Gå til innhold

Tilbehør til wienerpølser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Valget om at det skal serveres wienerpølser er tatt (ikke dagen å oppdra kresne barn, det alle liker er pølser og fordi vi ikke har et barnesikkert sted å sette grillen er grilling utelukket, gjestene vet hva de får).

Det er snakk om en bursdag der vi blir ca 20 stk (voksne og barn i barnehagealder) og jeg får ikke lagd noe særlig samme dag, så vi må ha noe som kan lages klart på forhånd. 

Er det noen som har forslag til tilbehør som er lett å lage og som kan lages på forhånd og settes fram som gjør måltidet litt mer spennende for oss som ikke er så glad i pølser? 

Anonymkode: d00c1...c85

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1591400-tilbeh%C3%B8r-til-wienerp%C3%B8lser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes gresk salat er godt tilbehør til pølser, jeg, det er friskt og med litt brød til kan det bli et eget måltid, eller et ok tilbehør til dem som spiser pølser. har pleid å ha det til pølsene på 17.mai. 

Til pølsene blir det ketchup, sennep, løk, sprøløk, kanskje potetsalat. Brød og lomper. Så en bolle gresk salat, tzatzikien og loff eller focaccia (brød er egentlig ikke nødvendig, heller). 

Har aldri laget gresk salat dagen før, men det er sikkert ikke noe i veien for det. Hadde blandet salaten dagen før og hatt i fetaosten og vinaigrette samme dag, men det er jo fort gjort. 

I min  greske salat har jeg bittelitt salatblader, oliven, tomater, agurk, vårløk (bedre enn rødløk) og feta (fra blokk). Vinaigrette av olivenolje, ferskpresset sitronsaft, litt salt, pepper og oregano. Det er godt med tzatziki til. Hvis du lager tzatzikien dagen før ville jeg ikke hatt i hvitløk før en halvtime før servering samme dag da smaken kan bli litt vel dominerende dagen etter. Igjen er jo det veldig fort gjort. 

Anonymkode: c1109...6a4

AnonymBruker

takk for tips!

jeg ser at jeg kunne spesifisert litt. Selve pølsene blir med lompe/brød, ketchup, sennep, sprøstekt løk, evt andre vanlige ting, så det jeg tenkte på var mer i de baner som blir foreslått med gresk salat og pastasalat. Har vurdert noe salat/pastasalat, men der har jeg vært usikker på holdbarhet. Slappe salatblader eller inntørka løk er liksom ikke så fristende, men en pastasalat kan jo lages med ingredienser som holder seg. 

Anonymkode: d00c1...c85

AnonymBruker

Hvis du lager gresk salat uten grønne salatblader (som vel er det mest autentiske) tror jeg ikke den blir slapp eller inntørket. Bland ingrediensene med vinaigrette og ha på fetaost før servering. 

Anonymkode: c1109...6a4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...