Gå til innhold

Ta med egen drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt invitert i et bryllup neste år hvor man må ta med egen drikke forutenom til maten. Er dette normalt. Er der da innafor å ta bilen og dra hjem tidlig? Lokalet er et stykke hjemmefra. 

Anonymkode: b988f...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig kan du ta bilen og dra hjem tidlig.

Men jeg har aldri hørt om at en skal ta med eget drikke i bryllup. Er det drikke for hele kvelden eller til etter middagen? 

Anonymkode: 98055...504

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egen drikke i bryllup er meget sært. Har aldri hørt om det. 

Anonymkode: 88dd6...e96

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo ikke alle som har så god råd. Skjønner ikke at folk henger seg oppi dette.

Anonymkode: 823d9...0b7

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det er ikke normalt og jeg har aldri hørt om det før foruten en tråd her på forumet nå nylig. 

Anonymkode: 7cdc5...56f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er også invitert i bryllup, men vi må ha med drikke til maten også! 

Anonymkode: 52b5b...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan du ta bilen og dra hjem tidlig.

Men jeg har aldri hørt om at en skal ta med eget drikke i bryllup. Er det drikke for hele kvelden eller til etter middagen? 

Anonymkode: 98055...504

Etter middagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er også invitert i bryllup, men vi må ha med drikke til maten også! 

Anonymkode: 52b5b...707

Det var i allefall rart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er jo ikke alle som har så god råd. Skjønner ikke at folk henger seg oppi dette.

Altså jeg er mest opptatt om det er innafor å dra tidlig hjem og bare la være å drikke i en slik setting og jeg forstår at folk ikke nødvendigvis har så god råd. Men når man har et lokale hvor en kan ta med egen drikke så betyr det ogsÅ at det er veldig billig å spandere alkoholen på gjestene sammmenlignet med er vanlig bryllup. En flaske vin får du jo til omtrent samme prisen som ETT glass koster i et bryllup som holdes et sted med skjenkebevilgning.  Det betyr at en kan spandere på gjestene 3 flasker vin for samme prisen som folk vanligvis bruker på 3 glass til middagen… 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Enig, folk burde ikke komme for gratis alkohol uansett 🙄 du kommer for å feire brudeparet! 

Anonymkode: fa900...6c5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså jeg er mest opptatt om det er innafor å dra tidlig hjem og bare la være å drikke i en slik setting og jeg forstår at folk ikke nødvendigvis har så god råd. Men når man har et lokale hvor en kan ta med egen drikke så betyr det ogsÅ at det er veldig billig å spandere alkoholen på gjestene sammmenlignet med er vanlig bryllup. En flaske vin får du jo til omtrent samme prisen som ETT glass koster i et bryllup som holdes et sted med skjenkebevilgning.  Det betyr at en kan spandere på gjestene 3 flasker vin for samme prisen som folk vanligvis bruker på 3 glass til middagen… 

Kanskje de heller ville bruke pengene på fotograf eller noe annet da?! 

Anonymkode: fa900...6c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (Akkurat nå):

Må man pynte seg til dette bryllupet? Hva serveres av mat?

Aner ikke. Det er fremdeles lenge til. Har ikke motatt formell invitasjon. Men vil kanskje tippe noe litt uformelt som tapas etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brudeparet har vel ansvar for at alle har det hyggelig og har en fin fest? 

Hvis man kommer for å feire brudeparet kan man jo strippe det helt ned, da. Man møter opp med gave, får hverken vått eller tørt og sitter stille på en stol mens man hyller de som begår en så enorm prestasjon at de har giftet seg. 

Det er ikke vanlig konsept i noen feiringer. Når jeg ber inn til bursdag forventer jeg ikke at alle skal møte opp og bare feire meg, liksom. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da burde dem ikke ha bryllup hvis dem ikke har råd. Nei,en kommer ikke for gratis alkohol,men allikevel så er det et bryllup og middag og alkohol hører vanligvis med i et bryllup.

Anonymkode: d5db9...3ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man kommer for å feire brudeparet kan man jo strippe det helt ned, da. Man møter opp med gave, får hverken vått eller tørt og sitter stille på en stol mens man hyller de som begår en så enorm prestasjon at de har giftet seg. 

Det er ikke vanlig konsept i noen feiringer. Når jeg ber inn til bursdag forventer jeg ikke at alle skal møte opp og bare feire meg, liksom. 

Litt enig. Samtidig så får man jo mat og drikke til maten her da. Så en er vel innafor. Lurer litt på om det kan være en måte p begrense folks inntak på? Ikke at jeg helt forstår hvorfor. Men det kan jo alltids være ting som ligger bak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er utrolig hvor jævlig mye brudeparet skal feires:laugh: "Det er deres dag".....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååå jippi, enda en alkohol i bryllupstråd, vi trenger enda en. Burde vært pinna!

Anonymkode: dd18c...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er normalt å ta med egen drikke på festen etterpå. Stort sett setter man fram litt og så tar gjestene med selv til festen. 

Anonymkode: a4548...561

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...