AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Alle oppfører seg som at det er så fantastisk at jeg har fått tilbud om fast stillling etter 2 år vikariat. Det de ikke vet er at jeg søker etter en annen jobb, for jeg kunne aldri tenkt meg til å se livsgnisten min forsvinne noe mer der enn det allerede har. Imens ser de at jeg ikke er glad i det hele tatt over tilbudet. Jeg klarer liksom ikke å late som, jeg er ikke en god skuespiller. Bør jeg være ærlig om at jeg ikke trives eller prøve hardere å late som? Hvordan kan jeg gjøre dette? Anonymkode: 896e7...379
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Du får bare takke nei til den faste stillingen. Anonymkode: 8ec57...5ac
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Det er jo ikke noe problem. Er jo bare å takke nei hvis du blir tilbudt. Anonymkode: fd8f9...5c1
Mt3 Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Når du fortsatt søker ny jobb så er det bare å være ærlig på det at du ikke har funnet deg helt til rette i jobben, og si hva det er om du klarer å sette ord på det (og det ikke er noe som rakker ned på andre personer eller noe som vil gjøre at de gir deg dårligere referanse når du slutter) da kan de jo ha mulighet til å stable om på jobb oppgaver internt så du kan få en jobb der som du trives bedre i.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Så lenge du ikke har funnet deg fast jobb så bør du akseptere dette tilbudet. Arbeidsmarkedet i tiden fremover kommer til å være helt jojo. Som fast ansatt trumfer absolutt alt, både hva gjelder din egen sikkerhet knyttet til oppsigelsesvern ved sykdom, lån i bank m.m. Dessuten, det ser bedre ut på papiret om du er i samme jobb over lengre periode. Å skifte jobb hvert 2. år vil over tid vise at du ikke er stabil arbeidstaker. Minimum arbeidstid per arbeidsplass bør være minimum 4 år. Helst 5. Anonymkode: a3e0b...458 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så lenge du ikke har funnet deg fast jobb så bør du akseptere dette tilbudet. Arbeidsmarkedet i tiden fremover kommer til å være helt jojo. Som fast ansatt trumfer absolutt alt, både hva gjelder din egen sikkerhet knyttet til oppsigelsesvern ved sykdom, lån i bank m.m. Dessuten, det ser bedre ut på papiret om du er i samme jobb over lengre periode. Å skifte jobb hvert 2. år vil over tid vise at du ikke er stabil arbeidstaker. Minimum arbeidstid per arbeidsplass bør være minimum 4 år. Helst 5. Anonymkode: a3e0b...458 Øøøøh det er da helt normalt å bytte jobb hver 2-3 år for å klatre og bygge karriere. Anonymkode: 12f0b...11a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 I all den tid du ikke har fått ny jobb klapper du klokt igjen og smiler pent Anonymkode: 9e9ff...6e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå