Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor var jeg i et avstandsforhold. Hver gang vi møttes reiste jeg til ham. Han sendte meg sitt MasterCard og ba meg bruke det på fly osv. Nå har jeg en ny kjæreste. Han forventer at jeg betaler for reisen min til ham av egen lommebok. Er dette fair? Litt vanskelige følelser for meg dette siden min ex skjemte meg bort.

Anonymkode: 5f9d5...8a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er utgifter på mat, strøm, vann til dusjing og reise. Om dere begge deler på dette, så er dette rettferdig. Om du betaler titusenvis i fly, så er det ikke rettferdig om han har lite utgifter på deg i forhold når du er på besøk. Men om du betaler 100 kr i buss og han spanderer 1000 i mat og strøm, så er det jo urettferdig andre veien.

Anonymkode: f72f8...3b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs??? Du høres smålig og bortskjemt ut. Hvorfor i alle dager mener du at han skal betale for deg?? Og er det bare du som reiser? Om han reiser til deg, betaler du for ham da? Tror kanskje du bør bli voksen og ta økonomisk ansvar for deg selv...

Anonymkode: 82ee1...c16

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i et avstandsforhold gjorde vi det sånn at den som reiste betalte reisen og den andre betalte maten. Vi tok ikke fly da, men buss. Det gikk omtrent opp i opp. Vi hadde omtrent lik økonomi og hadde like mye glede av å treffes begge to, så vi følte det var mest rettferdig sånn.

Anonymkode: e764e...768

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg en periode var i avstandsforhold som student, betalte jeg min egen reise når jeg besøkte kjæresten, og han betalte sin reise når han besøkte meg. 

Anonymkode: 99566...f50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I fjor var jeg i et avstandsforhold. Hver gang vi møttes reiste jeg til ham. Han sendte meg sitt MasterCard og ba meg bruke det på fly osv. Nå har jeg en ny kjæreste. Han forventer at jeg betaler for reisen min til ham av egen lommebok. Er dette fair? Litt vanskelige følelser for meg dette siden min ex skjemte meg bort.

Det er fair,dersom han besøker deg i likt monn. Uansett bør alle utgifter ikke skjevfordeles.  

Anonymkode: 061b5...cd8

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Han forventer at jeg betaler for reisen min til ham av egen lommebok. Er dette fair? Litt vanskelige følelser for meg dette siden min ex skjemte meg bort.

Dette, og nå må neste mann leve opp til de samme forventingene, for at du ikke har nullstilt deg til et nytt menneske.

Anonymkode: 48b27...546

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster reisen? Og hvor mye utgifter har han på deg når du er hos han?

Anonymkode: f72f8...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok om det går opp i opp med kostnader på at du er der, men om han begynner kreve deg for halve maten osv i tillegg bør det ringe en bjelle..

Anonymkode: b4544...6df

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har lik økonomi, kan dere besøke hverandre annen hver gang eller han kan holde mat/opphold mot at du betaler reise eller dere kan betale halve reisa hver. 

Da jeg reiste til eksen min, hadde jeg mye bedre økonomi enn ham, så jeg betalte alle reiser. 

Anonymkode: 89d5d...521

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også et avstandsforhold hvor han betalte alt, men han tjente også vesentlig bedre enn meg. Ikke at det skulle så mye til for å gjøre det, for jeg var student.. hadde ikke hatt råd til å betale for reisene (han bodde i USA). Jeg syntes det var litt flaut å ta imot, men ble jo selvsagt veldig glad for det også. 

Nå når jeg tjener penger selv, ville jeg nok betalt min egen reise. Iallfall om vi tjener likt. Er han stinn av gryn så skal han få lov til å være raus.

Anonymkode: 06440...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...