AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Jeg fikk henvisning fra fastlegen min til Distriktspsykiatrisk senter i Oslo og han sa at det er gratis. Men leste på nettet at det er betalt. Har dere erfaring i Oslo DPS eller jobber dere? Kan dere informere meg? Takk. Anonymkode: b926d...013
Gjest Ghostface Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Man tar betalt men så får man frikort etter å ha brukt en viss sum.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Mitt barn (voksen) måtte betale egenandel på DPS de første gangene, kr 375, men så gikk det over til frikort, og fra da av var det helt gratis. Ingen egenandel resten av året. Nytt år, må nye egenandeler betales inntil man når frikortgrensen på nytt. Tror grensen er på litt over 2800 kr i år. Anonymkode: 164a9...e4e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Man betaler egenandel opp til frikortsgrensen. Møter man ikke til time uten å avlyse 24 timer i forveien må man betale egenandelen og den teller da ikke med på frikortet. Anonymkode: 4bb6f...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk henvisning fra fastlegen min til Distriktspsykiatrisk senter i Oslo og han sa at det er gratis. Men leste på nettet at det er betalt. Har dere erfaring i Oslo DPS eller jobber dere? Kan dere informere meg? Takk. Anonymkode: b926d...013 Det er jo ganske selvsagt at dette ikke er en gratis tjeneste.Du betaler vel for å gå til legen? Anonymkode: e0684...793
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Det er gratis om du er under 18 år. Er du over må du betale egenandel som nevnt. Anonymkode: c207a...58a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er gratis om du er under 18 år. Er du over må du betale egenandel som nevnt. Anonymkode: c207a...58a Ingen under 18 år går til DPS. Anonymkode: 556f9...0bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mitt barn (voksen) måtte betale egenandel på DPS de første gangene, kr 375, men så gikk det over til frikort, og fra da av var det helt gratis. Ingen egenandel resten av året. Nytt år, må nye egenandeler betales inntil man når frikortgrensen på nytt. Tror grensen er på litt over 2800 kr i år. Anonymkode: 164a9...e4e Takk til deg og alle for svar. Det er utrolig vanskelig med helsesystemet i Norge. Det var helt fri i mitt landet. Problemmen er ikke den faktisk. Jeg fikk avslag fra DPS i dag. Grunnen var at de vet ikke om har jeg aktuelle symptomer i dag. Fastlegen spurte ikke meg ingenting om den. Jeg skrev klage med alle symptomer. Vet ikke om tar jeg feil med dette, det er for sikkert systemfeil i Norge eller de som behandlet meg eller svarte meg var fra tredjelandsetnisiet og de gjør ingenting ordentlig. Jeg vil få et nervøst sammenbrudd takket være denne behandlingen fra psykiatrene disse. Hvis får jeg positivt svar, jeg vil endre DPS distrikt, er det mulig ? Jeg beklager det jeg skrev ovenfor, men det er det jeg tror. Anonymkode: b926d...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå