AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Har kommet i et litt vanskelig dilemma med samboer. Vi har separat økonomi, og han ønsker nå å flytte hjem til foreldrene sine en periode for å spare penger. Han sliter ganske mye økonomisk, og jeg har akkurat hodet over vann, så jeg har ikke akkurat mulighet til å hjelpe han. At han flytter, innebærer at jeg må finne meg en ny leilighet (vi leier). Det er også dyrt å leie nå. Jeg føler virkelig med han og vil at han skal komme seg på beina igjen økonomisk. Samtidig synes jeg det er litt vanskelig at han bare vil flytte vekk og det vil jo bli mye høyere utgifter for meg også. En del av meg kunne ønske han heller ville at vi skal finne en billigere plass å leie, slik at vi kan "takle" dette sammen. Men jeg vil ikke være egoistisk, og ønsker han det beste. Jeg har tatt dette opp med ham, men han er usikker. Han vil helst flytte hjem. Så jeg vet ikke hva som er riktig av meg å tenke i denne situasjonen. Hva tenker dere? Anonymkode: 9aeeb...170 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Og foreldrene synes det er greit at veslegutten flytter hjem igjen.....? 🙈 Neste gang det blir vanskelig da, skal han fortsette sånn framover? Anonymkode: 32f55...c6d 21
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Hvor gamle er dere? Hvordan har dere havnet i et slikt økonomisk uføre? Anonymkode: c0b57...1cf 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Vil han flytte, så vil han flytte. Men jeg foreslår at du ser på dette som en pause der du tenker gjennom om du er tjent med å være sammen med noen som håndterer utfordringer på akkurat denne måten. Eller om du skal finne noen som er litt mer voksen. Anonymkode: f51d4...2a2 26 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 En samboer uten økonomisk styring er bare en byrde. Vær glad du ikke skal bo med han mer. Anonymkode: 2e2b4...caf 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Hvis han har så mye gjeld at han ikke blir gjeldsfri på 6-7 år bør han søke gjeldsordning. Namsmannen setter av penger slik at han kan betale sin del av husleien. Anonymkode: 41046...df0 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor gamle er dere? Hvordan har dere havnet i et slikt økonomisk uføre? Anonymkode: c0b57...1cf Jeg vil ikke utlevere for mye, i fare for å bli gjenkjent 😅 Men vi er voksne. Jeg har utdannelse og ok økonomi. Men jeg sparer jo til egenkapital og har studiegjeld, derfor føler jeg det blir feil å gi han penger. I tillegg er jeg redd for å selv havne i uføre, hvis jeg skal gi han penger. Det kan lett komme ut av kontroll, så der har jeg satt en grense. Han har alltid slitt med økonomien. Han har ikke utdannelse, så tjener derfor dårlig. Men da vi ble sammen, hadde han betalt ned nesten all gjeld. Han hadde kommet seg på beina igjen. Vi var sammen i noen år før vi flyttet sammen. Men nå har han altså havnet bakpå igjen. Økonomi er en stor utfordring for han. Jeg føler virkelig med han, for jeg ser hvor vanskelig dette er for han. Men det er vanskelig for meg også og skaper mye stress. Men jeg er jo ikke feilfri jeg heller. Han får hjelp av namsmannen, men har likevel havnet utpå igjen. Jeg var nok litt naiv da jeg valgte å flytte inn med han, men han viste den gangen at han hadde fått tilbake kontrollen. Ja, foreldrene hans har sagt ok til at han flytter hjem en periode. Anonymkode: 9aeeb...170 1
Eneri Skrevet 20. juni 2022 #8 Skrevet 20. juni 2022 Hva tenker han ang deg, forstår han at hans avgjørelse betyr at du også må flytte? Regner han med å bare kunne flytte inn til deg i din nye, mindre leilighet så snart han anser seg ferdig med å bo hjemme? Skal dere fortsette forholdet med at dere kun treffes hjemme hos deg, spiser mat kun du har kjøpt, dusjer i varmtvann kun du betaler? 15
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Skrevet 20. juni 2022 Eneri skrev (5 minutter siden): Hva tenker han ang deg, forstår han at hans avgjørelse betyr at du også må flytte? Regner han med å bare kunne flytte inn til deg i din nye, mindre leilighet så snart han anser seg ferdig med å bo hjemme? Skal dere fortsette forholdet med at dere kun treffes hjemme hos deg, spiser mat kun du har kjøpt, dusjer i varmtvann kun du betaler? Ja, han regner med at vi flytter sammen i enten da min leilighet eller at vi finner noe sammen når han er "ferdig" med å bo hjemme. Han så for seg å bo hjemme i ca 6 mnd, kanskje litt lenger, men han visste ikke sikkert. Ja, da vil vi jo treffes hos hans foreldre og hos meg. Hvis han er hos meg i flere dager, må jo han også betale litt for mat, varmt vann osv. Men ja, ikke noe hyggelig dette her. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Føler meg forvirret. Ts Anonymkode: 9aeeb...170 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 Høres ut som den beste løsningen for begge parter. For ham gir det en mulighet til å komme seg ovenpå igjen, og for deg blir det lettere å fase ut forholdet når dere ikke bor sammen (mangel på økonomisk styring bør være en deal breaker). Anonymkode: d83c0...358 12 2
Populært innlegg BobbySocks Skrevet 20. juni 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 20. juni 2022 Han skal bo hos mor og komme gratis på besøk til deg? Han er ikke dum han der… Plutselig overnatter han fem netter i uken og betaler ikke et øre. 42 1 7
Blått Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 1 minutt siden, BobbySocks said: Han skal bo hos mor og komme gratis på besøk til deg? Han er ikke dum han der… Plutselig overnatter han fem netter i uken og betaler ikke et øre. Jeg skal innrømme at det var min første tanke også😅 15
NiceOrNothing Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, han regner med at vi flytter sammen i enten da min leilighet eller at vi finner noe sammen når han er "ferdig" med å bo hjemme. Han så for seg å bo hjemme i ca 6 mnd, kanskje litt lenger, men han visste ikke sikkert. Ja, da vil vi jo treffes hos hans foreldre og hos meg. Hvis han er hos meg i flere dager, må jo han også betale litt for mat, varmt vann osv. Men ja, ikke noe hyggelig dette her. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Føler meg forvirret. Ts Anonymkode: 9aeeb...170 Det høres ut som en som alltid vil ha et pengeproblem . Vurder om det er noe du orker å ha i livet ditt. En voksen mann som ikke klarer å styre pengene sine , blir tungt å «ha ansvar « for . 9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Skrevet 20. juni 2022 BobbySocks skrev (5 minutter siden): Han skal bo hos mor og komme gratis på besøk til deg? Han er ikke dum han der… Plutselig overnatter han fem netter i uken og betaler ikke et øre. Nei, jeg hadde ikke latt han bo gratis hos meg hvis han hadde vært på besøk som jeg skrev over🙂 Det er han jo inneforstått med selv også. Jeg hadde feks krevd at vi betalte middag annenhver gang slik vi gjør nå også. Og at han måtte betale litt for strøm og vann. Ts Anonymkode: 9aeeb...170 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Det høres ut som en som alltid vil ha et pengeproblem . Vurder om det er noe du orker å ha i livet ditt. En voksen mann som ikke klarer å styre pengene sine , blir tungt å «ha ansvar « for . Takk for svar. Ja, det er jo det. Det er bare så vanskelig, for han har så mange andre utrolig gode egenskaper. Jeg har aldri vært opptatt av penger. Selv om det så klart må være såpsss at man klarer seg. Og jeg har mange feil jeg også. Anonymkode: 9aeeb...170
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #16 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Ja, det er jo det. Det er bare så vanskelig, for han har så mange andre utrolig gode egenskaper. Jeg har aldri vært opptatt av penger. Selv om det så klart må være såpsss at man klarer seg. Og jeg har mange feil jeg også. Anonymkode: 9aeeb...170 Ts Anonymkode: 9aeeb...170
NiceOrNothing Skrevet 20. juni 2022 #17 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Ja, det er jo det. Det er bare så vanskelig, for han har så mange andre utrolig gode egenskaper. Jeg har aldri vært opptatt av penger. Selv om det så klart må være såpsss at man klarer seg. Og jeg har mange feil jeg også. Anonymkode: 9aeeb...170 Selvstendig og god økonomi vil for meg være første -pri før jeg engang vurderte en samboer . Uansett kjønn. Hvis han har så mange gode egenskaper , kan du jo henge med han . Men ikke bo med han . Han tilfører livet ditt stress . 3
Daria Skrevet 20. juni 2022 #18 Skrevet 20. juni 2022 En voksen mann vil flytte hjem til mamma og pappa for å spare penger heller enn å finne en løsning sammen med kjæresten, til tross for at det at han flytter vil innebære både økte utgifter og flytting også for henne. Det er så vanvittig selvsentrert, egoistisk og ansvarsløst, i tillegg til at det ikke akkurat roper om kjærlighet og varme følelser, at jeg ikke tror jeg ville vært interessert i å fortsette det forholdet. 17 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #19 Skrevet 20. juni 2022 Han har ikke mulighet for å bytte jobb eller jobbe ekstra da? Anonymkode: a066b...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #20 Skrevet 20. juni 2022 Hvis han flytter så blir det aldri dere igjen, dette er en kneike og en hindring dere skal komme over sammen, det skal bringe dere nærmere, dette er "onde dager" i gode og onde dager, og han stikker fra i deg i stedet for enten å lykkes eller feile med deg? Dette er slutten, tro meg. Anonymkode: d4fc3...224 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå