AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Heihei! Har de siste 11 årene slitt av og på med spiseforstyrrelser, depresjon, angstfølelse, ja, den pakka. Har i tillegg (muligens) litt traumer fra en samboer som mishandlet meg. Ønsker nå hjelp, da jeg ønsker å stå bedre i hverdagen. Har fått tilbud hos DPS tidligere, men jeg flyttet plutselig fra byen, grunnet nevnte samboer. Så jeg føler det tidligere har blitt vurdert at jeg har behov, men.. Nå har jeg åpnet meg opp til (ny) fastlege, at bulimien begynner å komme tilbake. Har tidligere sagt at jeg har slitt, men ikke konkretisert det. Jeg mener det et symptom på noe, eller, ja, jeg vet ikke. Jeg vil uansett ikke ha det sånn lenger. Da fikk jeg beskjed om å komme tilbake om en stund om det ikke ble bedre. Jeg har kastet opp maten min i over ti år og det skal plutselig bli bedre? Okei, takk... Føler meg ikke hørt, føler at jeg aldri skal komme ut av dette her, jeg kommer aldri til å komme i jobb, kommer aldri til å bli en meningsfull bidragsyter til samfunnet... Anonymkode: 05fc6...613 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 1. Bytt fastlege NÅ! Dette gjør du ved et tasteklikk på nett. Bare bytt selv om det evt. er ventelister. 2. Når du får time hos din nye lege så hør ang. private psykologer med refusjonsavtale. De er ofte best. Hør også om Modum Bad kan være et alternativ. 3. Håper du blir frisk 🥰 Anonymkode: 078b8...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Les mitt om autisme hos jenter. I Sverige har de begynt å sjekke alle med spiseforstyrrelser for autisme, siden det er så vanlig. Autisme gir veldig angst. Anonymkode: ea08e...4c4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 https://psykologisk.no/2022/02/spiseforstyrrelser-hos-unge-kan-skjule-udiagnostisert-autisme/ Anonymkode: ea08e...4c4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 https://www.nrk.no/vestland/overlege-trur-mange-unge-med-eteforstyrring-har-udiagnostisert-autisme-1.15921773 Anonymkode: ea08e...4c4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 18.19): 1. Bytt fastlege NÅ! Dette gjør du ved et tasteklikk på nett. Bare bytt selv om det evt. er ventelister. 2. Når du får time hos din nye lege så hør ang. private psykologer med refusjonsavtale. De er ofte best. Hør også om Modum Bad kan være et alternativ. 3. Håper du blir frisk 🥰 Anonymkode: 078b8...7cf Takk! Satte meg på venteliste i dag. Litt redd for å bytte, tenk om jeg ikke blir mottatt noe bedre der, kanskje jeg bare innbiller meg at det jeg gjør er feil? Jeg kaster feks ikke så ofte opp lenger (annenhver uke, 2gr i snitt kanskje, mer i ferier), men vil jo helst slutte helt... Samt at det er slitsomt å hele tiden skulle fortelle "problemet" sitt til nye personer.. Men det er vel verdt det til slutt, kanskje! 2. Takk, fint å ha noe konkret å spørre om🥰 Anonymkode: 05fc6...613
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk! Satte meg på venteliste i dag. Litt redd for å bytte, tenk om jeg ikke blir mottatt noe bedre der, kanskje jeg bare innbiller meg at det jeg gjør er feil? Jeg kaster feks ikke så ofte opp lenger (annenhver uke, 2gr i snitt kanskje, mer i ferier), men vil jo helst slutte helt... Samt at det er slitsomt å hele tiden skulle fortelle "problemet" sitt til nye personer.. Men det er vel verdt det til slutt, kanskje! 2. Takk, fint å ha noe konkret å spørre om🥰 Anonymkode: 05fc6...613 Du får neppe noen slik mottakelse igjen, men om det mot formodning skulle skje så protesterer du! Ikke la deg avspise med en utsettelse, med mindre fastlegen inviterer deg til regelmessige samtaler for å få mest mulig kjøtt på beinet til henvisningen. Anonymkode: ba33e...f9f
AprilLudgate Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har og vært borti enkelte fastleger som må ga ting inn med teskje ganger hundre. Bestill ny time, si tydelig og klart: »Jeg formulerte meg litt ullent sist. Jeg har hatt bulimi i 10 år nå, og dette går ikke snart over. Fikk tilbud på DPS, men måtte flytte fra den byen grunnet voldelig samboer. Jeg har traumer fra mishandlingen som forverrer helsen min betydelig - jeg trenger henvisning til DPS på dette grunnlaget». Sånn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå