Huldra:) Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg ønsker meg mp3-spiller til jul, men vet ikke så mye om forskjellene mellom spillerne. Hva er f.eks forskjellen på ipod og andre mp3-spillere? Hvilken mp3-spiller anbefaler du?
LilleBille Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Jeg ahr en Creative Zen - og er veldig fornøyd. Den er riktignok ikke så "slakn og lekker" som en Ipod - men til mitt bruk er den yppelig.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg ønsker meg en Creative Zen Sleek. Ipoden er veldig stilig og alt sånt, men man skal være obs på at den ikke har så god batterilevetid. Endret 14. november 2005 av Rosin
Gjest Devil's Spawn Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 (endret) iAudio X5, støtter "alle" formater. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314000&cks=SER Endret 14. november 2005 av Rattleshake
Gjest Spacegirl Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Jeg har en Creative Zeen Sleek og er veldig fornøyd med den. Plass til masse sanger (20 Gb), har god lyd, bra batterilevetid og radio.
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Jeg har hatt iPod mini i ett år, og den er ikke totalt uproblematisk. Batterikapasiteten stinker, og iTunes er bare OK til man får trøbbel med det. Hvis det hadde funnet en annen like elegant, liten (brukes mye til løping), og med like bra lagringsmulighet, hadde jeg nok heller valgt den, klok av skade som jeg er blitt. Måtte returnere iPoden til Apple, og det tok over en måned før jeg fikk ny.
Gjest gjesten Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Sambo har en ipod foto 40 GB og jeg har en ipod nano. Må si at vi begge er godt fornøyde med disse. Sambo har hatt sin i litt mer enn ett år nå. Bruken for oss begge har stort sett vært i forbindelse med trening, reising etc. Synes batterikapasiteten er ok. Og for en komplett dataidiot som meg, er iTunes velsignet enkel å få til. Eneste jeg savner er i forhold til iTunes hvor mye av den norske musikken jeg har ikke er lagt inn, og derfor får jeg ikke lagt de cd'ene inn på nanoen min
Catzy Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 Har en Creative Zen Touch som er omtrent et år. Hadde kjøpt Zen Sleek hvis jeg skulle kjøpt en nå. Er fornøyd med Creative-produktene, og Sleek'en har radio. Catzy
LadyInRed Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 Sitter selv å skal bestille en mp3- spiller nå. Hva med Creative Zen Micro 6GB da? Har sett at den er kommet bra ut på forbrukertester. Sjekk: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1145148.ece lurer på en ting: har forstått det slik at ipod mini 4 og 6 GB ikke kan lades i snikkkontakt, men kun via pc. Og at Creative Zen Micro kan lades både via pc og vanlig stikkkontakt. Stemmer dette ? Fint å vite ettersom jeg skal gi bort spilleren i gave til en som ikke har egen pc.
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 iPod kan lades (og jeg gjør det) via stikkontakt og kabel.
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2005 #12 Skrevet 15. november 2005 du har ipod MINI da? ← Ja. De andre kjenner jeg ikke ang. lading.
Chans Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 Jeg har en sølvfarget iPod Mini, som matcher PowerBook'en min! Jeg valgte den minste, og har bare plass til ca. 1000 sanger, da. Nano'en er horribel, synes jeg, og Mini er lekrest. Den vanlige iPod'en er også nokså lekker, og god, med det iBook-aktige utseendet. Najs.
Superlammet Skrevet 16. november 2005 #14 Skrevet 16. november 2005 Har en valig iPod og er storfornøyd. Ønsker meg riktignok en iPod Nano. Disse kan lades både via pc og via stikkontakt. Batterikapasiteten er så som så, men holder til mitt bruk. iTunes er griseenkelt å få til og har faktisk mange muligheter bare man setter seg litt inn i det og ikke gir opp så fort problemer dukker opp.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #15 Skrevet 16. november 2005 (endret) Har en valig iPod og er storfornøyd. Ønsker meg riktignok en iPod Nano. Disse kan lades både via pc og via stikkontakt. Batterikapasiteten er så som så, men holder til mitt bruk. iTunes er griseenkelt å få til og har faktisk mange muligheter bare man setter seg litt inn i det og ikke gir opp så fort problemer dukker opp. ← Problemer i iTunes: Som f.eks Windows XP, flere brukerprofiler og hvor i h...finnes musikkbiblioteket lagret? Konklusjonen: biblioteket kan kun tilknyttes én profil på samme maskin, og det begynner å likne på idioti for meg. Neste iPod skal brukes mot MAC, helt klart. Endret 16. november 2005 av Elphaba
Huldra:) Skrevet 16. november 2005 Forfatter #16 Skrevet 16. november 2005 Hmmm... tydligvis mye å tenke over når man skal kjøpe mp3-spiller skjønner jeg. Men der er mange fremmedord for meg.. Hva er et musikkbibliotek? Kan man ikke laste ned musikk fra alle steder på nettet? Avhenger dette av hvilken mp3-spiller man har?
Superlammet Skrevet 16. november 2005 #17 Skrevet 16. november 2005 Har ikke et problem med bibliotek og spillister. Jeg har et bibliotek med all musikken min. Musikken er på maskina uavhengig av hvilken brukerprofil jeg har. I tillegg har jeg spillister. Her kan man lage egne spillister til alle mann i huset dersom det er ønskelig. Videre velger jeg hvilke spilliste jeg vil oppdatere iPoden min med.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #18 Skrevet 16. november 2005 Jeg anbefaler Creative. Her i huset har ungene iPod og jeg Creative. De kappes om å låne den. Hyppa http://thecorner.diskusjonsforum.no/thecorner.html
Gjest 1111 Skrevet 16. november 2005 #19 Skrevet 16. november 2005 Dere sier at batterikapasiteten på iPod er dårlig.. hvor lenge kan man spille musikk på iPod mini før man må lade?
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #20 Skrevet 16. november 2005 (endret) Ærlig? Kanskje maks. fem timer? (avhengig av lydnivå, om du bruker "bassforsterking", bakgrunnsbelysning, osv). Endret 16. november 2005 av Elphaba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå