Gå til innhold

Dere som går på dps hva er behandling for deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis behandleren din spør deg, "hva er behandling for DEG? Jeg (behandleren) kan jo ha mine tanker om hva som er behandling og du (pasienten) kan ha dine tanker om hva som er behandling så derfor lurer jeg på hva er det du mener er behandling? " 

Hva ville du svart? 

Det var det behandleren min spurte meg, men jeg har jo gitt en liste med alt jeg vil ha hjelp med, men hun spurte likevel sånn

Anonymkode: 1c0ad...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, sist jeg var hos dps, kom inn til et menneske jeg visste jeg ikke likte. Tok med meg min søster på timen. Min søster sa, etter timen: mannen har Asberger. Jeg har heldigvis fått annen hjelp etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis behandleren din spør deg, "hva er behandling for DEG? Jeg (behandleren) kan jo ha mine tanker om hva som er behandling og du (pasienten) kan ha dine tanker om hva som er behandling så derfor lurer jeg på hva er det du mener er behandling? " 

Hva ville du svart? 

Det var det behandleren min spurte meg, men jeg har jo gitt en liste med alt jeg vil ha hjelp med, men hun spurte likevel sånn

Anonymkode: 1c0ad...334

Det går jo ikke an for andre å svare på et spørsmål ment bare for deg. 

Anonymkode: 79e6d...c4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått det spørsmålet selv, men hadde jeg fått spørsmålet hadde jeg vel svart noe sånt som at behandling for meg er å samarbeide om å finne de virkelige utfordringene mine for så å finne verktøy jeg kan benytte for å løse disse utfordringene. Med et svevende spørsmål kommer et svevende svar.

Regner med det er din behandlers måte å finne ut hva du forventer, kanskje? Det er jo mange som har forventninger til hva behandling er, men så viser det seg å være noe annet. Mange forventer for eksempel ikke at de selv må gjøre største parten av jobben.

Nei, nå ombestemte jeg meg her. Jeg hadde selvsagt bare svart «det var et litt rart spørsmål, hvorfor spør du?»

Anonymkode: d4340...94c

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Ville vel spurt tilbake om hvilke teorier innen psykologi behandleren støtter seg på eller har som favoritt. Og spurt tilbake hva  terapeuten mener er terapi. ( vil nok ikke svare men..) Syns det er litt usaklig spørsmål i grunn. Når en kommer i terapi, og er uerfaren, så har en det kjipt og en vil ha hjelp til å ha det mindre kjipt. Og hvordan det skal skje har en vel ikke en klar formening om

Har selv vært gjennom 25 år terapi hos div og har irritert meg mye at de ikke har fortalt meg hva DE mener med terapi. For de har alle sine favoritt-teorier de har prøvet å putte meg inn i og fått mest ut av det når jeg har skjønt hva de driver å strever med. ;) Men jeg er er gammel og stri. Og ferdig med terapi.

Anonymkode: 9bed8...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...