Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som gir morsmelkerstatning, hvordan gjør dere det når dere er ute på farten? 

Anonymkode: 7bcbe...8b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før vi oppdaget at datteren vår hadde melkeallergi kjøpte vi de ferdig puttene. 😊

Anonymkode: dbe65...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Har med en boks med ferdig oppmålt pulver, kokt vann på en liten termos og kokt, avkjølt vann på en flaske el. Funker supert! :) 

Anonymkode: d01a2...ab2

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Før vi oppdaget at datteren vår hadde melkeallergi kjøpte vi de ferdig puttene. 😊

Putter?

Anonymkode: f984c...d95

Skrevet

De ferdig blandet flaskene:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Putter?

Disse, finnes i HIPP også.

image.thumb.png.df296c9cd2d3b6f258926f190174a03d.png

Skrevet

Ferdig blanda eller termos med varmt og kaldt + pulver.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse, finnes i HIPP også.

image.thumb.png.df296c9cd2d3b6f258926f190174a03d.png

Visste om de,  men aldri hørt uttrykket putter før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har med en boks med ferdig oppmålt pulver, kokt vann på en liten termos og kokt, avkjølt vann på en flaske el. Funker supert! :) 

Anonymkode: d01a2...ab2

Hvordan gjør du det når du blander dette sammen og for å nå rett temperatur før du gir? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør du det når du blander dette sammen og for å nå rett temperatur før du gir? 

Ikke meg som skrev første. Men jeg gjorde det samme med mine. Og du lærer deg fort hvilke blandingsforhold som gir riktig temp. F.eks om ungen skal ha 120ml så hadde jeg kanskje 70 ml «kaldt» kokt vann, og 50 ml varmt. Så hadde jeg på forhånd målt opp antall skjeer til 120 ml i en slik doseringsboks.

Nå er det over 6 år siden, så jeg husker ikke blandingsforholdene, men tror jeg hadde mer kaldt enn varmt vann. Prøv deg frem noen ganger hjemme først så finner du ut av hva som blir rett :) 

AnonymBruker
Skrevet

I starten hadde jeg ferdige kartonger, men da ble det bare spist et minimum for å stilne den verste sulten (samme som skjedde ved amming som gjorde at vi til slutt måtte gi nan) da mini krevde varm melk og jeg sjelden hadde mulighet til å varme opp den ferdigblandet melka og måtte gi den romtemperert. Gikk over til å ha med kaldt og varmt vann og ferdig oppmålt pulver. Litt mer å ha med, men får muligheten til å blande riktig temperatur. 
Prøv deg fram hjemme for å finne riktig blandingsforhold kaldt og varmt 😊 vi blander på samme måte hjemme. Blander ut pulver i varmt vann og tilsetter kaldt. 

Anonymkode: 8f7bb...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...