Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Har lagd krydderkake (kakemix) og har samme problem som alltid, jeg får den ikke skikkelig ut av formen! Smører formen og strør med hvetemel, men bunnen sitter alltid fast rundt kanten. Skal jeg vente til kaken blir kald, før jeg skjærer rundt eller hvordan gjør jeg dette...?
Arkana Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Bruk bakepapir i bunnen istedet for å strø, så skjærer du rundt kanten (vent noen minutter etter at den er tatt ut av ovnen), og du får kaken ut på null komma niks.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Tusen takk Arkana!! At jeg ikke har tenkt på det før....
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Jepp. Bruk litt smør eller formfett til å feste bakepapiret til formen med, deretter smører du og strør med mel på vanlig måte.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Jeg pleier strø med semulegryn, mamma sa det slipper bedre enn hvetemel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå