AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg fikk ikke utbetalt lønn i juni, pga jeg fikk feriepenger, har ganske variabel inntekt, mye overtid mv, og derfor vet jeg at banken vil hensynta totallønnen i stedet for. Er det da slik at det vil stå som at inntekten i juni = 0, eller vil feriepengene beregnes med i inntektsgrunnlaget for totallønnen de siste 6 månedene som banker legger til grunn? Verdsetter raskt svar. Anonymkode: df626...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Del Skrevet 20. juni 2022 Bakken ser på årslønn pluss eventuelt bonuser og overtid, helt avhengig av hvor sikkert det er at disse pengene kommer inn. Feriepenger spiller ingen rolle i dette regnestykket. Anonymkode: 5ac57...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bakken ser på årslønn pluss eventuelt bonuser og overtid, helt avhengig av hvor sikkert det er at disse pengene kommer inn. Feriepenger spiller ingen rolle i dette regnestykket. Anonymkode: 5ac57...69a Men jeg har jo ikke fått lønn i juni, bare feriepenger.... vil jeg stå med kr 0 i inntekt i juni da? Anonymkode: df626...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har jo ikke fått lønn i juni, bare feriepenger.... vil jeg stå med kr 0 i inntekt i juni da? Anonymkode: df626...703 Årslønn, ikke månedslønn. Anonymkode: e50cf...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har jo ikke fått lønn i juni, bare feriepenger.... vil jeg stå med kr 0 i inntekt i juni da? Anonymkode: df626...703 feriepenger regnes også som lønn. Det er en del av din skattebareinntekt, som også kommer på skattemeldingen. Så ja, bankene tar det med. Anonymkode: fae77...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Del Skrevet 20. juni 2022 Det er årsinntekten de bryr seg om. Anonymkode: 361d0...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Del Skrevet 20. juni 2022 Vi beregner snittet av lønn de siste 6 mnd. Hvis du får feriepenger så regner vi snittet de siste 5 månedene. Bonuser skal dokumenteres over de siste 3 årene eller deles på 3 år, og overtid KAN vi regne med men da regner vi snittet de siste 6 mnd. Anonymkode: cfc94...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesh94 Skrevet 20. juni 2022 #8 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi beregner snittet av lønn de siste 6 mnd. Hvis du får feriepenger så regner vi snittet de siste 5 månedene. Bonuser skal dokumenteres over de siste 3 årene eller deles på 3 år, og overtid KAN vi regne med men da regner vi snittet de siste 6 mnd. Anonymkode: cfc94...319 Det hørtes rart ut… jobber du i bank? Så det du sier er hvis man søker om lån i september, så utelukker dere all inntekt i juni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi beregner snittet av lønn de siste 6 mnd. Hvis du får feriepenger så regner vi snittet de siste 5 månedene. Bonuser skal dokumenteres over de siste 3 årene eller deles på 3 år, og overtid KAN vi regne med men da regner vi snittet de siste 6 mnd. Anonymkode: cfc94...319 Vi? Hvem er vi? Anonymkode: 1de68...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Del Skrevet 21. juni 2022 Jesh94 skrev (7 timer siden): Det hørtes rart ut… jobber du i bank? Så det du sier er hvis man søker om lån i september, så utelukker dere all inntekt i juni? Jeg jobber I bank ja. Og jeg sa heller ikke at vi utelukker lønn i juni. Hvis en av månedene er feriepenger så utelukker vi den måneden og deler også snittet på en måned mindre. Vi fordeler 5 måneders inntekt på 5 måneder i stedet for å fordele 6 måneders inntekt på 6 måneder fordi junilønna ikke er representabel for snittet de siste 6 mnd. Har du fastlønn derimot så ganger vi fastlønn en måned med 12 mnd. Bonus og overtid osv regner vi som sagt for seg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi? Hvem er vi? Anonymkode: 1de68...2aa Vi som jobber i banken. Anonymkode: cfc94...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg jobber I bank ja. Og jeg sa heller ikke at vi utelukker lønn i juni. Hvis en av månedene er feriepenger så utelukker vi den måneden og deler også snittet på en måned mindre. Vi fordeler 5 måneders inntekt på 5 måneder i stedet for å fordele 6 måneders inntekt på 6 måneder fordi junilønna ikke er representabel for snittet de siste 6 mnd. Har du fastlønn derimot så ganger vi fastlønn en måned med 12 mnd. Bonus og overtid osv regner vi som sagt for seg. Vi som jobber i banken. Anonymkode: cfc94...319 Banken min baserte seg på de tre siste mnd. Anonymkode: 932a6...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber I bank ja. Og jeg sa heller ikke at vi utelukker lønn i juni. Hvis en av månedene er feriepenger så utelukker vi den måneden og deler også snittet på en måned mindre. Vi fordeler 5 måneders inntekt på 5 måneder i stedet for å fordele 6 måneders inntekt på 6 måneder fordi junilønna ikke er representabel for snittet de siste 6 mnd. Har du fastlønn derimot så ganger vi fastlønn en måned med 12 mnd. Bonus og overtid osv regner vi som sagt for seg. Vi som jobber i banken. Anonymkode: cfc94...319 Bare for å understreke, vi som jobber i banken hvor jeg jobber* Godt mulig andre banker gjør det på andre måter, men det er nok ingen som beregner feriepenger som en del av gjennomsnitt de siste 6 mnd 😊 Anonymkode: cfc94...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #13 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber I bank ja. Og jeg sa heller ikke at vi utelukker lønn i juni. Hvis en av månedene er feriepenger så utelukker vi den måneden og deler også snittet på en måned mindre. Vi fordeler 5 måneders inntekt på 5 måneder i stedet for å fordele 6 måneders inntekt på 6 måneder fordi junilønna ikke er representabel for snittet de siste 6 mnd. Har du fastlønn derimot så ganger vi fastlønn en måned med 12 mnd. Bonus og overtid osv regner vi som sagt for seg. Vi som jobber i banken. Anonymkode: cfc94...319 Alle skjønne jo at det er banken du jobber i, men det hjelper da ikke TS om du sier hvilken bank det er. Anonymkode: 1de68...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå