AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Jeg fødte for 5 uker siden og neste uke venter 6 ukers kontrollen for barnet på helsestasjonen, men jeg har helt glemt meg selv. Hvor er det man bør ha denne 6 ukers kontrollen ? Det står at jordmor skal ta den, men hvor ?;sykehuset ? Helsestasjonen ? Fastlegen har ingen peiling på slikt og tar heller ingen vaginal undersøkelse. Jeg var nylig på poliklinisk besøk fordi riftene gjorde vondt. Viste seg at jeg hadde 2 små områder med viltkjøtt som jordmor tok vekk og smurte på et middel. Sa at det skulle gjøre vondt et par dager og så bli bedre. Men det er jo to åpne sår nå og ubehaget og smertene er tilbake til 2 uken etter fødsel. Vondt å sitte vanlig, spesielt med rett normal rygg som man gjør når man sitter på en stol. Dette er 4 dager siden, begynner å bli bedre.. men fortsatt smertefullt. Noen som har erfaring med dette ? Bør en ringe opp igjen å få det sjekket ? Anonymkode: 0ba41...94d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Jeg hadde kontroll hos jordmoren jeg gikk til å svangerskapet. Men det går an å gå privat om man vil. Høres i alle fall ut som om du bør ha en sjekk. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke booker sjekk av mor når en avtaler 6-ukerskontroll av babyen. Anonymkode: d2c4f...c2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå