AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Fordeler og ulemper? Jeg vurderer å starte på dem. Kan ikke bruke vanlige p-piller pga migrene med aura.. Anonymkode: 67aa6...5c2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Fordelen er at jeg ikke har mens eller smerter i forbindelse med mens. Tåler ikke østrogen og livmoren støter ut spiraler så minipillen er eneste alternativ. Eller, jeg kan fjerne livmor og eggstokker men det er veldig dramatisk Mtp at minipillen hjelper meg så godt som den gjør. Anonymkode: e82e4...223
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Brukte Cerazette i ti år. Mistet mensen, og mistet også en del sexlyst dessverre. Ellers fungerte den veldig fint, og da jeg ville bli gravid ble jeg det med én gang da jeg sluttet. Dessverre fikk jeg en del ureglmessige blødninger da jeg begynte på den igjen etter svangerskap, så nå bruker jeg hormonspiral i stedet, som fungerer enda bedre. Anonymkode: 8d0da...182
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Brukte cerazette i 8 år ca. De første tre månedene hadde jeg mye uregelmessig mens. Så mistet jeg den i ca 7 år. Etter det kom den gradvis tilbake, men mindre blod enn tidligere. Smerter som før. Den største ulempen med minipille for min del var at når mensen først kom tilbake var den uregelmessig. Kunne gå 8-10 uker uten og kunne gå 2 uker uten før neste runde. Vanskelig å planlegge og vite hva man kan forvente. Men de første 7 årene (utenom «tilvenningstiden» helt i starten) var det en super løsning. Anonymkode: 76fdd...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Tror forresten jeg fikk litt mindre sexlyst også, men tenkte ikke over det selv på det tidspunktet. Ingen betydelig vektøkning, gikk opp noen kg på noen år, men det kan fort også være studenttilværelsen Anonymkode: 76fdd...0b5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har gått på cerazette i fire år (med avbrudd for nytt svangerskap). Første gangen jeg gikk på dem (halvannet år), var jeg veldig fornøyd. Mistet mensen helt, bare spottet litt et par dager kanskje tre-fire ganger ila det halvannet året. Fikk mensen tilbake med en gang jeg sluttet. Nå har jeg gått på dem et drøyt år igjen. Jeg var fornøyd i starten, men nå har jeg spottet hver eneste dag i godt over en måned... så lurer på å bytte. Uregelmessige blødninger og spotting er en vanlig bivirkning. Anonymkode: 6fec0...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå