AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Er det noen som har hørt hjertelyd hjemme med doppler i 1 trimester? Er gravid i uke 7 og har hørt å lest om gravide så finner den hjemme fra uke 9-10. Er det mulig? Anonymkode: 74c47...2f6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Det skader vel ikke å prøve, men tenker det er veldig viktig at du ikke blir redd om du ikke finner hjertelyden selv. Egentlig skal det vel noe til før uke 15-16 eller der omkring? Vil tro det også kommer an på morkakens plassering. Jeg er i uke 30 og har morkaken foran, jm «advarer» meg hver gang jeg er på kontroll enda om at det kan være hun må lete litt. Anonymkode: 9efe1...edb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skader vel ikke å prøve, men tenker det er veldig viktig at du ikke blir redd om du ikke finner hjertelyden selv. Egentlig skal det vel noe til før uke 15-16 eller der omkring? Vil tro det også kommer an på morkakens plassering. Jeg er i uke 30 og har morkaken foran, jm «advarer» meg hver gang jeg er på kontroll enda om at det kan være hun må lete litt. Anonymkode: 9efe1...edb Takk for svar😊 Jeg vet ikke om jeg skal prøve selv altså, ble bare veldig nysgjerrig på om det var / er mulig. Veldig facinerende hvertfall😀 Anonymkode: 74c47...2f6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Jeg hørte vel i uke 9 😊 150 slag i minutt - så det var ikke tvil Anonymkode: 7cda7...a22
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 Det er frarådet av de fostermedisinske fagmiljøene med doppler i første trimester, med mindre det er undersøkelse av helsemessigeårsaker av kyndig personell, pga studier som viser mulighet for varmeutvikling og dermed fosterskader. Screenshot av kilde. Anonymkode: 5cae6...7df
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 «Studier» viser ikke at det kan føre til varmeutvikling, nei. Det er en generell «føre var»-metode. Det er ikke mulig å forske på dette av etiske grunner, dermed ingen studier. Anonymkode: 89c7b...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 Jeg hørte første gang i uke 9+0 med sistemann. På helt full blære, så livmora kom litt opp av bekkenet. Men må lete langt nede. Og er du førstegangs så tar det nok lenger tid å finne siden livmora fortsatt er liten da. Anonymkode: 34f00...a1d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): «Studier» viser ikke at det kan føre til varmeutvikling, nei. Det er en generell «føre var»-metode. Det er ikke mulig å forske på dette av etiske grunner, dermed ingen studier. Anonymkode: 89c7b...9b0 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4547707/?report=reader Åpenbart ikke studier på foster! Er jo flere andre måter å studere effekt av ultralyd på! Laboratoriestudier og teoretisk fysikk viser at det kan være en mulighet som man ikke kan utelukke kan skje i foster, derfor anbefales ikke doppler I første trimester. Anonymkode: 5cae6...7df 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Har ikke prøvd hjemme, men jordmor fant hjertelyden i uke 10. Måtte for øvrig nærmest signere kontrakt på at jeg lovet å ikke bli redd om hun ikke fant den, men hun hadde så lyst til å prøve. Hadde morkaken foran. Anonymkode: 3f18a...737
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke prøvd hjemme, men jordmor fant hjertelyden i uke 10. Måtte for øvrig nærmest signere kontrakt på at jeg lovet å ikke bli redd om hun ikke fant den, men hun hadde så lyst til å prøve. Hadde morkaken foran. Anonymkode: 3f18a...737 Åh så gøy!🤩 Anonymkode: 74c47...2f6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hørte første gang i uke 9+0 med sistemann. På helt full blære, så livmora kom litt opp av bekkenet. Men må lete langt nede. Og er du førstegangs så tar det nok lenger tid å finne siden livmora fortsatt er liten da. Anonymkode: 34f00...a1d Oi så gøy! Blir barn nr 3, men aldri prøvd det hjemme før. Anonymkode: 74c47...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå