AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Del Skrevet 21. juni 2022 Hatt mye symptomer på at noe ikke er som det skal være . Har nesten alle symptomer utenom blod i avføring.. leste at de fører en tynn slange opp i baken og tar bilder samtidig som de bruker denne væsken som skal få underlivet til å slappe av. jeg kommer aldri til å klare denne undersøkelsen😭 Noen som har vært igjennom det? Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Del Skrevet 21. juni 2022 Det går helt fint. Hvis du ønsker det så får du bedøvelse og da merker du ingen ting. Det gjorde i hvert fall ikke jeg. Det vanskeligste var egentlig å drikke den væsken jeg skulle drikke på forhånd for tømme tarmen. Anonymkode: a6f03...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 21. juni 2022 #3 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg har en venninne som har gjennomgått det. Hun kunne ikke få bedøvelse fordi hun skulle kjøre etterpå. Hun sa at det satt en sykepleier og snakket med henne hele tiden, og at de tok pause når det ble for jævlig vondt. Jeg tenker at hvis jeg skulle komme i den situasjonen noen gang, SKAL jeg ha bedøvelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går helt fint. Hvis du ønsker det så får du bedøvelse og da merker du ingen ting. Det gjorde i hvert fall ikke jeg. Det vanskeligste var egentlig å drikke den væsken jeg skulle drikke på forhånd for tømme tarmen. Anonymkode: a6f03...cdb Okei..Kan jeg få spørre hvorfor du endte opp med den type undersøkelse ? Var det fordi du skulle tømme tarmen (siden det visstnok skal være bra ) eller missforstår jeg? Jeg mistenker kreft i endetarm eller tykktarm å slikt men jeg håper jeg bare er veldig bekymra nå…takker deg for svar ☺️ Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Del Skrevet 21. juni 2022 MyMichelle skrev (2 minutter siden): Jeg har en venninne som har gjennomgått det. Hun kunne ikke få bedøvelse fordi hun skulle kjøre etterpå. Hun sa at det satt en sykepleier og snakket med henne hele tiden, og at de tok pause når det ble for jævlig vondt. Jeg tenker at hvis jeg skulle komme i den situasjonen noen gang, SKAL jeg ha bedøvelse. Æææhhhh!!!!😮😧😧 hørtes helt forferdelig ut. Kjente jeg kneip igjen hullet her jeg satt. Har tenkt det samme etter den andre har skrevet om bedøvelse…blir helt klart bedøvelse hvis jeg noen gang klarer det med bedøvelse da…😰 Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei..Kan jeg få spørre hvorfor du endte opp med den type undersøkelse ? Var det fordi du skulle tømme tarmen (siden det visstnok skal være bra ) eller missforstår jeg? Jeg mistenker kreft i endetarm eller tykktarm å slikt men jeg håper jeg bare er veldig bekymra nå…takker deg for svar ☺️ Anonymkode: 78cfa...b5c Jeg fikk betennelse i tarmen. Var skikkelig syk med store smerter i magen. Betennelsen ble kurert ved hjelp av penicillin. Deretter var det rutine at alle som har hatt en sånn betennelse blir sjekket på koloskopi etter 3 mnd for at de skal forsikre seg om at alt er ok. Anonymkode: a6f03...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 21. juni 2022 #7 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Æææhhhh!!!!😮😧😧 hørtes helt forferdelig ut. Kjente jeg kneip igjen hullet her jeg satt. Har tenkt det samme etter den andre har skrevet om bedøvelse…blir helt klart bedøvelse hvis jeg noen gang klarer det med bedøvelse da…😰 Anonymkode: 78cfa...b5c Det går sikkert greit med bedøvelse. Som den andre sa. Problemet var at min venninne ikke kunne få det. Så ikke kjør selv til timen 😉 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Del Skrevet 21. juni 2022 MyMichelle skrev (2 minutter siden): Det går sikkert greit med bedøvelse. Som den andre sa. Problemet var at min venninne ikke kunne få det. Så ikke kjør selv til timen 😉 Lykke til! Fikk mye og god informasjon på forhånd, og de understreket at hvis du ville ha bedøvelse så var du ikke kjørbar etterpå. Da måtte du enten hentes eller ta offentlig transport. Anonymkode: a6f03...cdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hatt mye symptomer på at noe ikke er som det skal være . Har nesten alle symptomer utenom blod i avføring.. leste at de fører en tynn slange opp i baken og tar bilder samtidig som de bruker denne væsken som skal få underlivet til å slappe av. jeg kommer aldri til å klare denne undersøkelsen😭 Noen som har vært igjennom det? Anonymkode: 78cfa...b5c Jeg ble henvist til CT colon men fikk ingen slange, fikk bare kontrast rett i blodet. men de påstår likevell jeg fikk CT colon og abdomen. Men jeg har tatt kolonoskopi og det gjorde ikke i nærheten av så vondt som man leser på nettet, bare litt ubehag akkurat som du har luft i magen og CT- colon skal være enda mildere så ikke bekymre deg! Anonymkode: c1c55...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeiteFrida Skrevet 21. juni 2022 #10 Del Skrevet 21. juni 2022 CT abdomen og koloskopi er to helt forskjellige ting. Du kan ikke sammenlikne hvordan de to undersøkelsene oppleves, ei heller hvordan de er nyttige i diagnostikken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Del Skrevet 21. juni 2022 Det virker som at du blander CT colon med koloskopi. CT er en røntgenundersøkelse. Anonymkode: 7e846...cc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 2.26): Jeg ble henvist til CT colon men fikk ingen slange, fikk bare kontrast rett i blodet. men de påstår likevell jeg fikk CT colon og abdomen. Men jeg har tatt kolonoskopi og det gjorde ikke i nærheten av så vondt som man leser på nettet, bare litt ubehag akkurat som du har luft i magen og CT- colon skal være enda mildere så ikke bekymre deg! Anonymkode: c1c55...134 Tusen takk skal du ha ❤️ Hjalp på å lese dine ord 👍😜 Ser litt lysere på det hvis jeg blir nødt til noe som helst som har med de type undersøkelser å gjøre. Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Del Skrevet 22. juni 2022 Ts her … jeg tror det jeg har lest på er hvis de mistenker kreft (svulst liten eller stor) i endetarm så må man gjennom både slangen å den flytende væsken jeg nevner for å kunne se bildene mer klart for å eventuelt kunne se en svulst eller cyste som gjemmer seg.. Alikevel er jeg litt hysterisk nå å leser på alt som har med tarmer å gjøre 😅 men ikke så rart etter jeg har slitt i så mange år med noe som jeg ikke vet hva er. Takk til alle ☺️ Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det virker som at du blander CT colon med koloskopi. CT er en røntgenundersøkelse. Anonymkode: 7e846...cc9 Ja det jeg mente var at de i noen tilfeller bruker begge deler. Både koloskopi og i tilegg CT (røntgen bilder) under samme tid for å være sikre på at de har ‘’fått med seg alt ‘’ men jeg kan ikke gjøre annet enn å gå til legen å gjøre det jeg må😑 Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg har tatt koloskopi - gikk helt bra! Det værste var nok lakserende middel en dag i forkant 😅 Tok til slutt med meg madrass og dyne på toalettet. Tok ikke noe bedøvende middel, og det gikk bra - noe ubehagelig når de skal få den videre i disse svingene - men ikke vondt. Rart om de tar CT-røntgen så tidlig i utredningsfasen. Hvorfor skal du ta CT? Hvilke symptomer har du? Anonymkode: b951b...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Del Skrevet 22. juni 2022 CT-kolon er smertefritt. Gjort det selv. Du få en plastdings i rumpa bare, pga de skal fylle tarmen med luft. Så kontrastmiddel og noe du skal drikke. Anonymkode: aba31...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #17 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 2.16): Jeg fikk betennelse i tarmen. Var skikkelig syk med store smerter i magen. Betennelsen ble kurert ved hjelp av penicillin. Deretter var det rutine at alle som har hatt en sånn betennelse blir sjekket på koloskopi etter 3 mnd for at de skal forsikre seg om at alt er ok. Anonymkode: a6f03...cdb Huff det hørtes vondt ut. Kanskje jeg kan ha noe lignende. Men takk det beroliger meg å lese 😉 Anonymkode: 78cfa...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå