to til én dupp og sovner like herlig på kvelden) Anonymkode: 1d974...623 Håper det er en periode. Vi står ikke opp selv om han våkner 5.30, men sovner ikke igjen. Kan ligge og slappe litt av i senga med en av oss, men sovner ikke selv om det kan virke som at natta egentlig ikke er over. Å legge senere kan være en løsning, men må nok tas gradvis. I går f.eks våkna han fra siste lur kl 14.30, men slokna 18.45 likevel. Anonymkode: 1b5f9...e96
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Klart det går over igjen! Sovingen kan endrer seg kjempefort hele det første året. Vi gikk ned til en lur ca samtidig som bhg start. Han kuttet luren selv da han ikke fikk sove lenger til lur nr to på dagen. Det hendte at han hadde to lurer i bhg i starten. Sånn må det bare bli når de er så små. Jeg synes det var kjempefint å vite at de i bhg så hva han trengte og kunne oppfylle det Anonymkode: cca4b...a3c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Min er straks 1 år. Han sover om natta fra ca kl18-19 til ca kl 05-06. På dagen har vi en lur på mellom 2-3 timer. Førstemann sovnet mye senere på kvelden og våknet senere på dagen. Jeg ville ikke bekymret meg for barnehagestart, det går fint. Han kan jo fint få sove to lurer i barnehagen, det gjør ikke noe Anonymkode: 90901...f5b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Takk for beroligende ord. Å sove to lurer vet jeg at mange gjør, min bekymring var at lur nr 1 er akkurat når vi må levere, men satser på at det forskyves litt i løpet av sommeren 😊 får heller levere litt tidligere en periode selv om det betyr litt lengre dager de dagene ingen av oss kan hente tidligere. -ts Anonymkode: 1b5f9...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå