AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Jeg skal i bryllup på lørdag og har en litt sentral rolle så kommer til å bli tatt flere bilder av😨 Hva bør jeg gjøre for å bli kvitt den, eller i hvert fall redusere? Nå er den kjempestor og stikker tydelig ut fra kinnet. Den er ikke «klar» for å stikkes hull på og har ingen tydelig hvit knopp. Noe jeg kan smøre på for å få den til å roe seg? Har forstått at man bør la dem «puste» uten for mye sminke, men jeg må dekke den til på jobb for det ser helt forferdelig ut😭 Hjelp🙏 Anonymkode: 7542e...de2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Hold ut, er heldigvis noen dager til lørdag, håper den trekker seg litt tilbake! Jeg brukte å tørke ut sånne kviser med en klatt tannkrem, det fikk de mindre på et par dager bare, og da mener jeg sånne hormonelle byller som ingenting tok. Anonymkode: 4421c...36e
visp Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Gjør minimalt med den, ellers blir det bare rødt/ rødere. Så lenge de ikke trenger å dekke på til enda en, så får det være:)
FunnyBoy123 Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 (endret) Dersom den er moden, er det bare til å klemme den ut. Du vil sikkert være litt rød de neste 2-3 dagene, men kvisen er mest sannsynlig tilnærmet borte innen lørdag! Endret 20. juni 2022 av FunnyBoy123 2 1
flusa Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal i bryllup på lørdag og har en litt sentral rolle så kommer til å bli tatt flere bilder av😨 Hva bør jeg gjøre for å bli kvitt den, eller i hvert fall redusere? Nå er den kjempestor og stikker tydelig ut fra kinnet. Den er ikke «klar» for å stikkes hull på og har ingen tydelig hvit knopp. Noe jeg kan smøre på for å få den til å roe seg? Har forstått at man bør la dem «puste» uten for mye sminke, men jeg må dekke den til på jobb for det ser helt forferdelig ut😭 Hjelp🙏 Anonymkode: 7542e...de2 Basiron! Får den på apoteket🤗
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Ååhh som jeg hadde likt å sett en pyntet person i et bryllup med NORMAL hud!! Og ikke bare flawless... Anonymkode: be287...68d 1
AprilLudgate Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Ta på gnagsårplaster It works, iallefall for å dempe hovenheten. 2
Bålkaffe Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 La den være, ikke ta hull på den og om den starter å lekke av seg selv: prøv å tøm den helt ved å bruke q-tips(da skader du ikke huden like mye som når du bruker fingrene), rens med Klorhexidin og bruk bacimysinsalve for å hindre at den fortsetter. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Hvis det er av typen underjordisk bylle-kvise: IKKE smør på basiron eller salicylsyre eller tannkrem eller noe annet. Det vil kun tørke ut huden og gjøre det vanskeligere å legge sminke over den på selve dagen. Disse sterke produktene er best på forebygging og behandling av kviser med "hode", ikke byller. Ha heller fokus på fukt, la den være i ro. Noen nevnte gnagsårplaster. Ikke så dum ide. Det finnes slike gjennomsiktige kviseplaster også, men de gjør ingenting annet enn å beskytte kvisen og gi fukt til huden og hindre at infeksjonen blir værre. Ellers kan du ha en kald skje over den noen minutter nå og da i dagene som kommer. Det demper hovenheten. Veksle mellom dette og en varm skje. F.eks en skje du har hatt under rennende varmt vann. Det fører til bedre blodsirkulasjon som er med på å fjerne infeksjonen under huden. Fortsett med dette 3-4 ganger om dagen. Du kan ta et par ibux på selve bryllupsdagen. Denne prosessen setter fortgang på kroppens egen evne på å få vekk kvisen innenfra. Jeg plages ofte av slike hormonelle underjordiske kviser selv, og varm/kald-skje prosessen er det eneste som hjelper i sånne krisetilfeller. Anonymkode: d9351...418
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 https://www.thebodyshop.no/tea-tree-overnight-mask-75ml-1 denne funker veldig bra på slike kviser! Smører på før jeg legger meg, så er de nesten borte Anonymkode: 66219...0eb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 The Ordinary niacinamide med zinc Anonymkode: 67dce...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå