AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg har en lang litt assymetrisk trikotkjole med kontrastsømmer fra Ivan Grundahl. Synes selv den er veldig fin. Kan jeg bruke den til bryllup med det rette tilbehøret? Jeg synes det er så vanskelig å finne kjoler som sitter pent på meg, og denne sitter pent. Anonymkode: f2508...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Del Skrevet 20. juni 2022 Sånn ser den ut: Anonymkode: f2508...6c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Del Skrevet 20. juni 2022 Rødt betyr etter tradisjon at du har ligget med brudgommen🙈😅 Selvom det viktigste selvsagt er å ikke gå i hvitt. synes kjolen var fin! Vil si den passer😊 Anonymkode: 37600...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Del Skrevet 20. juni 2022 Selvfølgelig. Men den gamle myten om at kvinner kledd i rødt har kost med brudgommen, kan bli nevnt i løpet av dagen. Anonymkode: 9a018...dcf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Del Skrevet 20. juni 2022 Fin kjole! Fargen er helt grei, men jeg er personlig litt usikker på trikot, jeg hadde nok ikke følt meg helt vel i et bryllup med det. men du gjør ingenting feil. Anonymkode: 5c747...16d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Selvfølgelig. Men den gamle myten om at kvinner kledd i rødt har kost med brudgommen, kan bli nevnt i løpet av dagen. Anonymkode: 9a018...dcf Kjolen er mer rødoransje, ikke knallrød. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fin kjole! Fargen er helt grei, men jeg er personlig litt usikker på trikot, jeg hadde nok ikke følt meg helt vel i et bryllup med det. men du gjør ingenting feil. Anonymkode: 5c747...16d Jeg er også litt usikker på trikot, derfor jeg spurte. Men jeg føler meg ihvertfall mer vel i denne ennni noen annen kjole jeg har prøvd. Alternativet er dressbukser og bluse. Anonymkode: f2508...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Del Skrevet 20. juni 2022 Den var da fin. Bruk den! Anonymkode: 00db7...972 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #8 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg ville kjøpt den i en annen farge, hvis mulig. Men rødt går ikke. Anonymkode: dd9ea...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rødt betyr etter tradisjon at du har ligget med brudgommen AnonymBruker skrev (4 timer siden): den gamle myten om at kvinner kledd i rødt har kost med brudgommen I hvilken utgave av Skikk og bruk står dette? I utgaven fra 1956 står det kun at man ikke skal ikle seg hvitt eller sørgeantrekk. Anonymkode: 56009...6c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 20. juni 2022 #10 Del Skrevet 20. juni 2022 Kjempe fin kjole!! Syntes den var rålekker!! Ift det de andre nevner her, forhør deg med bruden om de har noen gamlinger i slekten som bryr seg om kutyme fra før 1950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ville kjøpt den i en annen farge, hvis mulig. Men rødt går ikke. Anonymkode: dd9ea...21d Er ikke mulig. Kjolen er ikke ny. Du mener at rødt er fullstendig utelukket? Til og med kjendiser møter da opp i bryllup i røde kjoler! Anonymkode: f2508...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Del Skrevet 21. juni 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Rødt betyr etter tradisjon at du har ligget med brudgommen🙈😅 Selvom det viktigste selvsagt er å ikke gå i hvitt. synes kjolen var fin! Vil si den passer😊 Anonymkode: 37600...434 Tradisjonelt betyr det ikke det nei. Det er en myte som har vokst seg stor på nettet. Anonymkode: 8b91e...030 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #13 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville ha valgt en kjole i et annet materiale. Anonymkode: 46daa...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #14 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I hvilken utgave av Skikk og bruk står dette? I utgaven fra 1956 står det kun at man ikke skal ikle seg hvitt eller sørgeantrekk. Anonymkode: 56009...6c6 Kun KGs versjon. Der de som uttaler seg knapt har vært i et bryllup. I bryllupene jeg har vært i er det både sorte og røde kjoler. Selv hvite, om de også har blomster eller annet mønster. Anonymkode: 25568...bac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #15 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville hørt brudens mening, ikke folk på nett. Anonymkode: edf8d...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #16 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville nok heller ikke valgt rød kjole. Uavhengig av om det er "tradisjon" eller ikke er det alltid mange som kommenterer det gjennom kvelden, og ikke nødvendigvis til deg 😆 Har vært i en del bryllup der en gjest har hatt på rød kjole og det var alltid mye småprat om det. Lurt å velge en kjole som ikke tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. At det er trikot og utseende ellers er null problem. Anonymkode: 1996f...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #17 Del Skrevet 21. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville hørt brudens mening, ikke folk på nett. Anonymkode: edf8d...8f2 Jeg er brud i år og flere gjester har spurt meg om kjole. Da sier jeg alltid gå med hva du vil, sånt vil ikke jeg diktere. Men jeg vet jo av erfaring at det blir mye småprat og fokus blant gjester hvis noen har på svart, hvit eller rød kjole, så har tipsa om at det er lurt å unngå de for sin egen del om man ikke er typen til å orke å stå i det 🤷 Anonymkode: 1996f...310 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #18 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville nok heller ikke valgt rød kjole. Uavhengig av om det er "tradisjon" eller ikke er det alltid mange som kommenterer det gjennom kvelden, og ikke nødvendigvis til deg 😆 Har vært i en del bryllup der en gjest har hatt på rød kjole og det var alltid mye småprat om det. Lurt å velge en kjole som ikke tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. At det er trikot og utseende ellers er null problem. Anonymkode: 1996f...310 Så du mener at folk faktisk TROR på dette? At kvinner i rød kjole har ligget med brudgommen og ønsker å annonsere det? I så fall - enda større grunn for oss alle til å gå i røde kjoler. Nå får folk slutte med dette våset altså. Anonymkode: f825a...7c9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #19 Del Skrevet 21. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Så du mener at folk faktisk TROR på dette? At kvinner i rød kjole har ligget med brudgommen og ønsker å annonsere det? I så fall - enda større grunn for oss alle til å gå i røde kjoler. Nå får folk slutte med dette våset altså. Anonymkode: f825a...7c9 Ingen tror på det, men alle har jo hørt regelen og vitser om det. Anonymkode: 1996f...310 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #20 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen tror på det, men alle har jo hørt regelen og vitser om det. Anonymkode: 1996f...310 Det er ingen regel, nei. Har aldri hørt det før jeg leste her inne. Det må være i veldig harry kretser at folk «vitser» om sånt. Eller tror du folk i Carl Philips bryllup vitset om at dronning Margrethe antakelig hadde ligget med ham? Anonymkode: f825a...7c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå